logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Siedziba firmy Bayer po udanej modernizacji

  PR 27.01.2023, przeczytano 1512 razy

Międzynarodowa firma Bayer, działająca w obszarach ochrony zdrowia i produkcji żywności, zdecydowała się na zmodernizowanie swojej warszawskiej siedziby przy Al. Jerozolimskich. Decyzja podyktowana była potrzebą zwiększenia komfortu obecnych pracowników, jak i atrakcyjności biura dla nowych talentów – a wszystko zgodnie z założeniami zrównoważonego rozwoju. Za kompleksowe przeprowadzenie procesu transformacji włączając w to wszelkie analizy, kontrolę nad budżetem, projekt architektoniczny i wykonanie odpowiadali konsultanci z firmy doradczej JLL oraz eksperci z Tétris specjalizujący się w realizacji przestrzeni komercyjnych w modelu Design and Build.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/siedziba-firmy-bayer-po-udanej-modernizacji,398781,artykul.html

Firma Bayer zajmuje kompleks 3 budynków połączonych atrium o łącznej powierzchni 11000 mkw. Ostatni z nich został oddany do użytku w 2011 r. Od tego czasu wiele zmieniło się zarówno w modelach pracy, designie, technologiach, jak i przepisach m.in. tych przeciwpożarowych. Te argumenty były siłą napędową do wykreowania nowej przestrzeni dla pracowników. Zarówno na wczesnych etapach planowania, jak i w fazie realizacji modernizacji ważny był głos pracowników. Ich zdanie niejednokrotnie wpływało na kolejne modyfikacje projektowe, w efekcie czego przestrzeń została skrojona pod potrzeby zespołu.

Od audytu do projektu

Wyzwaniem przy tym projekcie było dokładne poznanie złożonej struktury organizacji, jej wartości, jak i strategii rozwoju firmy na najbliższe lata. Głównym założeniem było zaproponowanie takiej koncepcji, która pogodzi przyzwyczajenia wieloletnich pracowników z oczekiwaniami nowych. Istotne było uwzględnienie potrzeb nowej jednostki: Digital Hubu, opracowującej innowacyjne rozwiązania cyfrowe z zakresu zdrowia i rolnictwa. Nieszablonowe space plany oraz nowoczesny design architekci wkomponowali w wybudowane ponad dekadę temu budynki.

- W Grupie JLL podchodzimy do projektów naszych klientów w sposób holistyczny. Przy współpracy z Bayer wykorzystaliśmy nasze kompetencje z zakresu przygotowania strategii workplace, optymalizacji kosztów i wdrożenia zasad zrównoważonego rozwoju. Wspieraliśmy firmę Bayer także w procesie przetargowym i zakupowym z uwzględnieniem procesu value engineering. Zespół Tétris był zaangażowany na wielu etapach projektu – zarówno przy analizowaniu funkcjonalności budynku, przenoszeniu wyników audytu na space plany i design, jak i przy pracach aranżacyjnych w modelu Design and Build. - Kacper Krywult, Director, Project & Development Services, JLL

Design skrojony na miarę

Biura zaprojektowane idealnie pod oczekiwania klientów to jeden z kluczowych kierunków, na których skupiają się obecnie projektanci wnętrz. Ważne jest poznanie organizacji i jej pracowników jak najlepiej, a następnie stworzenie designu w oparciu o zebrane dane i przedstawienie wszystkich opcji za pomocą wizualizacji.

- Prezentacja koncepcji najczęściej odbywa się przy wykorzystaniu wizualizacji statycznych. Jednak przy tym projekcie poszliśmy o krok dalej i przygotowywaliśmy dla klienta animacje. To pozwala na zaproszenie klienta do wnętrza, by mógł zobaczyć jak będą prezentowały się meble, kolory i dodatki. Przedstawiciele firmy Bayer byli bardzo zadowoleni z możliwości doświadczania przestrzeni przed wdrożeniem i poznania naszych propozycji w różnych wariantach. - Jakub Tunk, Senior Architect, Tétris

Poza przygotowanym designem, zakres prac budowlanych był bardzo szeroki, bo obejmował całkowity demontaż przestrzeni, wyburzanie ścian pod nową aranżację, jak i zadbanie o nowe instalacje. W rezultacie kompleks biurowców może pochwalić się zaawansowanym technologicznie, najwyższej klasy systemem BMS – znanym głównie z budynków wysokościowych.

