logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Shanghai Culture: konferencja o chińskim przemyśle kreatywnym

  PR 30.12.2019, przeczytano 713 razy
ilustracja

Chińskie firmy i stowarzyszenia branży kreatywnej zawitają do Warszawy. Już 14 stycznia 2020 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się konferencja poświęcona chińskiemu przemysłowi kreatywnemu, którego Chiny są czołowym eksporterem[1]. Wyroby takie jak porcelana, ceramika, gry, nowoczesny sprzęt i usługi związane m.in. z kulturą i medycyną chińską, będzie można zobaczyć i poznać na towarzyszącej konferencji wystawie. Organizatorzy zapraszają na bezpłatne wydarzenie polskich przedsiębiorców, programistów, twórców, a także szeroko rozumiane kadry kultury – instytucje kulturalne zajmujące się twórczością cyfrową, kulturą kreatywną, grami komputerowymi czy projektowaniem artystycznym. Rejestracja na wydarzenie jest już otwarta, liczba miejsc ograniczona.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/shanghai-culture%3A-konferencja-o-chinskim-przemysle-kreatywnym,385208,artykul.html

Chińska gospodarka od lat należy do najpotężniejszych na świecie, o czym decyduje w dużej mierze liczba wytwarzanych tam dóbr. Jedną z ważnych gałęzi chińskiej gospodarki jest przemysł kreatywny, którego udział obrotów wynosi ok. 20,8 proc.[2]. Dla porównania w Polsce wartość ta wynosi zaledwie 1,3 proc. i na tle krajów rozwiniętych, znajdujemy się na 8. miejscu z obrotami na poziomie 7,43 mld dolarów (27,9 mld zł) w 2015 roku [3]. Jednak jak pokazują wyniku raportu UNCTAD z lat 2002-2014/2015 wartość eksportu polskiego przemysłu kreatywnego rośnie – w analizowanym okresie wynik podwoił się. Konferencja „Shanghai Culture”, która odbędzie się 14 stycznia 2020 r. o godzinie 10:00 w hotelu Sofitel Victoria (sala Belweder) będzie doskonałą okazją dla polskich przedsiębiorców do poznania szanghajskich firm i stowarzyszeń z szeroko rozumianej branży przemysłu kreatywnego, nawiązania kontaktów i współprac biznesowych, a także wysłuchania nowinek z branży.

- Blisko 10 lat temu Szanghaj został okrzyknięty przez UNESCO „miastem designu”. Od tamtego czasu jest symbolem, a także poniekąd inkubatorem i wsparciem dla innowacyjnych trendów w projektowaniu i kreatywnym przemyśle. Odbywają się tam różnego rodzaju wydarzenia związane z kulturą, projektowaniem i kreatywnością – mówi Hongyoun Chai, jeden z organizatorów „Shanghai Culture”. – Wśród chińskich przedsiębiorców zmieniło się także podejście do tematu tworzenia i produkowania – stawiają na innowacyjność, kreatywność i wyjątkowość, nie tylko na ilość. Na konferencji, która odbędzie się w Warszawie 14 stycznia 2020 r. zaprezentują się firmy i instytucje działające nie tylko w Shanghaiu, ale i na terenie całych Chin. Będzie to doskonała okazja dla polskich przedsiębiorców i instytucji do nawiązania nowych kontaktów i wymiany swoich doświadczeń w zakresie przemysłu kreatywnego – dodaje.  

Szanghajskie firmy, stowarzyszenia i twórcy

Na konferencji „Shanghai Culture” zaprezentują się instytucje oraz przedsiębiorstwa z branży kreatywnej. Poznać będzie można twórców i producentów gier animowanych (Stowarzyszenie Przemysłu Animacyjnego w Szanghaju), gier online (Stowarzyszenie Przemysłu Gier Online w Szanghaju), cyfrowego sprzętu kulturalnego, wydawnictw cyfrowych, dostawców usług kulturalnych (Krajowa Zagraniczna Baza Handlu Kulturalnego w Szanghaju), tłumaczeń, designu (Centrum Promocji Designu Szanghaj oraz Komitet organizacyjny Shanghai Design Week) oraz produkcji filmowej i telewizyjnej (Szanghajskie Stowarzyszenie Przemysłu Radiowego, Filmowego i Telewizyjnego). Pojawią się także producenci chińskiej porcelany, designu, a także medycyny chińskiej. Uczestnicy konferencji po wysłuchaniu prezentacji każdego z gości będą mogli zwiedzić całą wystawcę przygotowaną przez panelistów. Szczegóły programu wszystkich paneli „Shanghai Culture” zostaną ogłoszone wkrótce. Uczestnicy konferencji, bazując na praktycznych przykładach reprezentantów chińskiej kultury cyfrowej, będą mieli okazję zaczerpnąć wiedzy nt. budowania oferty kulturalnej, angażowania odbiorców.

Konferencja „Shanghai Culture” organizowana jest przez Krajową Zagraniczną Bazę Handlu Kulturalnego w Szanghaiu, który podlega pod Ministerstwo Kultury i Turystyki Chińskiej Republiki Ludowej. Udział w konferencji jest bezpłatny.

Warunkiem udziału jest rejestracja przez adres e-mail: info[at]pol-chin.pl do 9.01.2020 r. (czwartek). Dla każdego uczestnika organizatorzy przygotowali prezent powitalny. Na czas konferencji oraz spotkań b2b z chińskimi przedsiębiorcami zapewniono tłumaczy polsko – chińskich. Konferencja odbędzie się 14.01.2020 r. o godz. 10:00 w hotelu Sofitel Victoria (sala Belweder) w Warszawie, ul. Królewska 11. Na zakończenie konferencji organizator zaprasza wszystkich uczestników na lunch bufetowy.

Źródło: Krajowa Zagraniczna Baza Handlu Kulturalnego w Szanghaiu

Dodatkowe informacje:

[1] Raport UNCTAD, 2002-2014/2015
[2] Creative Economy Report 2010
[3] Jw.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764