logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

SGIA Expo: Mutoh Valuejet 1624 X deklasuje plotery solwentowe i lateksowe

  PR 15.10.2018, przeczytano 953 razy
ilustracjastrzałka

SGIA, stowarzyszenie specjalistów branży druku wielkoformatowego, wybrało Mutoh ValueJet 1624 X na drukarkę roku w kategorii „Roll-to-Roll Solvent/Latex do 200 cm szerokości”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sgia-expo%3A-mutoh-valuejet-1624-x-deklasuje-plotery-solwentowe-i-lateksowe,379734,artykul.html

Nagroda została przyznana przez Specialty Graphic Imaging Association (SGIA) przed najważniejszymi branżowymi targami za oceanem. Finał konkursu będzie miał miejsce podczas październikowych targów SGIA EXPO w Las Vegas.

- Jesteśmy dumni, że technologia żywiczna jest najlepszym rozwiązaniem do ekologicznego druku wielkoformatowego. Zwycięstwo w najpopularniejszej rynkowej kategorii drukarek wielkoformatowych, obejmującej plotery eko-solwentowe i lateksowe o szerokości poniżej 2 metrów (80 cali), czyli przede wszystkim 1.37 i 1.62 metra, niezmiernie cieszy. Wybierając urządzenia Mutoh do swojej firmy, można być pewnym, że ich możliwości będą wyprzedzały konkurencyjne rozwiązania przez wiele lat. Cieszymy się, że od ponad 2 dekad możemy technologie firmy Mutoh wdrażać w Polsce.

Mutoh ValueJet 1624 X

Mutoh ValueJet 1624 X to najczęściej wybierany ploter, w najpopularniejszym na rynku rozmiarze 1.6 metra. O jego wysokiej popularności decyduje bardzo dobry współczynnik ceny do japońskich możliwości i produkcyjnej prędkości (50 m2/h).

ValueJet X to seria żywicznych (ang. Resin) ploterów (drukarek) wielkoformatowych marki Mutoh. Technologia żywiczna oznacza, że plotery tej serii drukują ekologicznymi, certyfikowanymi w Europie atramentami Mutoh UMS. To, co odróżnia te atramenty od innych „eko” rozwiązań na rynku to ich skład, który bazuje w głównej mierze właśnie na żywicach.

- Żywiczny Mutoh ValueJet 1624 X od kilku lat jest jednym z najczęściej wybieranych ploterów z naszej oferty. Za jego sukcesem stoją japońska stabilność i solidność wykonania. A także finalna jakość końcowego wydruku przy zachowaniu wysokiej produktywności sięgającej prawie 50 metrów kwadratowych na godzinę. Co więcej, wszechstronna szerokość robocza 162 cm, pozwoli realizować większość zleceń, z fototapetami, rollup’ami i grafikami samochodowymi włącznie. - mówi Paweł Stania z firmy Atrium Centrum Ploterowe.

Żywiczne plotery ValueJet serii X różnią się szerokością roboczą i produktywnością. W zależności od wymagań i potrzeb użytkownika, do wyboru są dwie szerokości: 1.37 i 1.62 m, a prędkość maksymalna sięga w zależności od modelu od 15 do prawie 100 m2/h.

Szeroki gamut kolorystyczny atramentów UMS pozwala drukować „korporacyjne” kolory, gdyż pokrycie palety Pantone C wynosi aż 83% (z 4 kolorów CMYK). To najwięcej w branży produkcyjnych drukarek wielkoformatowych.

Wszystkie plotery Mutoh ValueJet serii X posiadają cechę wspólną - japońskie technologie: Mutoh Intelligent Interweaving i Mutoh DropMaster.

Intelligent Interweaving, czyli tak zwany druk „falą” czy też „chmurką” pozwala wyeliminować paskowanie poprzez nakładanie rozmytego rastra. Kolejne warstwy atramenty nachodzą na siebie i się przeplatają, przez co nie występuje tzw. efekt paskowania nawet w trybach wysokiej prędkości.

Drugą technologią jest Mutoh DropMaster. Jest to opatentowana przez firmę Mutoh technologia druku, która ma na celu automatyczną kalibrację głowicy do wysokości i grubości materiału. W momencie gdy drukujemy na cienkim papierze, odległość od materiału do głowicy jest inna niż w przypadku druku na grubym banerze, czego efektem może być rozrzut kropli tuszu, a co za tym idzie nieprecyzyjny druk. DropMaster gwarantuje, że kropla atramenty zawsze trafia w przewidziane miejsce.

