logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Sieci handlowe powinny wykorzystać wzrost popularności gazetek online

  PR 15.01.2021, przeczytano 440 razy
ilustracja

Z obserwacji sieci handlowych wynika, że duża grupa Polaków jest wciąż mocno przywiązana do papierowych gazetek. I nie są to sami seniorzy. Natomiast w czasie pandemii zyskała na popularności wersja online, która daje retailerom większe możliwości. Eksperci twierdzą, że przyszłością jest sprzedaż towarów w tym kanale. Ale najpierw trzeba pokonać sporą barierę mentalną i przekonać ludzi do szerszego zakupu żywności przez Internet. I właśnie teraz jest na to najlepszy czas. Zmiany mogą potrwać 2-3 lata.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sieci-handlowe-powinny-wykorzystac-wzrost-popularnosci-gazetek-online,389834,artykul.html

Jak stwierdza Marcin Poniatowski, członek zarządu Lewiatan Holding, papierowe gazetki to tradycyjne narzędzie promocyjne, wykorzystywane od wielu lat przez sieci handlowe. Pozwalają na przekazanie konsumentom najważniejszych informacji na temat cen, akcji konsumenckich i programów lojalnościowych. Jednak niewątpliwym minusem jest wpływ, jaki wywiera na środowisko proces produkcyjny tych materiałów. Ekspert dodaje, że obecnie alternatywna forma cyfrowa spotyka się z dużym zainteresowaniem, ale nadal spore grono Polaków chętniej korzysta z drukowanej wersji.

– Są osoby, które lubią trzymać w ręku papierową gazetkę, podobnie jak tradycyjną książkę. Chcą zwyczajnie przewracać kartkę po kartce i zaznaczać wybrane treści długopisem. Nie zawsze jest to kwestia braku umiejętności korzystania z nowoczesnych urządzeń. Z naszych badań wynika, że niektóre młode osoby preferują ten sposób przeglądania ofert. Według zwolenników wersji drukowanej, jej przewagą jest tzw. namacalność. Natomiast konsumowanie gazetki elektronicznej to innego rodzaju doświadczenie – mówi Żaneta Glinka, Dyrektor Pionu Digital w sieci Kaufland.

Z kolei Karol Kamiński, Dyrektor Zarządzający w Grupie AdRetail, zauważa, że twórcy gazetek online pracują nad tym, aby przekonać do nich zwolenników papierowych wersji. Jednym z wdrażanych rozwiązań jest np. możliwość dodawania produktów do listy zakupowej bezpośrednio z e-gazetki i oznaczanie ich symbolem tradycyjnego markera. To ułatwia realizację procesu zakupowego i przypomina korzystanie z drukowanej publikacji.

– Niewątpliwie w czasie pandemii forma cyfrowa zyskuje w oczach konsumentów, ponieważ pozwala na zapoznanie się z ofertą bez wychodzenia z domu. To ważny aspekt dla klientów, ale również dla sieci handlowych, którym zależy na dotarciu z informacjami do szerokiego grona odbiorców – dodaje Żaneta Glinka.

Według eksperta z Lewiatan Holding, z punktu widzenia sieci największym atutem gazetek cyfrowych jest gwarancja szerokiego dotarcia do konsumentów. Ponadto ta wersja pozwala na publikację rozszerzonych informacji produktowych, np. poprzez użycie materiałów wideo. Umożliwia też odpowiednie dopasowanie rekomendacji do preferencji zakupowych klientów. Z kolei odbiorcy zyskują wygodę i możliwość przeglądania w dogodnym czasie i miejscu ofert dostosowanych do swoich potrzeb. Niestety nie wszyscy korzystają z urządzeń mobilnych. Szczególnie dotyczy to seniorów, do których ta forma jeszcze tak powszechnie nie dociera.

– Dla sieci handlowych znaczenie ma też optymalizacja kosztów papieru, druku i dystrybucji. Elektroniczna wersja daje stałe oszczędności. Dodatkowo w dobie pandemii retailerzy powinni brać pod uwagę niechęć konsumentów do obcowania z wrzucanymi do skrzynek gazetkami. Niektórzy boją się, że na papierze może być przenoszony koronawirus – zaznacza Karol Kamiński.

Natomiast Marcin Poniatowski zapewnia, że w najbliższych latach cyfrowa wersja nie zastąpi tradycyjnej, bo obie formy mają swoje grupy docelowe. Będą funkcjonować równolegle na rynku, dopóki nie zniknie na to zapotrzebowanie. Jednak trudno przewidzieć, kiedy to nastąpi. Niemniej widać, że na popularności coraz bardziej zyskuje elektroniczna forma. Konsumenci są nastawieni na nowoczesne rozwiązania, które pozwalają im szybko pozyskiwać informacje z rynku. Dlatego warto rozwijać aplikacje.

