logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: „Siedem grzechów głównych” w internecie

   23.09.2005, przeczytano 8940 razy

Aż 80% użytkowników internetu w pracy ma świadomość, że to właśnie wewnętrzni pracownicy stwarzają największe zagrożenie dla bezpieczeństwa IT firmy. A jednak większość z nich nie potrafi zrezygnować z ryzykownych praktyk i robi to, czego nie powinni – wynika z najnowszego badania dotyczącego bezpieczeństwa w sieci, przeprowadzonego przez firmę Sophos.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/siedem-grzechow-glownych-w-internecie,3070,artykul.html

W podsumowaniu firma podaje listę siedmiu głównych grzechów, jakich dopuszczają się pracownicy w swoich zakładach pracy. Są to:

- pobieranie muzyki i filmów

- otwieranie załączników do maili oraz uruchamianie linków z niechcianej poczty elektronicznej

- odwiedzanie stron pornograficznych i innych niepewnych witryn

- uruchamianie „wesołych” programów, otrzymywanych w poczcie od znajomych

- instalacja nieautoryzowanego oprogramowania i wtyczek do przeglądarek internetowych

- udostępnianie poufnych informacji nieznanym osobom przez telefon i w poczcie elektronicznej

- ujawnianie haseł lub używanie tego samego hasła w kilku różnych aplikacjach

„W większości przypadków, nie jest to celowe nieostrożne zachowanie pracowników, raczej po prostu nie wiedzą oni jak się powinni zachowywać, aby nie stwarzać zagrożenia. Ponadto nie są oni świadomi potencjalnych konsekwencji, jakie mogą wynikać z niebezpiecznego korzystania z internetu i poczty elektronicznej” - powiedział Graham Cluley, konsultant w firmie Sophos.

Źródło: Vnunet

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Artykuł dość „stary”, ale skuszę się na komentarz.
Sprawa jest prosta. Pracodawca powinien zadbać o programy antywirusowe, antyspamowe, itp. oraz wydać odpowiednią instrukcję (zarządzenie) dot. korzystania z internetu i poczty elektronicznej, następnie wyznaczyć np. informatyka lub inną osobę odpowiedzialną za sprawdzanie czy instrukcja jest przestrzegana. Parę kontroli i problem z głowy.
Bo niestety prawdą jest, że niektórzy pracownicy są po prostu nieświadomi zagrożenia jakie niesie ze sobą internet.

Najnowsze w tym dziale

Strategie marketingowe inspirowane popkulturą:  rola filmów, gier i seriali
Popkultura i biznes jeszcze nigdy nie oddziaływały na siebie tak silnie jak w ostatnich latach. Fenomeny popkulturowe, takie jak np. gra Fortnite czy serial „Squid Game”, nie tylko redefiniują branżę rozrywkową, ale wpływają także na strategie marketingowe firm z różnych sektorów, także tych nieoczywistych, jak bankowość czy branża ubezpieczeniowa....
Spodnie dresowe czy koszula? Zawodowy dress code
W styczniowym kalendarzu pełno jest nietypowych świąt związanych… z odzieżą. Niedawno obchodziliśmy Dzień Koszuli, a dziś, 21 stycznia, obchodzimy Dzień Spodni Dresowych. To dobra okazja by porozmawiać o tym czemu sposób w jaki się ubieramy ma znaczenie. Magda Pietkiewicz, ekspertka rynku pracy i twórczyni platformy Enpulse, służącej do badania...
Sprzedaż i marketing to branże, które charakteryzują się dużą zmiennością i podatnością na trendy. Rzeczywistość stawia dziś przed nimi szczególne wyzwania, takie jak konieczność wsparcia biznesu przy jednoczesnej redukcji kosztów, rozwój big data czy rosnący popyt na produkty ekologiczne i innowacyjne. „Przegląd Wynagrodzeń i Trendów...
Czy klienta stać na Twoje usługi?
Narzekania na to, że klient kręci nosem na cenę, są jednymi z najczęstszych, jakie czytam na internetowych grupach. Z tym problemem borykają się nie tylko kreatywni twórcy, ale także przedstawiciele wielu innych branż jak Polska długa i szeroka. Znacie ten dowcip z pytaniem o rabat – Rabat jest stolicą Maroka.
UX designer – zawód przyszłości wg Motorola
Po maszynie parowej, elektryczności i komputerach - rozwój biotechnologii, nanotechnologii i sztucznej inteligencji ma być punktem zwrotnym w historii ludzkości. Zmiany gospodarcze stworzą nowe zawody, a według teorii czwartej rewolucji przemysłowej 65% dzisiejszych kilkulatków będzie pracować w profesjach, które dopiero powstaną. Już dziś rozwija się m.in....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764