Jesteś użytkownikiem folii samoprzylepnych? Zdarzyły Ci się wpadki aplikacyjne i problemy przy klejeniu naklejek samoprzylepnych, przy dekoracji sklepu, stoiska targowego, czasowego oznaczenia sali konferencyjnej, ozdób naklejonych przez dziecko na meblach, itp.? Pewnie znasz takie problemy jak: bąble powietrzne pod folią, zmarszczki i zgnioty folii, resztki kleju na powierzchni, uszkodzenia powierzchni, nieprzyjemny zapach przy czyszczeniu, duże koszty i problemy z koordynacją profesjonalnych ekip montażowych?
Folie „adhezyjne” to doskonałe rozwiązania dla aplikacji krótkookresowych, gdy chcesz uniknąć trudów związanych z materiałami samoprzylepnymi. Zapewniają: łatwą aplikację, są proste do usunięcia, nie pozostawiają kleju na powierzchni, dają możliwość ich wielokrotnego użytku i mają sporo innych zalet. W tej kampanii chcemy przybliżyć zalety folii adhezyjnych oraz zasady ich działania, przedstawiając ofertę folii dostępnych w portfolio Integart. Punktem wyjścia będzie wyjaśnienie czym jest adhezja?
Czym jest adhezja?
Adhezja to zdolność substancji do przylegania, do powierzchni innej substancji. Może dotyczyć różnych materiałów, takich jak ciała stałe, ciecze lub gazy, i jest wynikiem oddziaływań międzycząsteczkowych, takich jak siły van der Waalsa, siły elektrostatyczne i wiązania wodorowe.
Przykładem adhezji jest przyleganie folii lub farby do powierzchni ściany, klejenie papieru do kartonu, przyleganie krwinek do ścianek naczyń krwionośnych, czy przyleganie dżdżownic do ziemi.
Adhezja jest również ważnym zagadnieniem w inżynierii materiałowej, gdyż ma wpływ na właściwości łączeń między różnymi materiałami. W dziedzinie chemii i biologii adhezja ma duże znaczenie w procesach klejenia, utrzymywania kształtu i stabilizacji struktury makromolekularnych.
Adhezja to inaczej przyleganie.
A jak jest w branży reklamy?
Czy adhezyjne właściwości materiałów znajdują tutaj zastosowanie?
Adhezja ma wiele zastosowań w branży reklamy. Oto kilka z nich:
Reklamy na samochodach
Adhezja jest stosowana do przymocowania reklam do samochodów, autobusów i innych pojazdów. Ta forma reklamy jest bardzo skuteczna, ponieważ samochód poruszający się po mieście przyciąga uwagę innych ludzi.
Adhezja jest również używana do przyklejania folii/ tapet na ścianach, oknach i innych powierzchniach. Ta forma reklamy jest skuteczna w przypadku imprez lub innych wydarzeń, które wymagają szybkiego przyciągnięcia uwagi.
Reklamy na witrynach sklepowych
Adhezja jest stosowana do przyklejania reklam bezpośrednio na witrynach sklepowych. Jest to skuteczna forma reklamy, ponieważ potencjalni klienci przechodzący obok sklepu są w stanie zobaczyć reklamę i być może wejść do sklepu.
Reklama na podłodze
Adhezja jest również stosowana do reklamowania produktów na podłodze. Ta forma reklamy jest skuteczna w miejscach takich jak centra handlowe, gdzie klienci są w stanie zobaczyć reklamę, chodząc po sklepie.
W sumie zjawisko adhezji jest wykorzystywane w wielu różnych formach reklamy, ponieważ pozwala na łatwe i skuteczne przymocowanie wydruku reklamowego do różnych powierzchni. Producenci materiałów samoprzylepnych stosowanych w segmencie reklamy z reguły wykorzystują warstwę kleju akrylowego, aby wykorzystać zjawisko adhezji. Czasami jednak nie stosują warstwy kleju i wtedy mówimy o tzw. foliach adhezyjnych.
Folie „adhezyjne” to doskonałe rozwiązania dla aplikacji krótkookresowych, gdy chcesz uniknąć trudów związanych z materiałami samoprzylepnymi.
Łatwa aplikacja i demontaż bez potrzeby korzystania z usług ekspertów:
- łatwe do aplikacji,
- łatwe do usunięcia,
- nie pozostawiają kleju,
- możliwość ich wielokrotnego użytku,
- nie zawierają PCW i są przyjazne dla środowiska, w 100% nadają się do recyklingu.
Źródło: Integart