logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Shanghai Culture: konferencja o chińskim przemyśle kreatywnym

  PR 30.12.2019, przeczytano 413 razy
ilustracja

Chińskie firmy i stowarzyszenia branży kreatywnej zawitają do Warszawy. Już 14 stycznia 2020 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się konferencja poświęcona chińskiemu przemysłowi kreatywnemu, którego Chiny są czołowym eksporterem[1]. Wyroby takie jak porcelana, ceramika, gry, nowoczesny sprzęt i usługi związane m.in. z kulturą i medycyną chińską, będzie można zobaczyć i poznać na towarzyszącej konferencji wystawie. Organizatorzy zapraszają na bezpłatne wydarzenie polskich przedsiębiorców, programistów, twórców, a także szeroko rozumiane kadry kultury – instytucje kulturalne zajmujące się twórczością cyfrową, kulturą kreatywną, grami komputerowymi czy projektowaniem artystycznym. Rejestracja na wydarzenie jest już otwarta, liczba miejsc ograniczona.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/shanghai-culture%3A-konferencja-o-chinskim-przemysle-kreatywnym,385208,artykul.html

Chińska gospodarka od lat należy do najpotężniejszych na świecie, o czym decyduje w dużej mierze liczba wytwarzanych tam dóbr. Jedną z ważnych gałęzi chińskiej gospodarki jest przemysł kreatywny, którego udział obrotów wynosi ok. 20,8 proc.[2]. Dla porównania w Polsce wartość ta wynosi zaledwie 1,3 proc. i na tle krajów rozwiniętych, znajdujemy się na 8. miejscu z obrotami na poziomie 7,43 mld dolarów (27,9 mld zł) w 2015 roku [3]. Jednak jak pokazują wyniku raportu UNCTAD z lat 2002-2014/2015 wartość eksportu polskiego przemysłu kreatywnego rośnie – w analizowanym okresie wynik podwoił się. Konferencja „Shanghai Culture”, która odbędzie się 14 stycznia 2020 r. o godzinie 10:00 w hotelu Sofitel Victoria (sala Belweder) będzie doskonałą okazją dla polskich przedsiębiorców do poznania szanghajskich firm i stowarzyszeń z szeroko rozumianej branży przemysłu kreatywnego, nawiązania kontaktów i współprac biznesowych, a także wysłuchania nowinek z branży.

- Blisko 10 lat temu Szanghaj został okrzyknięty przez UNESCO „miastem designu”. Od tamtego czasu jest symbolem, a także poniekąd inkubatorem i wsparciem dla innowacyjnych trendów w projektowaniu i kreatywnym przemyśle. Odbywają się tam różnego rodzaju wydarzenia związane z kulturą, projektowaniem i kreatywnością – mówi Hongyoun Chai, jeden z organizatorów „Shanghai Culture”. – Wśród chińskich przedsiębiorców zmieniło się także podejście do tematu tworzenia i produkowania – stawiają na innowacyjność, kreatywność i wyjątkowość, nie tylko na ilość. Na konferencji, która odbędzie się w Warszawie 14 stycznia 2020 r. zaprezentują się firmy i instytucje działające nie tylko w Shanghaiu, ale i na terenie całych Chin. Będzie to doskonała okazja dla polskich przedsiębiorców i instytucji do nawiązania nowych kontaktów i wymiany swoich doświadczeń w zakresie przemysłu kreatywnego – dodaje.  

Szanghajskie firmy, stowarzyszenia i twórcy

Na konferencji „Shanghai Culture” zaprezentują się instytucje oraz przedsiębiorstwa z branży kreatywnej. Poznać będzie można twórców i producentów gier animowanych (Stowarzyszenie Przemysłu Animacyjnego w Szanghaju), gier online (Stowarzyszenie Przemysłu Gier Online w Szanghaju), cyfrowego sprzętu kulturalnego, wydawnictw cyfrowych, dostawców usług kulturalnych (Krajowa Zagraniczna Baza Handlu Kulturalnego w Szanghaju), tłumaczeń, designu (Centrum Promocji Designu Szanghaj oraz Komitet organizacyjny Shanghai Design Week) oraz produkcji filmowej i telewizyjnej (Szanghajskie Stowarzyszenie Przemysłu Radiowego, Filmowego i Telewizyjnego). Pojawią się także producenci chińskiej porcelany, designu, a także medycyny chińskiej. Uczestnicy konferencji po wysłuchaniu prezentacji każdego z gości będą mogli zwiedzić całą wystawcę przygotowaną przez panelistów. Szczegóły programu wszystkich paneli „Shanghai Culture” zostaną ogłoszone wkrótce. Uczestnicy konferencji, bazując na praktycznych przykładach reprezentantów chińskiej kultury cyfrowej, będą mieli okazję zaczerpnąć wiedzy nt. budowania oferty kulturalnej, angażowania odbiorców.