Komfort pracowników na pierwszym planie

Przygotowane dla firmy Bayer wnętrza są mocno zdywersyfikowane – zaplanowano tu miejsca do pracy indywidualnej, kreatywnej i zespołowej. Architekci postawili na dwa style: inspirowany ciepłą atmosferą kawiarni oraz nowoczesny, neutralny. W projekcie zastosowano kolory brandingowe Bayer, czyli odcienie zielonego i niebieskiego, ale w nowej odsłonie. W efekcie znajdziemy tu wiele niestandardowych kolorów, także na meblach.

- W projekcie wykorzystaliśmy dwa style, ale nie mieszaliśmy ich na poszczególnych kondygnacjach, więc jest to element, który je odróżnia i sprawia, że każdy z pracowników może znaleźć miejsce idealnie dopasowane do swoich potrzeb. Z jednej strony mamy wnętrza domowo-kawiarniane w kolorach ciepłej jesieni. Z drugiej, przestrzenie nowoczesne, ale również udomowione żywymi roślinami i mchem. Odważnie zinterpretowaliśmy kolory firmowe – w niektórych miejscach pojawiają się barwy intensywne, ale nie pobudzające. Wykorzystaliśmy je także w tapicerowanych meblach. Warto zwrócić uwagę na fakt, że klientowi zależało na technologiach pozwalających na komfortowe telekonferencje i tak w każdej sali są duże ok. 75-calowe ekrany w zestawie z kamerami, których kąty nagrywania zostały przetestowane. - Anna Witkowska, Lead Architekt, Tétris

Budynki należące do Bayer są przestronne, a biura nieprzeładowane co pozwoliło na zaprojektowanie dużych przestrzeni pomiędzy biurkami w strefach open space. Ma to wpływ na komfort i pozwala bardziej zadbać o zdrowie pracowników w myśl standardów post-covid. Ponadto zastosowano w nich dużą liczbę podów do pracy indywidualnej, ruchome meble, szafki dla pracowników, budki telefoniczne i systemy do rezerwacji miejsc. Nie zabrakło licznych kącików z różnorodnymi kanapami. Ciekawym rozwiązaniem są neony z motywacyjnymi hasłami i przepierzenia wykonane zarówno z zasłon, tapicerowanych obić czy sklejki. Wprowadzają intymność, wyciszają, a te które są ruchome pozwalają zmienić otwartą przestrzeń w kilka chwil w przytulną strefę do przeprowadzenia mniej formalnego spotkania. Biuro dzięki tak dużej liczbie mobilnych elementów można szybko i bezproblemowo dostosować do zmieniających się potrzeb pracowników.

We wnętrzach wykorzystano także biophilic design, czyli znajdziemy w nich dużo roślin zielonych i mchu, które wpływają na poprawę jakości powietrza, a jednocześnie ocieplają atmosferę. Wśród rozwiązań mających zadbać o środowisko znalazło się oświetlenie LED, które w porównaniu z innymi świetlówkami LED, zużywa aż o 60 proc. mniej prądu, a dodatkowo jest atrakcyjne wizualnie.

Nowoczesne centrum multimedialne

Bayer stawia na świetną komunikację – zewnętrzną i wewnętrzną, oraz bogaty program szkoleniowy dla swoich pracowników. Dlatego firma potrzebowała nowoczesnego miejsca, umożliwiającego organizowanie różnorodnych spotkań w formule bezpośredniej, hybrydowej i całkowicie online. A wszystko to – w modelu zrównoważonym, zgodnie z priorytetami firmy. W oparciu o te oczekiwania stworzono multimedialne centrum konferencyjno-szkoleniowe, w którym dziś organizowane są wszystkie spotkania, warsztaty, sesje firmowe – zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne. Komfortowe wnętrza wyposażono w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne.  

Ewolucje, a czasem i rewolucje w projekcie, dzięki dużemu zaangażowaniu pracowników firmy Bayer, sprawiły, że powstało biuro, w którym czują się komfortowo, a jednocześnie jest one spójne z wizją firmy. Proces wymagał dużej elastyczności od ekipy wykonawcy – nie tylko od projektantów, ale całego zaplecza realizującego prace budowlano wykończeniowe oraz producentów. Niemniej duże doświadczenie firm JLL i Tétris w prowadzeniu projektów workplace i fit-out z wykorzystaniem BIM przyniosło oczekiwane efekty.

Źródło: Tétris

Galeria: Modernizacja siedziby Bayer w Warszawie

Dodatkowe informacje:

*Zdjęcia obiektu wykonała Kinga Skalik

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
Panasonic: projekcja immersyjna i trendy w technologii wizualnej
Chad Kunimoto z Panasonic Connect wyjaśnia, w jaki sposób innowacje w dziedzinie technologii obrazu przyczyniają się do zwiększenia interakcji i zainteresowania wśród odwiedzających różnorodne atrakcje na całym świecie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764