logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Sieć Biedronka poszukuje początkujących ilustratorów książki dla dzieci

  PR 24.05.2021, przeczytano 688 razy
ilustracja

W tym roku Biedronka już po raz siódmy organizuje konkurs Piórko na najlepszą książkę dla dzieci, skierowany do debiutujących pisarzy i ilustratorów. Zwycięzcy otrzymają po 100 tys. zł nagrody, a ich książka zostanie wydana w kilkudziesięciu tysiącach egzemplarzy i trafi do szerokiego grona odbiorców. Sześć książek, wydanych w ramach dotychczasowej edycji Piórka, sprzedało się już w nakładzie ponad 320 tys. egzemplarzy. Od wtorku 18 maja do 28 czerwca swój akces do konkursu mogą zgłaszać początkujący ilustratorzy, artyści i graficy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/siec-biedronka-poszukuje-poczatkujacych-ilustratorow-ksiazki-dla-dzieci,391603,artykul.html

– W tym roku organizujemy już siódmą edycję konkursu Piórko. Cel, który nam przyświeca, od samego początku jest taki sam. Po pierwsze, chcemy wyławiać talenty, ponieważ w tym konkursie – zarówno w części literackiej, jak i graficznej – mogą startować wyłącznie debiutanci. Po drugie, wydajemy książki, które są dostępne w całej Polsce w sieci sklepów Biedronka, i chcemy w ten sposób przekonać najmłodszych do czytania książek, bo to pomaga zrozumieć świat – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka, juror konkursu Piórko.

Konkurs jest skierowany do debiutujących autorów tekstów i ilustratorów, których prace nie były nigdy dotąd publikowane. Ich zadaniem jest stworzenie książki dla dzieci w wieku 4–10 lat. Zwycięska książka zostanie wydana w kilkudziesięciu tysiącach egzemplarzy i trafi do sprzedaży w sklepach sieci Biedronka, które każdego dnia odwiedza ok. 4 mln Polaków. Ma więc szansę dotrzeć do ogromnej liczby odbiorców.

Pierwszy etap siódmej edycji konkursu, w którym można było zgłaszać opowiadania i teksty dla dzieci, zakończył się pod koniec marca. Jak wskazuje rzecznik sieci Biedronka, ta edycja okazała się rekordowa pod względem liczby zgłoszeń.

– W tym roku nadesłano nam aż 3667 tekstów. Zwycięzcę już wybraliśmy, teraz mamy nadzieję, że również graficzna część konkursu przyniesie kolejny rekord – mówi Arkadiusz Mierzwa.

Zwyciężczynią pierwszego etapu tegorocznej edycji Piórka została Justyna Woźniak z Lęborka, która zwycięskie opowiadanie napisała dla dwójki własnych dzieci, czteroletniej Asi i sześcioletniego Jasia.

– Ta historia jest przede wszystkim o sile marzeń i o tym, że najlepszym sposobem na ich realizację jest bezgraniczna wiara w to, że się spełnią. Pisząc tę książkę, chciałam wpoić młodemu czytelnikowi, że nigdy nie należy rezygnować z dążenia do wyznaczonych sobie celów, nawet jeśli wszystko wskazuje na niepowodzenie. Pomysł pojawił się w mojej głowie w momencie, kiedy zdałam sobie sprawę, czym sama kieruję się w życiu i jakie jest moje życiowe motto. Pod nie ułożyłam historię o elfie, ogrze i kolejnych bohaterach – mówi Justyna Woźniak, laureatka konkursu „Piórko 2021. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” w kategorii „Tekst”.

Druga część konkursu, skierowana do debiutujących grafików i ilustratorów, rusza we wtorek 18 maja. Ich zadaniem będzie zilustrowanie wybranego przez jury tekstu. Ogłoszenie wyników i premiera książki nastąpi 29 września, w Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania, a kolejnego dnia publikacja trafi do sieci sklepów Biedronka.

– Dobra książka musi się składać z dwóch komponentów. Pierwszy to znakomity i wciągający tekst, a drugi – równie istotny – to towarzysząca mu fajna kreska. W drugim etapie konkursu Piórko zachęcamy do udziału wszystkich grafików, ilustratorów i tych, którzy nie zajmują się jeszcze profesjonalnie ilustracją, ale jest to dla nich hobby. Prace można nadsyłać od 18 maja do 28 czerwca, a wszystkie informacje i formularz zgłoszeniowy do konkursu znajdują się na stronie piorko.biedronka.pl – mówi Arkadiusz Mierzwa.

Zwycięzcy konkursu – czyli autor najlepszego tekstu oraz autor ilustracji do niego – otrzymają po 100 tys. zł nagrody. Sześć dotychczasowych edycji Piórka wyłoniło już 12 zdolnych debiutantów, których Biedronka nagrodziła łącznie 1,2 mln zł, a publikacja prac otworzyła im drzwi do profesjonalnej kariery.

– Ta nagroda finansowa przykuwa pewnie największą uwagę, lecz chyba większą nagrodą jest realizacja marzeń i to, że dzięki konkursowi debiutanci, którzy do tej pory nie wydali swoich prac, mogą zawalczyć o swoją przyszłość i pokazanie swojego talentu – wskazuje dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka.

– Nie bez powodu kilka tysięcy twórców zgłasza się do konkursu z myślą, że go wygra, ponieważ takiej szansy, jaką tu otrzymujemy, nie daje żadna inna inicjatywa w Polsce. Nie dość, że nakład dla debiutującego autora jest przeogromny, to jeszcze książki są do kupienia w każdym sklepie sieci Biedronka i dochodzi do tego jeszcze bardzo duża nagroda finansowa – dodaje Justyna Woźniak.

W ramach sześciu dotychczasowych edycji konkursu Piórko nadesłano blisko 22 tys. prac tekstowych i graficznych. Sześć wydanych do tej pory zwycięskich książek sprzedało się w nakładzie ponad 320 tys. egzemplarzy.

Źródło: Newseria Biznes, Biedronka

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764