Warto też wspomnieć, że wszystkie plotery Mutoh ValueJet posiadają stałą, długowieczną głowicę piezo (nie termiczną). Głowica ta umożliwia druk zmienną kroplą (Vardot). Dzięki oprogramowaniu mamy możliwość niezależnej regulacji wielkości kropel wychodzących z poszczególnych dysz. Wielkość kropli jest dostosowywana w zależności od drukowanej grafiki. Przykładowo inna jest kombinacja rozmiarów kropel dla jednolitych obszarów, inna dla detali i przejść tonalnych.

Cechą wyróżniającą „zieloną” technologię w ploterach Mutoh od innych tzw. „eko-rozwiązań” na rynku, jest niski (nawet kilkukrotnie niższy) pobór prądu.

Oprócz wspomnianych technologii warto wspomnieć, że w ploterach ValueJet serii X zastosowano rozwiązania unikalne jak np.: stalowy pasek posuwu karetki, pozłacana płytka głowicy, rolki dociskowe na całej szerokości stołu roboczego, zmienna wielkość kropli atramentu, światowej klasy oprogramowanie Onyx, szczelny, hermetyczny i bezpieczny dla użytkownika i plotera system atramentów w workach.

Mutoh ValueJet 1624X obsługuje materiały o szerokości do 1625 mm. Szerokość robocza (zadruku) wynosi przy druku 2-kierunkowym 1315 mm. Jeśli chodzi o wydajność to ValueJet 1324X osiąga maksymalną prędkość zadruku do prawie 50 m2/h. Urządzenie drukuje z maksymalną rozdzielczością 1440 x 1440 dpi, jednakże rozdzielczość 540 x 720 dpi daje już bardzo zadowalające efekty i wyśmienitą jakość. Nowością jest rozdzielczość 1080 dpi. W trybie Quality ploter drukuje z prędkością 10  m2/h. Natomiast w najczęściej wybieranych trybach produkcyjnych łączących jakość i wydajność osiągamy 20 m2/h. Prędkość w trybie Billboard wynosi 29 m2/h. Takie wyniki plasują ten ploter w czołówce w tym segmencie urządzeń.

Ploter Mutoh ValueJet 1624X daje szerokie możliwości produkcji. Za jego pomocą można drukować grafiki samochodowe, banery reklamowe i wyborcze, plakaty, etykiety, rollupy, backlity, fototapety, obrazy, reprodukcje i fotografie.

Mutoh ValueJet 1624X to łatwość użytkowania przez początkujących użytkowników i zaawansowanych drukarzy. Cechuje się także brakiem potrzeby stałej konserwacji oraz niskim zużyciem atramentu (8 ml/m2 na niepowlekanym PVC). W połączeniu z najnowocześniejszymi technologiami na rynku, ploter daje gwarancję szybkiego zwrotu inwestycji.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Bolton Polska wybiera agencję Streetcom
BOLTON Polska rozwija współpracę z agencją Streetcom od 2 lat i teraz ponownie wybrała ją do realizacji kampanii Influencer marketingowych dla swoich brandów. Streetcom odpowiada za działania przede wszystkim dla marek Rio Mare i Meglio.
Agencja mediowa Initiative (IPG Mediabrands) po raz trzeci z rzędu wygrała przetarg na kompleksową obsługę mediową FoodCare. Oznacza to kontynuację współpracy rozpoczętej w maju 2022 roku.
PR Hub oraz Instytut Psychologii Polskiej Akademii Nauk nawiązały współpracę pod kątem obsługi PR naukowego projektu badawczego podejmującego tematykę kulturowo wrażliwych miar rozwoju społecznego i dobrostanu społecznego. Projekt realizowany jest w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki w programie GRIEG.
More Bananas i Semcore partnerami biznesowymi
Agencje More Bananas i firma Semcore zostały partnerami biznesowymi. Mają wspólnie prowadzić i realizować działania marketingowe dla polskich i zagranicznych marek.
Julia Żugaj i konkurs na parówkowe śniadanie w kampanii Tarczyński
Marka Tarczyński wystartowała z nową akcją konkursową, w której zachęca do podzielenia się swoimi kreatywnymi przepisami na śniadanie z wykorzystaniem parówek z linii Tarczyński Naturalnie. To nie tylko okazja do dobrej zabawy w kuchni, ale również szansa na wygranie niepowtarzalnych nagród. Autor przepisu, który podbije serce Julii Żugaj,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764