logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

SGIA: Mutoh Valuejet 2638X ponownie urządzeniem roku

  PR 07.11.2019, przeczytano 2112 razy
ilustracja

Specialty Graphic Imaging Association (SGIA) - amerykańskie stowarzyszenie specjalistów branży druku wielkoformatowego, wybrało drugi raz rzędu (!) ploter Mutoh ValueJet 2638 X na drukarkę roku w kategorii „Roll-to-Roll Solvent / Latex powyżej 200 cm szerokości”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sgia%3A-mutoh-valuejet-2638x-ponownie-urzadzeniem-roku,384631,artykul.html

Tytuł przyznany został przez SGIA (Specialty Graphic Imaging Association), stowarzyszenie specjalistów branży druku cyfrowego i wielkoformatowego.

- Oto kolejny dowód na fakt, że technologia żywiczna jest najlepszym rozwiązaniem do ekologicznego druku wielkoformatowego. W konkursie SGIA, w łączonej kategorii drukarek wielkoformatowych, obejmującej plotery eko-solwentowe i lateksowe w kategorii powyżej 80 cali wygrał Mutoh ponownie ValueJet 2638X. Przypomnij, iż rok temu w kategorii do 80 cali zwyciężył za oceanem Mutoh ValueJet 1624X. Podwójne zwycięstwo, utwierdza nas w przekonaniu, że seria ValueJet X jest topowym rozwiązaniem „eko” na rynku.

O drukarce

Mutoh ValueJet 2638X to najszersza drukarka żywiczna w portfolio japońskiego producenta. Technologia żywiczna oznacza, że plotery tej serii drukują ekologicznymi, certyfikowanymi w Europie atramentami Mutoh UMS. To, co odróżnia te atramenty od innych „eko” rozwiązań na rynku to ich skład, który bazuje w głównej mierze właśnie na żywicach.

- Plotery żywiczne Mutoh ValueJet serii X od kilku lat są najczęściej wybieranymi maszynami z naszej oferty. Za ich sukcesem stoi japońska stabilność i solidność wykonania. A także finalna jakość końcowego wydruku przy zachowaniu wysokiej produktywności. W zależności od potrzeb można dobrać model od 137 przez 162 do 260 cm szerokości roboczej. - mówi Paweł Stania z firmy Atrium Centrum Ploterowe.

Prędkość maksymalna sięga w zależności od modelu od 15 do około 100 m2/h w przypadku dwugłowicowych modeli 1638X i 2638X.

Szeroki gamut kolorystyczny atramentów UMS pozwala drukować „korporacyjne” kolory, gdyż pokrycie palety Pantone C wynosi aż 83% (z 4 kolorów CMYK). To najwięcej w branży produkcyjnych drukarek wielkoformatowych.

Technologie

Wszystkie plotery Mutoh ValueJet serii X posiadają cechę wspólną - japońskie technologie: Mutoh Intelligent Interweaving i Mutoh DropMaster.

Intelligent Interweaving, czyli tak zwany druk „falą” czy też „chmurką” pozwala wyeliminować paskowanie poprzez nakładanie rozmytego rastra. Kolejne warstwy atramenty nachodzą na siebie i się przeplatają, przez co nie występuje tzw. efekt paskowania nawet w trybach wysokiej prędkości.

Drugą technologią jest Mutoh DropMaster. Jest to opatentowana przez firmę Mutoh technologia druku, która ma na celu automatyczną kalibrację głowicy do wysokości i grubości materiału. W momencie gdy drukujemy na cienkim papierze, odległość od materiału do głowicy jest inna niż w przypadku druku na grubym banerze, czego efektem może być rozrzut kropli tuszu, a co za tym idzie nieprecyzyjny druk. DropMaster gwarantuje, że kropla atramenty zawsze trafia w przewidziane miejsce.

