logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

SEO marketing - czyli PRowska rola strony WWW

  PR 04.03.2007, przeczytano 6498 razy

W dzisiejszych czasach, kiedy Internet jest nierozerwalnie związany z biznesem, strona WWW stała się głównym kanałem komunikacji z otoczeniem firmy czy też marki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/seo-marketing---czyli-prowska-rola-strony-www,5211,artykul.html

Zaistnienie firmy na rynku w dużej mierze uzależnione jest od jej obecności w sieci. Liczba użytkowników sieci rośnie bardzo szybko. Według com.Score liczba użytkowników sieci w 2006r była o 10 proc wyższa niż w roku poprzednim. 9 proc wzrost zanotowano w kategorii „wyszukiwanie i nawigacja”, w tym aż 13 proc wzrost należał do Google.
Internet w coraz większym stopniu wykorzystywany jest przez PRowców do komunikowania się z otoczeniem promowanej firmy/marki (dziennikarzami, klientami, kontrahentami). Coraz więcej agencji wprowadza do swojej oferty tzw. e-PR. W ramach e-PR agencje oferują m. in. takie usługi jak:

  • Internet press release - opracowanie oraz dystrybucja materiałów informacyjnych dla dziennikarzy mediów elektronicznych
  • Internet media monitoring - monitorowanie serwisów internetowych i newsletterów z interesującej dziedziny w celu poszukiwania informacji na tematy istotne z punktu widzenia prowadzonej działalności.
  • Budowa profesjonalnej sekcji Centrum Prasowe w ramach serwisu lub portalu korporacyjnego
  • Realizacja projektów serwisów WWW
  • SEO (ang. Search Engine Optimization) pozycjonowanie w wynikach wyszukiwarek serwisów internetowych tak, aby po wpisaniu interesującej nas frazy kluczowej, promowany serwis odnalazł się na pierwszej stronie wyników wyszukiwarki.
  • Marketing wirusowy to strategia promocyjna mająca na celu skłonienie indywidualnych klientów (użytkowników serwisu) do przesłania innym internautom informacji marketingowej.


Głównym narzędziem e-PR jest strona internetowa. Dlatego też jedną z podstawowych rad, jakie agencje udzielają swoim klientom jest dbałoś o swoją witrynę WWW.
„Internet to ogromne skupisko stron internetowych. Aby więc internauta wybrał właśnie nasz adres internetowy musi mieć ku temu ważne powody. Do najistotniejszych elementów strony internetowej, które decydują o tym czy internauta pozostanie na stronie czy też szybko ją opuści zalicza się jej funkcjonalność, nawigację, interaktywność oraz widoczność w sieci” - mówi Wiktor W. Kammer., Prezes Firmy Mobile IT Group Poland Sp. z o o., właściciela marki SEO Marketing.

Funkcjonalność strony
Funkcjonalnie zaprojektowana witryna umożliwia sprawne odszukanie potrzebnych informacji przy minimalnej liczbie kliknięć. Funkcjonalna strona to taka, która jest dostępna za pośrednictwem wszystkich rodzajów przeglądarek. Internauci cenią sobie także łatwość drukowania znajdujących się na stronie materiałów, wiec warto udostępniać tzw. wersje do druku.

Nawigacja
System nawigacji strony musi być przyjazny dla odwiedzającego, pozwalający zachować orientację i zawsze umożliwiający powrót na stronę główną. Dobrze, gdy witryna ma mechanizm przeszukiwania stron, czyli wyszukiwarkę treści.

Interaktywność
Interaktywna strona to taka, która jest m. in. oparta na systemie personalizacji. Pozwala on dostosować zawartość strony i oferty pod kątem oczekiwań konkretnego profilu klienta. Przy pomocy spersonalizowanej strony możliwe jest zaspokojenie indywidualnych potrzeb klienta. Strona Interaktywna to także strona wyposażona w pomoc on-line czy też umożliwiająca komunikowanie się przez serwis.

Widoczność strony WWW w sieci
Dopracowana pod względem wizualnym i funkcjonalnym strona internetowa nie wystarczy. Oprócz tego należy zająć się jej wypozycjonowaniem.

„Pozycjonowanie polega na celowym i przede wszystkim skutecznym „windowaniu” linku do promowanego serwisu internetowego wg określonych słów kluczowych wpisywanych do okno wyszukiwarki”- mówi Rafał Kuśnierczyk, Specjalista d.s. SEO, firmy Mobile IT Group Poland Sp. z o o., właściciela marki SEO Marketing.

Coraz więcej agencji PR dokłada do swojej oferty tzw. PR internetowy. Jednak spora część z nich nie ma wystarczającej wiedzy i narzędzi, aby świadczyć usługi e-PR w pełni profesjonalnie. Tak jak Internet press release dla agencji nie stanowi żadnego problemu, tak świadczenie usług w zakresie projektowania stron WWW, pozycjonowania stron, czy monitoringu mediów wymaga już pomocy z zewnątrz. Firm zajmujących się tworzeniem stron internetowych jest na polskim rynku bardzo dużo i agencje bez większego problemu mogą znaleźć partnera do współpracy. Poza tym pojawia się coraz więcej firm trudniących się monitoringiem mediów.

Z myślą o agencjach PR powstała również marka SEO Marketing (www.seomarketing.pl), dzięki której agencje mogą wzbogacić wachlarz swoich usług o pozycjonowanie. SEO Marketing to całkowicie nowatorskie rozwiązanie na polskim rynku. Jest to specjalna oferta skierowana jedynie do wąskiego grona odbiorców - agencji reklamowych i PR.

„W związku ze wzrostem znaczenia Internetu strony WWW odgrywają bardzo ważną rolę we współczesnej reklamie i marketingu. SEO Marketing to usługa, która sprawia, że za pomocą mechanizmu SEO (Search Engine Optimization) strony klientów agencji reklamowych lub PR w najpopularniejszych wyszukiwarkach znajdą się na pierwszej stronie wyników wyszukiwarki. Klient zlecający swojej agencji usługę pozycjonowania oprócz opłaty indeksacyjnej płaci jedynie za wyniki, czyli wtedy, gdy jego strona faktycznie znajdzie się na pierwszej stronie wyszukiwarki. Usługa ta jest oferowana przez agencje jako własna, a ona sama czerpie z tego tytułu stałe zyski” - mówi Wiktor W. Kammer., Prezes Firmy Mobile IT Group Poland Sp. z o o., właściciela marki SEO Marketing.

Program partnerski SEO Marketing (www.seomarketing.pl) jest korzystny zarówno dla agencji, które zdecydują się na współpracę z SEO Marketing, jak i dla klienta końcowego, zlecającego usługę pozycjonowania swojej agencji. Współpracę rozpoczyna krótki proces weryfikacyjny agencji, a finalizuje prosta i zwięzła umowa partnerska.

Strona internetowa to kluczowe narzędzie komunikowania się przedsiębiorstwa z otoczeniem firmy (klientami, kontrahentami i dziennikarzami firmy). Dlatego też firmy jak i agencje PR muszą zwracać szczególną uwagę na jej dostępność oraz funkcjonalny i estetyczny wymiar tak, aby wizyty klientów na stronie owocowały pozytywnymi opiniami na temat firmy oraz wzrostem zainteresowania ofertą (a co za tym idzie wzrostem sprzedaży) a wizyty dziennikarzy przyniosły efekt w postaci pozytywnych, potwierdzających profesjonalizm firmy artykułów.

Autor: Katarzyna Krain, Spec. d/s promocji Mobile IT Group Poland
Źródło: SEOMarketing.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764