logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Sho Kondo: były dyrektor kreatywny LPP idzie na swoje

  PR 11.09.2024, przeczytano 293 razy
ilustracja

Po ośmiu owocnych latach na stanowisku dyrektora kreatywnego w LPP, polskiej grupie odzieżowej znanej z takich marek jak Reserved, Mohito, Cropp i House, Japończyk Sho Kondo ogłosił swoje odejście, aby założyć Kondo & Partners Consulting, nową agencję skoncentrowaną na branży modowej i lifestylowej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sho-kondo%3A-byly-dyrektor-kreatywny-lpp-idzie-na-swoje,405615,artykul.html

Pochodzący z Japonii Kondo dołączył do LPP, gdy kurs akcji we wrześniu 2016 wynosił ok. 3 800 zł. Jego zadaniem była rewitalizacja marki Reserved, której sprzedaż spadała. Jego nominacja nastąpiła w kluczowym momencie, kiedy LPP musiało wzmocnić swoją flagową markę. Kondo studiował w prestiżowej Ecole de la Chambre Syndicale de la Couture Parisienne i doskonalił swoje umiejętności w renomowanych francuskich domach mody m.in. Balenciaga, Isabel Marant, Haider Ackermann i Maison Margiela. Zdobył również doświadczenie w segmencie odzieży masowej w spółce Inditex, właścicielu marki Zara.

Ten, który postawił LPP na nogi

Pod kreatywnym przywództwem Kondo Reserved przeszło znaczącą transformację – odświeżono kolekcje, ale także zwiększono ekspansję LPP na rynki Europy Zachodniej. Do końca grudnia 2023 r. kapitalizacja rynkowa LPP osiągnęła poziom ok. 27,26 mld zł, a kurs akcji wzrósł do ok. 15 120 zł, odzwierciedlając wzrost o niemal 300 proc. od momentu pojawienia się Kondo.

Wpływ Sho Kondo wykraczał poza markę Reserved, ponieważ współpracował i odświeżał także inne marki grupy LPP, w tym Mohito, Cropp i House. Jego wysiłki przyczyniły się do silnej pozycji rynkowej LPP, która w tym samym okresie wyprzedziła konkurentów, takich jak Grupa CCC, OTCF, Answear i VRG.

Otwarcie na nowe marki — we własnej agencji

Po wielu latach pracy dla przedsiębiorstw odzieżowych, Sho Kondo zdecydował się na założenie własnej agencji consultingowej. Wraz z nim tworzą ją partnerzy: Martyna Skibicka zajmuje się brand experience oraz marketingiem, Martin Kos, posiadający ponad 15-letnie doświadczenie na rynku produktów luksusowych we Włoszech i Francji, odpowiada za product innovation i brand marketing. Z kolei Karol Gajewicz, uprzednio Head of Venture Studio w Żabce, z doświadczeniem w bankowości inwestycyjnej i doradztwie zarządczym, zajmie się rozwojem biznesu.

– Kilkunastoletnie doświadczenie – nie tylko moje, ale także moich partnerów – w pracy dla różnych, w tym topowych marek z branży mody i lifestyle’u, sprawiło, że postanowiliśmy wyjść szerzej i zaoferować nasze umiejętności kolejnym brandom. Stworzyliśmy autorską metodologię rewitalizacji marki, która łączy dane z różnych źródeł i pozwala uzyskać kompleksowe oraz przede wszystkim spójne rozwiązania w kontekście zarządzania biznesem według założenia “jedna marka – jedna wizja” – mówi Sho Kondo, zarządzający Kondo&Partners. – Oznacza to, że staramy się zlokalizować niespójności w podejściu różnych działów firmy, przyczyniające się do powstawania wewnętrznych strategii, które nie są spójne, produktów, które nie trafiają w oczekiwania i działań marketingowych, które nie przynoszą efektów. Następnie budujemy system współpracy między działami, czego efektem jest spójna marka skoncentrowana na kliencie i jego potrzebach – dodaje Kondo.

