logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Sezon konferencyjny w Polsce

  PR 24.08.2016, przeczytano 927 razy
ilustracjastrzałka

Każdego roku początek jesieni oznacza największy ruch w branży konferencyjnej. Firmy wydają milionowe budżety na spotkania firmowe, konferencje czy spotkania zarządów. Wyniki ogólnopolskich badań rynku spotkań biznesowych wykonanych na zlecenie Hotelu Narvil określają, na czym najbardziej zależy organizatorom biznesowych spotkań i na jakie budżety mogą liczyć obiekty konferencyjne i hotelowe.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sezon-konferencyjny-w-polsce,29683,artykul.html

Czy w corocznym wyścigu o Klientów biznesowych najważniejsza jest cena czy jakość usług? Jakie budżety przeznaczają firmy na spotkania biznesowe? Jakie znaczenie mają usługi niestandardowe? Na te pytania starali się odpowiedzieć przedsiębiorcy z całej Polski w pierwszej edycji ogólnopolskich badań wykonanych przez IBRiS na zlecenie Hotelu Narvil pt.: „Rynek spotkań biznesowych pod lupą: Kto? Co? I gdzie?".

Milionowe budżety

 Po wakacjach biznes w wielu branżach odżywa. Wrzesień i październik to miesiące, w których widać zwiększony ruch w obiektach konferencyjnych. Zgodnie z wynikami badań zaledwie 9% firm planuje organizacje takiego wydarzenia w wakacje, natomiast aż 26% przebadanych firm planuje takie wydarzenia we wrześniu. Po wakacyjnym uśpieniu spowodowanym okresem urlopowym, jesienią firmy chętniej organizują konferencje, spotkania z pracownikami czy spotkania zarządów. Z badań przeprowadzonych przez IBRiS dla Hotelu Narvil wynika, że budżety na takie wydarzenia mogą przekroczyć nawet milion złotych. 50% przedsiębiorstw w Polsce wydaje do 100 000 zł w trakcie jesiennego szczytu konferencyjnego. 3% firm przeznacza na ten cel ponad milion złotych.

- Łączny jesienny budżet konferencyjny dostępny na rynku szacowany jest nawet na kilkadziesiąt milionów złotych. Warto wspomnieć również, że obecny udział przemysłu spotkań w PKD w Polsce waha się w okolicach 2% – ocenia Anna Nowakowska Manager ds. Kluczowych Klientów Hotelu Narvil Conference & Spa, blogerka StrefaMICE.pl oraz Członek Zarządu Stowarzyszenia Branży Eventowej w Polsce.

Planowanie wydarzenia i poszukiwanie idealnego obiektu

 W Polsce duże wydarzenia firmowe planowane są ze sporym wyprzedzeniem. Klienci chcą mieć możliwość porównania ofert i wybrania najkorzystniejszej z nich. Prawie połowa (bo aż 45%) z przebadanych firm rozpoczyna planowanie konferencji lub biznesowego spotkania na 1-3 miesięcy przed wydarzeniem. Co piąta firma (22%) planuje takie wydarzenia nawet z półrocznym wyprzedzeniem (3-6 miesięcy przed wydarzeniem). 72% firm samodzielnie poszukuje obiektu do zorganizowania konferencji, często posługując się w tym celu materiałami reklamowymi. Ponad połowa z nich (52%) wyszukuje obiektu za pomocą wyszukiwarek internetowych. Zaledwie 15% przedsiębiorstw korzysta z ofert, które przesyłają do nich obiekty hotelowe i konferencyjne.

- Szczyt konferencyjny to duże wyzwanie dla działów aktywnej sprzedaży. 28% firm kontaktuje się z obiektami, z którymi już wcześniej miały okazję współpracować. Dlatego nasi pracownicy starają się przedstawić ofertę w unikatowy sposób i nawiązać bezpośrednie relacje z potencjalnym Klientem. Bardzo ważny jest kontakt „face to face”, który pozwala na budowanie trwałych relacji z Klientem. Duża konkurencja na rynku sprawia, że Klienci są przytłoczeni ilością ofert spływających na skrzynki mailowe lub telefonicznie. Duża część Klientów szuka ofert samodzielnie, dlatego nie można zapominać o nowoczesnych formach sprzedaży poprzez inne kanały komunikacji prowadzone przez działy: marketingu, reklamy, promocji i PR. Dzięki temu jesteśmy widoczni i docieramy do osób, które aktywnie poszukują miejsca na wydarzenie biznesowe - dodaje Grażyna Kowalczyk, Dyrektor Generalny Hotelu Narvil Conference & Spa, Hotelarz Roku 2014.

