logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Sharp Sharpfax SF-201 - podróż przez świat druku (1972-2024)

  PR 27.08.2024, przeczytano 446 razy
ilustracja

Pierwsza kopiarka firmy Sharp, Sharpfax SF-201, wprowadzona na rynek w 1972 r., uzyskała wydany przez Imaging Society of Japan certyfikat jako urządzenie, które zapisało się w historii maszyn kopiujących. Wyróżnienie zostało przyznane w czerwcu 2024 – 52 lata po premierze Sharpfax SF-201! Tyle właśnie trwa niezwykła przygoda marki Sharp w świecie druku – niewątpliwie pełna innowacji, pionierskich pomysłów, ale także i wyzwań. Jak to wszystko się zaczęło? W niniejszym tekście prezentujemy historię legendarnej już kopiarki Sharpfax SF-201, która przyczyniła się do światowego rozwoju technologii w branży urządzeń kopiujących.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sharp-sharpfax-sf-201---podroz-przez-swiat-druku-%281972-2024%29,405445,artykul.html

Firma Sharp zbudowała swoją reputację dzięki innowacyjnym urządzeniom, które niosą pozytywne zmiany firmom każdej wielkości. Niewiele produktów ucieleśnia to dążenie do cyfrowej transformacji tak dobitnie jak Sharp Sharpfax SF-201. Urządzenie to zostało wprowadzone na rynek w 1972 r. i nie tylko stanowiło pierwszy krok firmy Sharp w branży kopiarek, ale także odegrało kluczową rolę w kształtowaniu przyszłości technologii przetwarzania dokumentów w Japonii i na całym świecie.

ilustracjastrzałka

W uznaniu globalnego wpływu Sharpfax SF-201 na rozwój branży, Imaging Society of Japan, przyznało niedawno temu urządzeniu certyfikat "Copying Machine Heritage." Tą prestiżową nagrodą doceniono wpływ Sharpfax SF-201 na technologię i przemysł, a także jego rolę jako siły napędzającej rozwój japońskiej branży kopiarek. Wyróżnienie odebrał w imieniu firmy Sharp Mitsuru Tokuyama, wiceprezes Smart Business Solutions BU podczas ceremonii przyznania certyfikatu, która odbyła się 12 czerwca 2024 r. w Tokijskim Instytucie Technologii.

Historia Sharpfax SF-201

Przejście firmy Sharp, znanej przede wszystkim ze swoich kalkulatorów, na produkcję kopiarek było spowodowane rosnącą presją ze strony sprzedawców detalicznych sprzętu biurowego, którzy domagali się dywersyfikacji oferty produktów i rozszerzenia jej na produkty inne niż kalkulatory. I tak, w 1969 r. firma Sharp powierzyła zespołowi sześciu pracowników z działu badań i rozwoju sprzętu przemysłowego zadanie opracowania nowej gamy produktów przeznaczonych specjalnie dla przedsiębiorstw.

ilustracjastrzałka

Początkowe etapy projektowania i przygotowania do produkcji przebiegały stosunkowo łatwo, ale zespół miał trudności z osiągnięciem spójnej jakości obrazu na papierze. Uzyskiwane rezultaty były bowiem bardzo zróżnicowane. Problem nie tkwił jednak w opracowanej przez nich maszynie, ale raczej w ziarnie papieru lub układzie włókien w papierze. Wtedy zespół inżynierów nie był zaznajomiony z różnicami pomiędzy papierem o długim i o krótkim ziarnie.

Poszukując rozwiązania tego problemu, wyciągnięto ważne wnioski: kopiarka nie działa w izolacji. Musi dostosować się i reagować na swoje otoczenie. Zasada ta obowiązuje obecnie w niemniejszym stopniu niż w latach 60-tych. Nowoczesne kopiarki współpracują ze znacznie większą liczbą elementów: nie tylko z papierem, ale także z dyskami twardymi, rozwiązaniami sieciowymi, zabezpieczeniami, a nawet aplikacjami w chmurze.

