logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Showmax wkracza na polski rynek z kampanią od Bridge2fun

  PR 15.02.2017, przeczytano 973 razy

Agencja Bridge2Fun przygotowała nieszablonową kampanię komunikującą debiut serwisu VOD ShowMax na polskim rynku. Do współpracy przy pierwszej odsłonie zaproszono gwiazdę światowego kina – Ewana McGregora oraz reżysera Patryka Vegę. Kampania w sposób unikalny łączy w sobie elementy reklamy z pełnoformatową produkcją filmową.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/showmax-wkracza-na-polski-rynek-z-kampania-od-bridge2fun,31469,artykul.html

ShowMax to internetowy serwis subskrypcyjny VOD debiutujący na polskim rynku. W zalewie oferty różnych platform oraz serwisów VOD współczesny widz czuje się zagubiony, nie wiedząc, co warto oglądać, a co nie jest warte jego uwagi. ShowMax chce być przewodnikiem po świecie filmów, który w przyjazny i prosty sposób powie, wytłumaczy i doradzi który film będzie najlepszy na nudny deszczowy dzień, niedzielny obiad, czy sobotni, randkowy wieczór. ShowMax ustami najlepszych polskich reżyserów będzie doradzać Polakom w sprawie filmowych wyborów, bo przecież nikt nie zna się na tym lepiej od nich.

Launch marki został powierzony agencji Bridge2Fun. Intencją leżącą u podstaw kampanii było ożywienie krótkich form filmowych. Do współpracy przy scenariuszu premierowego filmu zaproszono Patryka Vegę, a na pierwszym planie zagościł Ewan McGregor, który dołączył do zwyczajowej obsady reżysera – m.in. Andrzeja Grabowskiego, Piotra Stramowskiego, Olgi Bołądź, czy Tomasza Oświecińskiego.

Motywem przewodnim kampanii jest nuda, jako stan emocjonalny generujący niebezpieczne pomysły i popychający do negatywnych w skutkach działań. Odpowiedzią i ratunkiem przed nudą jest ShowMax. Nuda wynikająca z piekła wyboru, lub niemożności obejrzenia czegoś ciekawego, posłużyła każdemu z reżyserów za punkt wyjścia do opracowania scenariusza swojej etiudy. Twórcy mieli pełną swobodę w przygotowaniu swojego materiału, dzięki czemu każdy z filmów utrzymany jest w tak charakterystycznym dla każdego z reżyserów stylu.

- Realizacja tej kampanii wymagała od nas myślenia całkowicie poza schematem, a sam projekt należy rozpatrywać raczej w kategoriach artystycznych niż reklamowych. Współtworzenie scenariusza do filmowej etiudy, dało nam szansę poszerzenia naszych kompetencji. To ogromna satysfakcja i nowe, niezwykłe doświadczenie. – powiedział Jacek Wójcik, Senior Copywriter w Bridge2Fun.

Kampania w każdej odsłonie składa się z dwóch części – teaserowej i revealowej. Zapowiedź stanowią teasery emitowane w telewizji i Internecie oraz na kampanii OOH. Właściwa część kampanii zaczyna się 60 sekundowym spotem revealowym, który zachęca do obejrzenia pełnej etiudy na showmax.com.

Komunikację uzupełniają filmy, w których Ewan McGregor i Patryk Vega polecają poszczególne kategorie filmowe z portfolio platformy ShowMax – m.in. wybrane produkcje sensacyjne.

O skali przedsięwzięcia i niestandardowej formie świadczą liczby. Tylko w tej odsłonie kampanii agencja zrealizowała 38 różnych filmów.

- Z perspektywy koncepcji, jak i realizacji to było spore wyzwanie, bo z jednej strony współtworzyliśmy film, ale z drugiej musieliśmy przygotować formaty pod regularną komunikację reklamową. To wymagało sporego zaufania Agencji do reżyserów, ale i reżyserów do Agencji. To nie był zwyczajny projekt. – skomentowała Marta Sawicka, Account Director w Bridge2Fun.

- Ten projekt w pełni wykorzystał potencjał tkwiący w agencji hybrydowej i doświadczenie ludzi, którzy ją tworzą. Połączyliśmy dwa światy, reklamy i sztuki, zacierając granicę między nimi. Dzięki temu ta kampania nie jest już tylko kampanią reklamową. Stworzyliśmy wartościową treść i dzięki temu sięgamy dalej, odpowiadając na zmieniające się potrzeby odbiorców – podsumował Rafał Baran, prezes Bridge2Fun

Odsłona przygotowana we współpracy z Patrykiem Vegą jest pierwszą w tej kampanii. Do kolejnej, która ruszy już w marcu agencja zaprosiła Wojciecha Smarzowskiego, który na swoim koncie ma takie produkcje jak „Dom Zły”, „Drogówka”, czy głośny ostatnio „Wołyń”.
 
Za opracowanie i realizację kampanii odpowiedzialna jest agencja Bridge2Fun. Kreacją zajęli się Jacek Wójcik (Senior Copywriter), Szymon Demirkol (Senior Art Director) oraz Katarzyna Pomorska (BTL & Design). Koordynacją działań i współpracę z klientem prowadziły natomiast Marta Sawicka (Account Director) wraz z Katarzyną Grzechnik (Account Supervisor). Produkcją zajął się Opus Film, a muzykę opracował Łukasz Targosz. Za zakup mediów odpowiadał dom mediowy PHD, a w Internecie akcję wspiera Performance Media.

Bridge2Fun zostało wybrane przez ShowMax w przetargu, w listopadzie 2016,  pokonując dwie inne agencje – Brasil oraz DDB.

Źródło: Bridge2Fun

www.bridge2fun.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764