– Na pewno przyszłością jest wspomaganie sprzedaży online za pomocą elektronicznych gazetek. Technicznie jest to proste, bo wystarczy dodać pod zdjęciem produktu link do sklepu internetowego. Potrzeba jednak na pewno jeszcze trochę czasu, aby konsumenci nabywali żywność za pośrednictwem e-commerce tak chętnie jak w przypadku ubrań, butów czy torebek, choć w obliczu pandemii zainteresowanie kupnem produktów spożywczych przez Internet wyraźnie wzrosło – zwraca uwagę ekspert z sieci Kaufland.

W opinii Karola Kamińskiego, sprzedaż żywności online to nie jest tylko kwestia potrzeby konsumenta. Dla sieci handlowej to spore wyzwanie logistyczne. Niejeden podmiot już na tym poległ. Ekspert twierdzi, że pandemia bez wątpienia przyspieszy proces rozwoju e-commerce grocery. Jednak tradycyjna sprzedaż jeszcze długo będzie dominowała na rynku, wspierana przez nowoczesną technologię zapewniającą bezpieczne zakupy.

– W czasie pandemii konsumenci zmieniają swoje nawyki i przekonują się do zamawiania żywności przez Internet. Myślę, że w przyszłości zakupy online produktów spożywczych mogą stać się normą i to nie tylko wśród młodych ludzi – uważa Żaneta Glinka.

Ekspert z Grupy AdRetail przewiduje, że za 2-3 lata e-gazetki będą formatem sprzedaży żywności online. Jednak najpierw muszą zostać odpowiednio zintegrowane z pełnymi ofertami retailerów, nie tylko tymi promocyjnymi. Takie publikacje powinny być zaprojektowane do przeglądania w formie tradycyjnej i alternatywnej z listami wszystkich produktów. Należy je również dostosować do urządzeń mobilnych.

Źródło: MondayNews Polska Sp. z o.o.

www.mondaynews.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

98 proc. sektora komunikacji marketingowej w Polsce to mikrofirmy, które również ucierpiały na spowolnieniu gospodarczym spowodowanym pandemią. Według raportu PFR epidemia i kryzys nią wywołany jest poważnym wyzwaniem dla sektora komunikacji marketingowej, ponieważ firmy korzystające z usług agencji marketingowych czy PR zmniejszyły lub wstrzymały zaplanowane...
Transformacja cyfrowa brzmi dumnie, a może też niewiele kosztować
Transformacja cyfrowa obejmuje obecnie niemal wszystkie dziedziny życia i gospodarki. Firmy w coraz większym zakresie odchodzą od ręcznego przetwarzania papierowych dokumentów i zaczynają korzystać z możliwości zapewnianych przez innowacje takie jak: technologie mobilne, cloud computing (przechowywanie danych w „chmurze”), wirtualna praca czy automatyzacja...
Jaki znak nasz? Diagnoza i co dalej
Jak ma być a nie jest – tak można określić spotkanie zorganizowane przez Mateusza Machalskiego, w którym uczestniczyli Andrzej Ludwik Włoszczyński, Adam Twardoch oraz Marcin Władyka. Planowana konferencja ze względu na reżim sanitarny zamieniona została w czteroodcinkowe nagranie dyskusji, w której, wbrew wcześniejszym planom, niestety nie mogłam wziąć udziału z powodu...
W czasie pandemii wzrosła rola PR-u w biznesie
COVID-19 nie pozostał bez wpływu na kondycję branży public relations, ale po przejściowych trudnościach większość działających w Polsce agencji PR spodziewa się powrotu na ścieżkę wzrostu w I kwartale bądź w połowie tego roku – wynika z badania przeprowadzonego przez Związek Firm Public Relations. Co istotne, pandemia przyczyniła się do wzrostu znaczenia branży, bo w...
Innowacyjne działania marketingowe w branży szkoleniowej
Praca marketingowca ma wiele zalet. Duża dynamika pracy, ciągłe zmiany, testy i szukanie nowych rozwiązań. Pandemia COVID-19 dla wielu specjalistów była największym egzaminem ich umiejętności oraz skuteczności działań. Jedną z branż, przed którą stało dużo przeciwności, była branża szkolenia. Katarzyna Bycz – dyrektor marketingu z SQD Alliance, ocenia...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764