Agencja Kondo&Partners kieruje swoje usługi do dużych i bardzo dużych przedsiębiorstw z branży fashion&lifestyle (producentów odzieży, ale także np. produktów home&decor) działających na terenie Europy Środkowo-Wschodniej. Kompleksowe podejście do rewitalizacji obejmuje udoskonalenie strategii i wizji marki, budowanie oferty produktów tak, by spełniania oczekiwania rynku, stworzenie pełnej strategii sprzedaży oraz spójnej strategii marketingowej, a także usprawnienie działań operacyjnych, takich jak koordynacja sprzedaży, zarządzanie zapasami, optymalizacja kosztów, kontrola jakości i integracja danych.

Nisza usług consultingowych dla firm z branży mody i designu wydaje się być warta zagospodarowania – ostatnie raporty wskazują, że region ten doświadczy ożywienia gospodarczego, osiągając lepsze wyniki niż kraje Europy Zachodniej. Jak wskazują analitycy MarketHub polski rynek odzieżowy jest jednym z największych w Europie Środkowej i Wschodniej. Przychody na rynku odzieży w Polsce szacuje się na 15,51 mld dolarów w 2024 roku z roczną stopą wzrostu w wysokości 4,73 proc. (CAGR 2024-2028). Prognozy wskazują także, że w tym roku wydatki na odzież w Polsce mają wynieść 385,7 dolarów na osobę.

– Polski rynek ma niesamowity potencjał wzrostu. Dzięki połączeniu rosnących płac realnych i rosnącego popytu konsumenckiego, lokalne marki mają wyjątkową okazję do konkurowania w skali globalnej. Wierzę, że wykorzystując nasze doświadczenie, możemy pomóc uwolnić ten potencjał i napędzić znaczący wzrost w regionie – tłumaczy Sho Kondo.

Źródło: Kondo&Partners Consulting

www.kondopartners.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

HP Print AI - również dla dużego formatu
Podczas wydarzenia HP Imagine firma HP zaprezentowała HP Print AI, inteligentne środowisko drukowania1 stworzone z myślą o zmianie sposobu, w jaki drukujemy. Funkcje HP Print AI ułatwiają drukowanie i konfigurowanie sprzętu. Pierwsza funkcja – Perfect Output – poprawia jakość i wygląd wydruków - jest już dostępna w wersji beta. HP...
Kerris z nowym projektem digital dla the:protocol
Agencja KERRIS, odpowiedzialna za kompleksową obsługę mediów społecznościowych platformy rekrutacyjnej theprotocol.it, należącej do Grupy Pracuj i skierowanej do specjalistów IT & tech, rozpoczęła nowy projekt contentowy mający na celu zwiększenie rozpoznawalności marki oraz zaangażowanie specjalistów z sektora IT i technologii.
Life in Pink: Zara Larsson twarzą kampanii słuchawek Sony
Aby podkreślić symbiotyczny związek dźwięku ze stylem, firma Sony rozpoczyna kampanię „Life in Pink”, promującą nagradzane słuchawki z systemem redukcji hałasu WH-1000XM5 w nowej wersji kolorystycznej „Smoky Pink”. Twarzą tej kampanii jest piosenkarka, autorka tekstów i ikona stylu Zara Larsson („Symphony”,...
Festiwalu Kinomural zbliża się we Wrocławiu
Sztuka, która zmienia miasto w galerię - tak jednym zdaniem można określić Kinomural. Podczas tego wydarzenia, 19 i 20 października, wrocławskie kamienice po raz kolejny przemienią się w wielkoformatowe ekrany, na których zaprezentowane zostaną prace artystów i artystek sztuki nowych mediów z całego świata.
Agencja Assembly otwiera dział medialny w Polsce
Assembly, międzynarodowa agencja medialna działająca w oparciu o model omnichannel należąca do Stagwell (STGW), ogłosiła dalsze inwestycje w działalność w Polsce oraz otwarcie nowego działu medialnego. Nowy dział wzmocni zintegrowaną ofertę Assembly z zakresu mediów i e-handlu w Europie Środkowej i Wschodniej, co pozwoli agencji sprostać rosnącym potrzebom...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764