Warto też wspomnieć, że wszystkie plotery Mutoh ValueJet posiadają stałą, długowieczną głowicę piezo (nie termiczną). Głowica ta umożliwia druk zmienną kroplą (Vardot). Dzięki oprogramowaniu mamy możliwość niezależnej regulacji wielkości kropel wychodzących z poszczególnych dysz. Wielkość kropli jest dostosowywana w zależności od drukowanej grafiki. Przykładowo inna jest kombinacja rozmiarów kropel dla jednolitych obszarów, inna dla detali i przejść tonalnych.

Cechą wyróżniającą „zieloną” technologię w ploterach Mutoh od innych tzw. „eko-rozwiązań” na rynku, jest niski (nawet kilkukrotnie niższy) pobór prądu.

Oprócz wspomnianych technologii warto wspomnieć, że w ploterach ValueJet serii X zastosowano rozwiązania unikalne jak np.: stalowy pasek posuwu karetki, pozłacana płytka głowicy, rolki dociskowe na całej szerokości stołu roboczego, zmienna wielkość kropli atramentu, światowej klasy oprogramowanie Onyx, szczelny, hermetyczny i bezpieczny dla użytkownika i plotera system atramentów w workach.

Wszechstronność i wydajność

Mutoh ValueJet 2638X obsługuje materiały o szerokości do aż 2600 mm. Szerokość robocza (zadruku) wynosi przy druku 2-kierunkowym 2590 mm. Jeśli chodzi o wydajność to ValueJet 2638X osiąga wysoką realną maksymalną prędkość zadruku. Urządzenie drukuje z maksymalną rozdzielczością 1440 x 1440 dpi, jednakże rozdzielczość 540 x 720 dpi daje już bardzo zadowalające efekty i wyśmienitą jakość. W trybie Quality ploter drukuje z prędkością 16  m2/h. Natomiast w najczęściej wybieranych trybach produkcyjnych łączących jakość i wydajność osiągamy 39 m2/h. Prędkość w trybie Billboard wynosi 49 m2/h. Takie wyniki plasują ten ploter w czołówce w tym segmencie urządzeń.

Mutoh ValueJet 2638X daje szerokie możliwości produkcji. Za jego pomocą można drukować grafiki samochodowe, banery reklamowe i wyborcze, plakaty, etykiety, rollupy, backlity, fototapety, obrazy, reprodukcje i fotografie.
    
- Przewagą tego plotera w porównaniu do najpopularniejszych maszyn 1.60 m jest oczywiście szerokość, pozwalająca zrealizować duże grafiki bez potrzeby łączenia brytów. Co więcej, sporą cześć zleceń można drukować w „poziomie” zamiast w „pionie” co pozwoli zwiększyć produktywność drukarni. - mówi Paweł Stania z firmy Atrium Centrum Ploterowe.

Mutoh ValueJet 2638X to łatwość użytkowania przez początkujących użytkowników i zaawansowanych drukarzy. Cechuje się także brakiem potrzeby stałej konserwacji oraz niskim zużyciem atramentu (8 ml/m2). W połączeniu z najnowocześniejszymi technologiami na rynku, ploter daje gwarancję szybkiego zwrotu inwestycji.

- Wybierając urządzenia Mutoh do swojej firmy, można być pewnym, że ich możliwości będą wyprzedzały konkurencyjne rozwiązania przez wiele lat. Cieszymy się, że od ponad 2 dekad możemy technologie firmy Mutoh wdrażać w Polsce.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
Inglot klientem agencji Lepont
Polska marka kosmetyczna Inglot, istniejąca na rynku od 1983 roku, dołączyła do grona klientów Lepont, powierzając agencji adaptację strategii komunikacji PR i influencer marketingową, działania media relations, prowadzenie biura prasowego, wysyłki kreatywne oraz projekty specjalne.
Endorfina Events świętuje 15 urodziny
21 marca w warszawskim klubie Moon odbył się jubileusz agencji endorfina events. Przyjaciele, rodzina, partnerzy biznesowi, klienci, obecni oraz byli pracownicy, celebrowali ten wyjątkowy moment w historii firmy. 200 gości miało okazję wspólnie wspominać kluczowe momenty w historii firmy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764