Kryteria wyboru miejsca

 Cena to decydujące kryterium przy wyborze miejsca na konferencję lub spotkanie biznesowe. 80% respondentów badania wybrało ten faktor, jako priorytetowe kryterium wyboru. Kolejna jest jakość kuchni, która jest ważna dla niemal połowy przebadanych firm (48%). Tak samo oceniona została łatwość dojazdu do obiektu. Jednak najniższa cena nie idzie w parze z zaniżaniem standardu poszukiwanych usług. Ilość gwiazdek określających standard hotelu to jedno z głównych kryteriów dla co czwartej przebadanej firmy, a 39% zwraca na nie uwagę przy wyborze oferty.

- Cena i kuchnia to ważne kryteria wyboru oferty. Jednak Klienci biznesowi nie poszukują najniższej oferty za wszelką cenę. Standard obiektu musi iść w parze z ceną. Wysoki standard i obsługa miejsca to kryteria, które spowodowały wybór oferty danego obiektu przez 38% firm podczas planowania przez nie ostatniego wydarzenia. W hotelu Narvil staramy się również oferować niestandardowe usługi dla Klienta biznesowego. Pod koniec ubiegłego roku otworzyliśmy unikatową i designerską przestrzeń kulinarną - Studio Aruana, w której można kreatywnie spędzić czas w małym gronie. Wspólne gotowanie z szefami kuchni i możliwość degustacji przygotowanych potraw tworzy wyjątkowy klimat spotkania biznesowego i pozwala w niestandardowy sposób spędzić czas z partnerami biznesowymi - ocenia Grażyna Kowalczyk, Dyrektor Generalny Hotelu Narvil Conference & Spa, Hotelarz Roku 2014.

Hotele i obiekty konferencyjne zabiegają również o powrót Klientów do obiektu przy okazji kolejnego wydarzenia. Po przeanalizowaniu danych wewnętrznych Hotelu Narvil wynika, iż możliwe jest zorganizowanie wydarzenia dla tego samego Klienta maksymalnie do 3 razy w jednym obiekcie (pod rząd). Dlatego tak ważne jest pierwsze wrażenie i ciągłe podnoszenie wysokiego standardu usług.

Badanie rynku usług hotelowo-konferencyjnych w Polsce zostało wykonane w I kwartale 2016 roku przez Instytut IBRiS na zlecenie Hotelu Narvil Conference & Spa na próbie 600 przedsiębiorstw (w tym 100 mikro i 500 małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach).

Źródło: Hotel Narvil Conference & Spa

www.hotelnarvil.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Cyfryzacja w polskich firmach: badanie Canon i K+Research by Insight Lab
Cyfryzacja zadomowiła się w większości polskich biur już na dobre. Coraz więcej organizacji wykorzystuje rozwiązania chmurowe w codziennych procesach biurowych, a swoje decyzje argumentuje realizacją długoterminowych strategii i chęcią podążania „za duchem czasu” (częściej wskazywane przez przedstawicieli dużych firm – odpowiednio 60% i 56% vs 44% w...
Eksperci portalu Prawo.pl są przekonani, iż rząd, przyznając przedsiębiorcom ulgę na składkę zdrowotną i opierając finansowanie publicznej służby zdrowia na pracownikach najemnych, rażąco narusza solidarność społeczną. Według nich może to pogłębić komercjalizację leczenia, a system opieki zdrowotnej może stać się jeszcze mniej wydolny.
Średni koszyk zakupowy w 2023 roku podrożał o 2,4 proc.
Średnia wartość koszyka zakupowego w 14 analizowanych sieciach handlowych w Polsce wzrosła od stycznia do grudnia 2023 roku o blisko 6,5 zł, czyli 2,4%. To zdecydowanie mniej niż przed rokiem, gdy średnia wartość koszyka między styczniem a grudniem 2022 wzrosła o ponad 12% Takie są wnioski z najnowszego – rocznego raportu autorstwa ASM Sales Force Agency. W raporcie zbadano...
Blisko 40 proc. Polaków jest sceptycznych wobec technologii
Polskie społeczeństwo coraz lepiej nawiguje po świecie „phygital”, łączącym doświadczenia fizyczne z cyfrowymi, często nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Z raportu firmy doradczo-technologicznej Future Mind „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz”, wynika, że już średnio dwie trzecie Polaków zna różne rozwiązania integrujące świat...
Według najnowszego sondażu, ponad połowa społeczeństwa oczekuje zaostrzonej walki cenowej pomiędzy dyskontami, by móc jak najtaniej zrobić tegoroczne świąteczne zakupy. Na taką rywalizację szczególnie liczą Polacy najmniej zarabiający miesięcznie na rękę, tj. poniżej 1000 zł oraz 1000-2999 zł. Z kolei na wojnie cenowej głównie zależy mieszkańcom...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764