Nagradzane sieci afiliacyjne NetSales i SalesMedia, należące do Cube Group, łączą siły. W ramach integracji powstaje nowa marka NetSalesMedia, przeszło 20 tysięcy wydawców oraz ponad 200 reklamodawców dostanie m.in. dostęp do nowej platformy i oferty poszerzonej o kampanie afiliacyjne prowadzone i rozliczane w oparciu o customer journey i cross-device tracking.
Sieć afiliacyjna NetSales, jedna z najstarszych w Polsce, dwukrotnie nagrodzona Efektonem, wyspecjalizowana była w kampaniach performance w modelach CPC i CPL dla klientów bezpośrednich oraz dla domów mediowych. SalesMedia, sieć dedykowana dla sklepów e-commerce, wyróżniona w European Performance Marketing Awards, realizowała kampanie sprzedażowe dla klientów z branży e-commerce w modelach CPS i CPO. Obie dotychczas działały niezależnie w ramach agencji Cube Group. Zintegrowane w ramach nowej sieci NetSalesMedia łączą kompetencje i możliwości dwóch poprzednich i obejmują łącznie ponad 200 klientów, w tym ponad 100 e-commerce’ów, oraz przeszło 20 tysięcy wydawców.
– Nowa sieć NetSalesMedia jest odpowiedzią na zmiany w zachowaniach konsumentów i oczekiwania reklamodawców i wydawców. Dziś kampanie mają dużo bardziej złożoną strukturę niż kilka lat temu, co wymaga rewizji w prowadzeniu, pomiarze i rozliczaniu działań. Dlatego stawiamy na unikalne rozwiązania technologiczne i partnerstwo afiliantów. Reklamodawcy otrzymują nową platformę trackingowo-analityczną, poszerzoną ofertę i dostęp do większej liczby wydawców, wydawcy zaś – dostęp do szerszego portfolio kampanii we wszystkich modelach w jednym miejscu oraz transparentne prowizje dostosowane do ich wpływu na konwersję – wyjaśnia Anna Gromańska, Publishing & Innovations Director, odpowiedzialna za integrację sieci i asymilację afiliacji z działaniami dla klientów Cube Group.
Zintegrowana sieć NetSalesMedia poszerza ofertę o kampanie afiliacyjne prowadzone w oparciu o customer journey i cross-device tracking – pozwala to na tworzenie modeli atrybucyjnych w rozliczeniach z wydawcami. – Najprostszy i najpowszechniejszy model rozliczeniowy „last click” jest równocześnie najbardziej szkodliwy dla e-commerce marketerów, którzy chcą zwiększać skalę sprzedaży. Przypisuje on konwersję ostatniemu touchpointowi, przez co nie angażuje tych wydawców, którzy inicjują ścieżkę zakupową lub asystują przy niej. Mowa tu m.in. o serwisach tematycznych, influencerach, blogerach, vlogerach czy właścicielach baz mailingowych. W ramach nowej platformy mamy w NetSalesMediamożliwość dogłębnej analizy ścieżek konwersji i atrybucji prowizji ściśle dostosowanej do celów i wyników reklamodawcy i wydawcy. Analiza i odpowiednia strategia atrybucyjna pozwala reklamodawcom lepiej zarządzać budżetami marketingowymi, a także budować wielokanałowy program partnerski – tłumaczy Gromańska.
Moduł analityczny NetSalesMedia analizuje ścieżki konwersji na podstawie wszystkich źródeł ruchu (uwzględniając także sesje bezpośrednie i z wyszukiwarek) – umożliwia to bardziej precyzyjną ocenę roli marketingu afiliacyjnego w kontekście wszystkich działań digital.
Trwa proces migracji wszystkich obecnych reklamodawców i wydawców NetSales i SalesMedia do nowej sieci NetSalesMedia. Całkowita integracja jest zaplanowana do końca 2018 roku.
Źródło: NetSalesMedia