Konferencja „Shanghai Culture” organizowana jest przez Krajową Zagraniczną Bazę Handlu Kulturalnego w Szanghaiu, który podlega pod Ministerstwo Kultury i Turystyki Chińskiej Republiki Ludowej. Udział w konferencji jest bezpłatny.

Warunkiem udziału jest rejestracja przez adres e-mail: info[at]pol-chin.pl do 9.01.2020 r. (czwartek). Dla każdego uczestnika organizatorzy przygotowali prezent powitalny. Na czas konferencji oraz spotkań b2b z chińskimi przedsiębiorcami zapewniono tłumaczy polsko – chińskich. Konferencja odbędzie się 14.01.2020 r. o godz. 10:00 w hotelu Sofitel Victoria (sala Belweder) w Warszawie, ul. Królewska 11. Na zakończenie konferencji organizator zaprasza wszystkich uczestników na lunch bufetowy.

Źródło: Krajowa Zagraniczna Baza Handlu Kulturalnego w Szanghaiu

Dodatkowe informacje:

[1] Raport UNCTAD, 2002-2014/2015
[2] Creative Economy Report 2010
[3] Jw.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Targi Packaging Innovations w dobrej formie
Targi Opakowań Packaging Innovations organizowane przez Targi w Krakowie, które w dniach 24-25 września odbyły się w EXPO XXI Warszawa są dowodem na to, że przy zachowaniu restrykcyjnych obostrzeń sanitarnych możliwe jest przygotowanie targów na najwyższym poziomie. Można pokusić się o stwierdzenie, że branża nie powraca do gry, branża już powróciła do...
Bez drukowania w chmurze zapomnij o szybkiej cyfrowej transformacji
Z międzynarodowego badania IDC, wynika, że zaledwie 4 proc. firm przeprowadziło kompletną transformację cyfrową w swoich strukturach. 46%z nich wciąż znajduje się na etapie rozpoczęcia procesu cyfryzacji. 60% badanych przedsiębiorstw przekroczyło już założony na ten cel budżet, a 54% firm ma problemy z integracją urządzeń, co skutkuje opóźnieniami w realizacji...
PKO Bank Polski jako sponsor tytularny rozgrywek Ekstraklasy w sezonie 2019/20 pojawił się w blisko 126 tys. publikacji i programów. Zapewniło to bankowi ekwiwalent reklamowy w wysokości przeszło 317,04 mln zł. To ponad trzykrotnie więcej niż w sezonie 2018/19, kiedy PKO Bank Polski współpracował z Ekstraklasą jako partner główny. Wówczas ekwiwalent...
Douglas ogłasza współpracę z Tiktok Polska w kampanii Brands We Love
Douglas wraz z Polskim zespołem TikTok przygotował akcję specjalną Brands We Love. Przy zakupie dwóch wybranych produktów marek Douglas Collection make-up, Florence by Mills, Glam Glow, Kylie Skin, One Two Free, Mario Badescu oraz Clinique za min. 129 zł, klient otrzyma wyjątkowy prezent od TikTok — designerskie skarpetki! Kampania rozpocznie się 29 września i...
Seria webinarów #Gamesetknows dla marketerów
Gameset, agencja gaming marketingu (grupa LTTM) zapowiada serię webinarów poświęconych zagadnieniu marketingu skierowanego do społeczności graczy. W ramach bezpłatnych wydarzeń specjaliści podzielą się wiedzą na temat dobrych praktyk działania w różnych segmentach produktowych, podpowiedzą jak zaplanować działania sprzedażowe przed świętami oraz przeanalizują...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764