logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Serviceplan Health i Good Story z kampanią społeczną „Wrażliwi na słowa. Wrażliwi na ludzi”

  PR 16.10.2020, przeczytano 298 razy

Wystartowała kampania społeczna „Wrażliwi na słowa. Wrażliwi na ludzi” dotycząca języka niedyskryminującego osób z zaburzeniami psychicznymi, realizowana przez firmę Janssen. Za kreację kampanii odpowiada Serviceplan Health (Group One), natomiast agencja Good Story prowadzi działania komunikacyjne w obszarze PR i social media.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/serviceplan-health-i-good-story-z-kampania-spoleczna-_wrazliwi-na-slowa.-wrazliwi-na-ludzi_,388824,artykul.html

Kampania „Wrażliwi na słowa. Wrażliwi na ludzi” ma na celu uwrażliwienie społeczeństwa, a w szczególności mediów, osób publicznych, na temat nadużywania w negatywnym kontekście określeń związanych z chorymi i chorobami psychicznymi, a w konsekwencji ich stygmatyzację. Intencją jej organizatorów jest przeciwdziałanie dyskryminacji osób z zaburzeniami psychicznymi, nagłośnienie problemu stygmatyzacji poprzez język i zaangażowanie liderów opinii do wsparcia zmian w tym obszarze.

Koncepcję kreatywną do kampanii, począwszy od zaprojektowania logotypu akcji i KV przygotował zespół Serviceplan Health, multidyscyplinarny zespół specjalizujący się w obsłudze klientów z kategorii pharma & health. Agencja Good Story (part of Beats4Health), specjalizująca się w realizacji kampanii społecznych i edukacyjnych w obszarze healthcare odpowiada za strategię komunikacji kampanii i jej realizację w działaniach PR i na kanałach social media.

W ramach kampanii planowane są działania bezpośrednie skierowane do różnych środowisk opiniotwórczych, które mają wpływ na kształtowanie języka np. nauczycieli języka polskiego, dziennikarzy, agencji reklamowych. Organizowane będą także warsztaty edukacyjne skierowane do osób z zaburzeniami psychicznymi i ich rodzin uświadamiające rolę pozytywnego mówienia o swojej chorobie lub chorobie swoich bliskich.

O kampanii

W ramach kampanii „Wrażliwi na słowa. Wrażliwi na ludzi” psychiatrzy i językoznawcy opracowali publikację, której celem jest wskazanie kierunków i rekomendacji dotyczących niedyskryminującego osób z zaburzeniami psychicznymi. W dokumencie eksperci zwracają uwagę na zagrożenia jakie związane są z obecnością w przestrzeni medialnej szkodliwych i deprecjonujących określeń (pseudo)psychiatrycznych m.in. wariat, świr, psychiatryk, psychotropy, a także wskazują przykładowe formy niestygmatyzujące osób z zaburzeniami psychicznymi np. osoba z chorobą dwubiegunową /osoba z diagnozą depresji, szpital dla osób chorych psychicznie, leki na depresje.

W opracowaniu podjęto także kwestie medykalizacji języka i nadużywania słownictwa medycznego. Słowa z języka psychiatrii stały się w ostatnich latach bardzo modne i są często używane w języku potocznym i w mediach w znaczeniach przenośnych, zwykle negatywnych (np. to co się dzieje, to jest ustawodawcza i prawodawcza schizofrenia).

Organizatorami kampanii „Wrażliwi na słowa. Wrażliwi na ludzi” są firma Janssen, Polskie Towarzystwo Psychiatryczne, Rada Języka Polskiego oraz Fundacja Pomocy Młodzieży i Dzieciom Niepełnosprawnym Hej Koniku.

Źródło: Group One S.A.

www.groupone.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Trotec przedstawia nowe oprogramowanie laserowe „Trotec Ruby”
Dzięki „Ruby” praca z laserem jest prostsza i szybsza. Nowe oprogramowanie laserowe jest uruchamiane w przeglądarce internetowej i umożliwia w pełni cyfrową pracę. Trotec Ruby zostało zapropogramowane całkowicie od podstaw i oparte jest na nowoczesnej, sieciowej architekturze.
Ziemniak - prawdziwy bohater smaku Lay’s
Chipsy Lay’s są tak pyszne i chrupiące, że ciężko im się oprzeć. Nie każdy jednak wie, że swój smak zawdzięczają… doskonałym polskim ziemniakom*. Dlatego powstała nowa kampania promująca markę pod hasłem „Ziemniak. Prawdziwy bohater smaku Lay's”.
Akcja edukacyjna Kompanii Piwowarskiej „Nie wypadaj z obiegu”
„Nie wypadaj z obiegu” to edukacyjna akcja Kompanii Piwowarskiej – największej firmy branży piwnej w Polsce. Firma przekonuje, że oddawanie butelek jest modne. Dlatego do współpracy zaprosiła magazyn GLAMOUR, modelkę Zuzę Kołodziejczyk i cenioną projektantkę – Magdę Hasiak. Efektem tej współpracy jest modna nerka, w której można nosić...
Niespełna tydzień temu marka Huawei zaprezentowała swoją najnowszą serię Mate 40, a flagowy Mate 40 Pro już został okrzyknięty nowym królem mobilnej fotografii.
Grupa Carlsberg - jeden z wiodących browarów na świecie, powierzyła realizację kluczowych projektów globalnych z zakresu E-commerce agencji Pathfinder 23.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764