logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Sezon na grypę i…reklamy farmaceutyków

  PR 28.11.2023, przeczytano 535 razy
ilustracjastrzałka

Sezon jesienno-zimowy to od wielu lat nie tylko czas wzmożonych zachorowań na przeziębienie i grypę, ale również intensywnych działań reklamowych środków mających im zapobiegać. Na podstawie danych z badania gemiusAdReal sprawdziliśmy, jak kształtował się rynek reklamy w kategorii produktów na przeziębienie w październiku tego roku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sezon-na-grype-i%E2%80%A6reklamy-farmaceutykow,402251,artykul.html

W październiku najaktywniejszym pod względem liczby kontaktów reklamowych dla branży Anti-Cold kanałem komunikacji była telewizja. To właśnie w tym medium miało miejsce aż 79% kontaktów reklamowych (Share of Voice). Na drugim miejscu znalazło się radio z 14% wszystkich kontaktów reklamowych w branży. Miejsce trzecie należało do digitalu (zaledwie 7%).

Branża farmaceutyczna, szczególnie jeżeli chodzi o kategorię środków na przeziębienie i grypę, cechuje się dużą sezonowością. Przyglądając się danym dotyczącym liczby kontaktów reklamowych od początku 2023 roku widzimy, że koniec okresu o zwiększonej aktywności reklamowej marek z tej kategorii przypada na koniec marca. Branża przez okres od kwietnia do końca sierpnia nie prowadzi intensywnych działań reklamowych. Sytuacja zmienia się od początku września, kiedy ponownie obserwujemy zwiększoną liczbę kontaktów reklamowych.

ilustracjastrzałka

Jednak porównując październik 2023 roku do analogicznego okresu w poprzednim roku widzimy spadek liczby kontaktów reklamowych w branży Anti-cold. W październiku 2023 roku było ich o 1,7 mld mniej niż rok wcześniej. Nie obserwujemy natomiast różnicy w zasięgu, jaki osiągnęła cała branża. Oznacza to niższą częstotliwość kontaktu z reklamą z branży Anti-cold w populacji.

ilustracjastrzałka

Październik 2023 – podsumowanie aktywności

W październiku 2023 roku w badaniu AdReal, w przypadku branży środków na przeziębienie i grypę, odnotowaliśmy 6 006 416 525 kontaktów reklamowych we wszystkich analizowanych mediach. Oznacza to, że w październiku 2023 przeciętny Polak w wieku 7-75 miał kontakt z reklamą tej kategorii aż 185 razy. W analogicznym okresie w 2022 roku odnotowaliśmy 7 734 117 570 z częstotliwością 237 kontaktów na użytkownika.

Październik 2023 – TOP Reklamodawcy

Najbardziej aktywną marką z kategorii środków na przeziębienie i grypę okazała się w październiku marka Lipomal. We wszystkich analizowanych mediach wygenerowała ona ponad 319,6 mln kontaktów reklamowych, docierając do 86,32% populacji Polaków w wieku 7-75. Na drugim miejscu znalazł się Herbapect – 235,3 mln kontaktów i 82,29% zasięgu. Trzecie miejsce należało do marki Septinum – 225,3 mln kontaktów reklamowych i 80,13% zasięgu. Ranking 10 najaktywniejszym reklamowo marek zamyka Natursept z 160,8 mln kontaktów i 74,58% zasięgu. 

ilustracjastrzałka

TOP Brands Digital

W październiku 2023 najaktywniejszą reklamowo marką w internecie był Otrivin. Wygenerowała ona 198,6 mln kontaktów reklamowych, docierając do 6,2 mln Realnych Użytkowników (18,85% zasięgu w grupie Polaków w wieku 7-75). Na drugim miejscu znalazła się marka Aspirin C (33,3 mln kontaktów reklamowych i 17,64% zasięgu). Podium zamyka marka Erdomed (27 mln kontaktów reklamowych i 15,13% zasięgu).

ilustracjastrzałka

Średnia widoczność kreacji reklamowych marek z kategorii Anti-cold w mediach digital wyniosła 35,12% (definicja widoczności reklamy zgodna z IAB), a średni czas kontaktu - 12,22 sekundy.

Źródło: Gemius

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fielmann z nową odsłoną kampanii „Widzimy Twoje potrzeby”
Poznańska agencja strategiczno-kreatywna Chapter1 przygotowała dla marki Fielmann nową odsłonę kampanii wizerunkowej „Widzimy Twoje potrzeby“. W jej ramach zobaczymy nową komunikację w kanałach digital, w tym kontynuację serii reklam pod hasłem „Za okularami“ oraz działania promocyjne. Kampania potrwa do końca marca. Za mediaplan kampanii odpowiada Zenith...
Boris Manev dyrektorem ds. zrównoważonego rozwoju w Epson Europe
Nominat zamierza przyspieszyć ewolucję marki Epson w stronę zrównoważonego rozwoju i zwiększać wartość oferowanych przez nią w tym zakresie technologii.
Agencja Cut The Mustard wygrała przetarg i podpisała umowę z Frito Lay Poland, spółką należącą do PepsiCo - jednego z największych na świecie producentów napojów i słonych przekąsek. Agencja przygotuje działania kampanijne dla marek Lay’s Max i Doritos.
Fritz-kola doskonali wizerunek
fritz-kola, pionier na niezależnej scenie napojów typu kola, od 1 kwietnia 2024 r. będzie przyciągać konsumentów w Polsce i za granicą świeżym, nowoczesnym wyglądem. We współpracy z brytyjską agencją projektową Robot Food i ilustratorem Chrisem Mitchellem, marka wprowadza nowe, wyraziste logo. Unowocześnia także wygląd lemoniad fritz-limo oraz uzupełnia...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764