logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Siła marketing automation, czyli jak podnieść o 60% wyniki sprzedaży w 6 miesięcy?

  PR 24.09.2019, przeczytano 1022 razy
ilustracjastrzałka

ExpertSender, system do wielokanałowej komunikacji marketingowej, właśnie udostępnił case study kampanii przygotowanej dla Answear. Jak się okazuje, spektakularne podniesienie wyników sprzedażowych jest możliwe nie tylko poprzez pozyskanie nowych konsumentów, ale podniesienie zaangażowania u dotychczasowych. Jak zatem zbudować pozytywną relację z konsumentem, by zwiększyć liczbę zakupów?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sila-marketing-automation%2C-czyli-jak-podniesc-o-60procent-wyniki-sprzedazy-w-6-miesiecy,384083,artykul.html

Dzięki wykorzystaniu innowacyjnych narzędzi ExpertSender, jeden z największych modowych sklepów online, zwiększył swoją sprzedaż o 60% w kanałach marketing automation. By osiągnąć ten cel, zostały stworzone dedykowane kampanie, dzięki którym konsumenci otrzymywali spersonalizowane wiadomości.

– Answear postanowił zmienić model biznesowy i oprzeć go na pogłębieniu zaangażowania dotychczasowych konsumentów. Wiedzieliśmy, że zbudowanie z nimi jakościowej relacji będzie możliwe tylko dzięki spersonalizowaniu komunikacji – właśnie dlatego przygotowaliśmy kampanie marketing automation wykorzystujące dane behawioralne i transakcyjne – komentuje Dominik Krześlak, Director Channel Partner w ExpertSender.

Podczas tworzenia strategii komunikacyjnej,  jej odbiorców podzielono na 3 grupy targetowe, bazujące na częstotliwości zakupów i jakości nawiązanych już relacji ze sklepem online. Każda z tych grup otrzymywała spersonalizowane e-maile, zawierające m.in. rekomendacje zakupowe, czy życzenia urodzinowe. Automatyzacja komunikacji uprościła cały proces oraz pozwoliła na zadbanie, by żaden z konsumentów nie musiał odczytywać nieistotnych dla siebie wiadomości, które zmniejszają prawdopodobieństwo zakupu. Spowodowało to nie tylko zbudowanie zaangażowania i przywiązania do marki wśród grupy docelowej, ale przełożyło się przede wszystkim na realny i spektakularny wzrost sprzedaży.

– W ciągu zaledwie 30 dni udało nam się wprowadzić działania z zakresu marketing automation do 7 krajów – i to tuż przed bardzo gorącym okresem zakupowym. Dzięki ExpertSender wykorzystujemy dane transakcyjne w kampaniach, co pozytywnie wpływa na retencję klientów i liczbę transakcji. Prognozujemy, że poziom sprzedaży pochodzący z automatyzacji marketingu e-mailowego podwoi się przed końcem roku – podsumowuje Marcin Nawrocki, CRM Manager w Answear.

  • Case study dostępne TUTAJ

Źródło: ExpertSender

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764