Agencja Bridge2Fun przygotowała nieszablonową kampanię komunikującą debiut serwisu VOD ShowMax na polskim rynku. Do współpracy przy pierwszej odsłonie zaproszono gwiazdę światowego kina – Ewana McGregora oraz reżysera Patryka Vegę. Kampania w sposób unikalny łączy w sobie elementy reklamy z pełnoformatową produkcją filmową.
ShowMax to internetowy serwis subskrypcyjny VOD debiutujący na polskim rynku. W zalewie oferty różnych platform oraz serwisów VOD współczesny widz czuje się zagubiony, nie wiedząc, co warto oglądać, a co nie jest warte jego uwagi. ShowMax chce być przewodnikiem po świecie filmów, który w przyjazny i prosty sposób powie, wytłumaczy i doradzi który film będzie najlepszy na nudny deszczowy dzień, niedzielny obiad, czy sobotni, randkowy wieczór. ShowMax ustami najlepszych polskich reżyserów będzie doradzać Polakom w sprawie filmowych wyborów, bo przecież nikt nie zna się na tym lepiej od nich.
Launch marki został powierzony agencji Bridge2Fun. Intencją leżącą u podstaw kampanii było ożywienie krótkich form filmowych. Do współpracy przy scenariuszu premierowego filmu zaproszono Patryka Vegę, a na pierwszym planie zagościł Ewan McGregor, który dołączył do zwyczajowej obsady reżysera – m.in. Andrzeja Grabowskiego, Piotra Stramowskiego, Olgi Bołądź, czy Tomasza Oświecińskiego.
Motywem przewodnim kampanii jest nuda, jako stan emocjonalny generujący niebezpieczne pomysły i popychający do negatywnych w skutkach działań. Odpowiedzią i ratunkiem przed nudą jest ShowMax. Nuda wynikająca z piekła wyboru, lub niemożności obejrzenia czegoś ciekawego, posłużyła każdemu z reżyserów za punkt wyjścia do opracowania scenariusza swojej etiudy. Twórcy mieli pełną swobodę w przygotowaniu swojego materiału, dzięki czemu każdy z filmów utrzymany jest w tak charakterystycznym dla każdego z reżyserów stylu.
- Realizacja tej kampanii wymagała od nas myślenia całkowicie poza schematem, a sam projekt należy rozpatrywać raczej w kategoriach artystycznych niż reklamowych. Współtworzenie scenariusza do filmowej etiudy, dało nam szansę poszerzenia naszych kompetencji. To ogromna satysfakcja i nowe, niezwykłe doświadczenie. – powiedział Jacek Wójcik, Senior Copywriter w Bridge2Fun.
Kampania w każdej odsłonie składa się z dwóch części – teaserowej i revealowej. Zapowiedź stanowią teasery emitowane w telewizji i Internecie oraz na kampanii OOH. Właściwa część kampanii zaczyna się 60 sekundowym spotem revealowym, który zachęca do obejrzenia pełnej etiudy na showmax.com.
Komunikację uzupełniają filmy, w których Ewan McGregor i Patryk Vega polecają poszczególne kategorie filmowe z portfolio platformy ShowMax – m.in. wybrane produkcje sensacyjne.
O skali przedsięwzięcia i niestandardowej formie świadczą liczby. Tylko w tej odsłonie kampanii agencja zrealizowała 38 różnych filmów.
- Z perspektywy koncepcji, jak i realizacji to było spore wyzwanie, bo z jednej strony współtworzyliśmy film, ale z drugiej musieliśmy przygotować formaty pod regularną komunikację reklamową. To wymagało sporego zaufania Agencji do reżyserów, ale i reżyserów do Agencji. To nie był zwyczajny projekt. – skomentowała Marta Sawicka, Account Director w Bridge2Fun.
- Ten projekt w pełni wykorzystał potencjał tkwiący w agencji hybrydowej i doświadczenie ludzi, którzy ją tworzą. Połączyliśmy dwa światy, reklamy i sztuki, zacierając granicę między nimi. Dzięki temu ta kampania nie jest już tylko kampanią reklamową. Stworzyliśmy wartościową treść i dzięki temu sięgamy dalej, odpowiadając na zmieniające się potrzeby odbiorców – podsumował Rafał Baran, prezes Bridge2Fun
Odsłona przygotowana we współpracy z Patrykiem Vegą jest pierwszą w tej kampanii. Do kolejnej, która ruszy już w marcu agencja zaprosiła Wojciecha Smarzowskiego, który na swoim koncie ma takie produkcje jak „Dom Zły”, „Drogówka”, czy głośny ostatnio „Wołyń”.
Za opracowanie i realizację kampanii odpowiedzialna jest agencja Bridge2Fun. Kreacją zajęli się Jacek Wójcik (Senior Copywriter), Szymon Demirkol (Senior Art Director) oraz Katarzyna Pomorska (BTL & Design). Koordynacją działań i współpracę z klientem prowadziły natomiast Marta Sawicka (Account Director) wraz z Katarzyną Grzechnik (Account Supervisor). Produkcją zajął się Opus Film, a muzykę opracował Łukasz Targosz. Za zakup mediów odpowiadał dom mediowy PHD, a w Internecie akcję wspiera Performance Media.
Bridge2Fun zostało wybrane przez ShowMax w przetargu, w listopadzie 2016, pokonując dwie inne agencje – Brasil oraz DDB.
Źródło: Bridge2Fun