logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Sieć reklamowa Społeczności stawia na programmatic direct

  PR 02.12.2019, przeczytano 291 razy
Michał Jeziółkowski

Programmatic istotnie zmienia układ sił na rynku reklamy internetowej, co potwierdza sieć reklamowa Społeczności. Firma przewiduje, że w ciągu najbliższych lat procentowy udział programmatic w rynku reklamy online przybliży się do poziomu rynku amerykańskiego. W związku z tym Społeczności intensyfikują działania w obszarze programmatic. Dotychczasowy Key Account Manager - Michał Jeziółkowski wraz z nową strategią firmy, nastawioną na wzrost dynamiki rozwoju, awansował na stanowisko Head of Programmatic Direct.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/siec-reklamowa-spolecznosci-stawia-na-programmatic-direct,384934,artykul.html

W Stanach Zjednoczonych, mekce trendów marketingowych i reklamowych, według prognoz wydatki na reklamę typu programmatic będą stanowić aż około 85% wszystkich budżetów przeznaczanych na reklamę w internecie. W Europie ten segment rynku najprężniej działa w Wielkiej Brytanii oraz Niemczech. W Polsce zainteresowanie programatycznym modelem zakupu jeszcze nie osiąga tak imponujących wyników, ale jak podkreśla Krzysztof Czok, Board Member sieci reklamowej Społeczności:

- Rynek reklamy programmatic bardzo dynamicznie się rozwija, co wynika z jego dużej efektywności. Odnotowujemy istotny wzrost zainteresowania zakupem kampanii reklamowych drogą programatyczną, zarówno po stronie domów mediowych, jak i klientów indywidualnych. Daleko nam jeszcze do rynku amerykańskiego, ale prognozujemy, że w ciągu najbliższych lat udział procentowy wydatków na programmatic zbliży się do poziomu osiąganego za oceanem.

Programmatic dla klientów direct

Sieć reklamowa Społeczności, specjalizująca się w obsłudze klientów agencyjnych, domów mediowych oraz sieci afiliacyjnych w zakresie realizacji kampanii reklamowych w polskich serwisach społecznościowych, postawiła na intensyfikację działań w obszarze programmatic.
Firma otworzyła się na obsługę klientów bezpośrednich, którzy nie współpracują z domami mediowymi, a także chcą zlecać kampanie programatyczne. Jednak główną zmianą w strategii firmy jest umocnienie w tzw. programmatic direct. Ten obszar będzie nadzorował i rozwijał Michał Jeziółkowski, Head of Programmatic Direct w sieci reklamowej Społeczności. Jego głównym zadaniem będzie realizacja kampanii preferred deals i programmatic guaranteed.

- Utworzenie nowego stanowiska w firmie to dla nas naturalna ścieżka rozwoju. Do tej pory realizowaliśmy zarówno kampanie RTB, private auctions, preferred deals i programmatic guaranteed - jednak w ostatnich latach istotnie wzrósł udział tych dwóch ostatnich produktów w przychodach generowanych metodą programatyczną - zaznacza Krzysztof Czok ze Społeczności. Natomiast Michał Jeziółkowski dodaje: - Wiemy czego oczekują nasi partnerzy biznesowi, dlatego kładziemy duży nacisk na stałe zwiększanie udziału programmatic direct w strukturze przychodów spółki. Naszą przewagą jest wieloletnie doświadczenie w realizacji kampanii programatycznych dla praktycznie wszystkich domów mediowych i agencji interaktywnych w Polsce. Nabyte kompetencje sprawiły, że jesteśmy wiarygodnym partnerem, także dla podmiotów dokonujących zakupu mediów in-house.

Michał Jeziółkowski dołączył do Społeczności w 2013 roku. W ostatnim czasie był odpowiedzialny za współpracę z klientami bezpośrednimi, nadzór nad działaniami performance oraz realizację kampanii przeprowadzanych w kanale programmatic.

Jak działa programmatic?

Programmatic to zautomatyzowany sposób zakupu i sprzedaży reklamy. Odsłony są kupowane z wykorzystaniem platform zakupowych (DSP), na zasadzie zautomatyzowanych aukcji lub też bez aukcji, ale po stawkach wcześniej ustalonych z wydawcą. Kupujący, czyli reklamodawca ustala, w jakich stawkach gotowy jest kupić miejsce reklamowe oraz jaka grupa odbiorców go interesuje. Te informacje są podstawą do zaplanowania kampanii, do której system szuka odpowiednich użytkowników, jak i powierzchni reklamowych u wydawców. Po ich znalezieniu następuje emisja reklamy poprzez narzędzia do sprzedaży programatycznej, czyli platformy SSP.

Czym jest programmatic direct?

Programmatic direct to również metoda automatycznego zakupu powierzchni reklamowej  jednak proces zakupowy nie odbywa się na zasadzie aukcji, jak to ma miejsce w przypadku RTB. W tej metodzie sprzedaż powierzchni odbywa się na wcześniej uzgodnionych warunkach pomiędzy wydawcą, a klientem. Istnieje możliwość ustalenia stałej ceny oraz gwarancji ilości emisji reklamy w przypadku Programmatic Guaranteed lub stałej ceny bez gwarancji ilości emisji dla produktu Preferred Deal.

Źródło: Społeczności

www.spolecznosci.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Vectra do której niedawno dołączyła spółka Multimedia Polska S.A, przedłuża umowę o współpracy z kanałami Sportklub i Fightklub. Nowe porozumienie podpisane zostało aż na cztery lata i obowiązywać będzie do 2024 roku. Na jego mocy klienci operatora zachowają dostęp do obu kanałów sportowych, jak również dostęp ten utrzymają Ci,...
Zbudowano infrastrukturę testową internetu kwantowego
Amerykanie chcą stworzyć internet kwantowy. Sieć nowej generacji zapewni najwyższy poziom bezpieczeństwa. W obliczu narastającego problemu cyberprzestępczości zorganizowanej amerykański Departament Energii uruchomił prace nad siecią przesyłu danych nowej generacji. Nad innowacyjnym systemem pracują naukowcy z kilku amerykańskich uczelni. Dzięki wykorzystaniu zjawiska splątania...
Rozszerzona rzeczywistość zmieni telewizję
Zaawansowane narzędzia do projektowania i produkcji, które umożliwiają nadawcom tworzenie wirtualnych obiektów, są dostępne od kilku lat, ale od niedawna weszły do głównego nurtu w największych sieciach telewizyjnych. Grafika AR umożliwia lepszą interakcję, daje swobodę w opowiadaniu złożonej historii w bardzo wizualny sposób. Aplikacje Augmented...
Im dłużej trwa epidemia, tym bardziej realnie MŚP oceniają przyszłość
Najnowszy Barometr COVID-19, zrealizowany przez EFL na przełomie czerwca i lipca br., pokazuje bardziej realistyczne nastawienie przedstawicieli polskiego sektora MŚP do przyszłości niż jeszcze miesiąc temu. Po czterech miesiącach od wybuchu epidemii koronawirusa w Polsce na szybką rekonwalescencję branży w tym roku liczy tylko 6 proc. firm, podczas gdy w maju ten odsetek był trzy...
WP Pilot udostępnił aplikację dla użytkowników korzystających z Huawei Mobile Services. Pozwala ona na oglądanie prawie 100 kanałów telewizyjnych na żywo na urządzeniach Huawei. Każdy użytkownik, który zainstaluje aplikację otrzyma darmowy dostęp do pakietu Starter Plus przez 14 dni.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764