Tworząc Sharp Sharpfax SF-201 wykorzystano procesy mokre i metodę pośredniego ładowania elektrostatycznego, a także metodę elektrofaksu, czyli technikę elektrofotografii opartą na fotoprzewodnictwie półprzewodników. To właśnie odróżniało SF-201 od większości dostępnych wówczas kopiarek diazowych, znanych z zapachu amoniaku, problemów z przebarwieniami i mieszaniem kolorów.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Sharpfax SF-201, drukujący do 10 kopii na minutę na papierze formatu A4, był w momencie premiery najszybszą kopiarką w swojej klasie cenowej, co udało się osiągnąć dzięki kilku innowacyjnym elementom konstrukcyjnym, w tym napędowi wykorzystującemu mechanizm sprężyny dociskowej przy szybie oraz bawełnianemu wałkowi do suszenia.

Inżynierowie firmy Sharp zwrócili także szczególną uwagę na przyjazność dla użytkownika, włączając do projektu liczne funkcje ułatwiające obsługę. To zasada, którą kierujemy się nadal, projektując nasze najnowsze modele drukarek i kopiarek. W rezultacie wszystkie elementy sterujące Sharpfax SF-201 zostały skonsolidowane w jednym miejscu, aby uprościć obsługę urządzenia.

Urządzenie zostało również wyposażone w kasetę z automatycznym podajnikiem papieru, migającą lampkę wskazującą, że kończy się papier oraz lampkę odliczającą (od 20) liczbę pozostałych kopii.

W ciągu czterech lat od premiery firma Sharp wprowadziła 10 kolejnych modeli z tej serii, co dobitnie świadczy o jakości produktu i zapotrzebowaniu rynku. Dzięki popularności tych kopiarek Sharp stał się ważnym graczem na rynku sprzętu biurowego, dodatkowo wzmacniając swoją silną pozycję na rynku kalkulatorów.

Sukces urządzenia Sharpfax SF-201 ukształtował podejście firmy Sharp do rozwoju kopiarek. Firma kładzie szczególny nacisk na łatwość obsługi, a jednocześnie wyposaża swoje kopiarki w przełomowe w branży i na świecie technologie. Filozofia ta nieustannie przyświeca naszym inżynierom, czego owocem są pionierskie, przyszłościowe rozwiązania instalowane w aktualnych modelach kopiarek.

I chociaż przez pół wieku w sektorze druku zmieniło się tak wiele – to w podejściu Sharp do projektowania nowych urządzeń nic się nie zmieniło. Naszym celem jest niezmiennie tworzenie produktów, które odpowiadają potrzebom klientów – łatwych w obsłudze, bezpiecznych i wyprzedzających swoje czasy. Tak jak Sharpfax SF-201.

Źródło: Sharp Europe

www.sharp.eu

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Na postrzeganie firm, zwłaszcza tych większych, zatrudniających od kilkudziesięciu po kilka tysięcy pracowników, od dawna nie wpływa już tylko wysoka jakość oferowanych usług i produktów czy poziom obsługi klienta. Ogromne znaczenie ma również relacja na linii pracownik – pracodawca.
W erze cyfrowej, gdy e-commerce staje się dominującym sposobem zakupów, personalizacja przesyłek odgrywa kluczową rolę w wyróżnianiu się na tle konkurencji i budowaniu lojalności klientów. Raport z badań przeprowadzonych w 2020 roku przez SW Research „Postrzeganie opakowań przez polskich konsumentów” spostrzega, że aż 57% polskich...
Technologia produkcji opakowań musi nieustająco nadążać za zmieniającymi się potrzebami klientów. Nowe materiały, kształty czy bardzo spersonalizowane potrzeby to codzienność w branży. Jeśli przyjrzeć się trendom to wyraźnie widać nacisk na zrównoważone opakowania, które łatwo poddać recyklingowi czy opakowania przedłużające trwałość...
Wynagrodzenie za przeniesienie praw autorskich – o czym warto wiedzieć?
Podczas ostatniego szkolenia przeprowadzonego w ramach projektu Pro Arte Sztuka Przedsiębiorcza na Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie jedna z młodych artystek stwierdziła, że gdyby wszyscy młodzi twórcy znali przepis ustawy, który właśnie omawiałam, twórcom zdecydowanie łatwiej byłoby rozmawiać z klientem o pieniądzach. Jaki przepis ustawy o prawie...
Kto aktualnie napędza e-commerce? Zdecydowanie millenialsi i Gen Z! To właśnie oni, wychowani w erze Internetu i smartfonów, kształtują nowe trendy w zakupach online. Jak zbudować z nimi relację klient – sprzedawca? Jakie oczekiwania ma każda z tych grup? Odpowiedzi na te pytania nie są jednoznaczne.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764