„Czas na wakacje” to pierwsza z tegorocznych kwartalnych kampanii promocyjnych, skierowanych do klientów biznesowych firmy SIG. Na podmioty zaopatrujące się w materiały budowlane w sieci oddziałów oraz na platformie internetowej czekały atrakcyjne nagrody. Statystyki dotyczące akcji pokazują, że promocje kierowane do klientów biznesowych spotykają się z równie wysokim zainteresowaniem, co te dedykowane klientom indywidualnym.
Klienci sklepów SIG od kwietnia do końca czerwca mogli wziąć udział w wakacyjnej akcji z nagrodami. Dla uczestników przygotowano vouchery na wakacyjne wycieczki oraz nagrody rzeczowe m.in. torby podróżne, lodówki turystyczne i powerbanki. Aby wziąć udział w konkursie należało zarejestrować się na stronie internetowej oraz zrobić zakupy na daną kwotę, wybierając marki objęte promocją.
Ponad 95% zarejestrowanych osób nabyło produkty wchodzące w skład grupy marek promocyjnych. Aż 65% z nich zakwalifikowało się do odebrania jednej z nagród. Za największe zakupy Klientom przysługiwały najcenniejsze nagrody w postaci Voucherów ITAKA na wakacje, a także szereg nagród rzeczowych.
Najpopularniejszymi nagrodami były walizki kabinowe, które można było zdobyć za zakupy za 10 000 zł oraz powerbanki za zakupy na 5 000 zł. Największy pułap obowiązywał na wakacyjne vouchery. Aby zdobyć jeden z nich, należało dokonać zakupów za minimum 60 000 zł. Łącznie przekazano niemal tysiąc nagród.
- Tą akcją zapoczątkowaliśmy serię cokwartalnych promocji dla naszych klientów, zaplanowanych na 2017 rok. Po akcji „Czas na wakacje” zainicjowaliśmy „Letnie bonobranie”, w którym Klienci mogą otrzymać bony Sodexo. Obecnie czekamy na jej zakończenie, a na ostatni kwartał planujemy kolejną niespodziankę dla naszych klientów – mówi Bartosz Pilch, Dyrektor ds. E-commerce i Marketingu w firmie SIG.
W grupie docelowej, sprzedaż produktów praktycznie wszystkich promowanych marek do zarejestrowanych uczestników akcji zanotowała wzrost przekraczający 50 % w porównaniu do tego samego okresu w minionym roku. Jest to zauważalna dynamika sprzedaży, która gwarantuje opłacalność takich akcji. Odpowiednio przygotowane, dają korzyści zarówno producentom, sprzedawcom, jak i kupującym.
Partnerami akcji były wiodące marki materiałów budowlanych: Ceresit, Knauf Insulation, Velux, Den Braven, Fermacell, Wkręt-Met, Blue Dolphin Tapes, Prefix.
Źródło: SIG