logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Siła marketing automation, czyli jak podnieść o 60% wyniki sprzedaży w 6 miesięcy?

  PR 24.09.2019, przeczytano 1018 razy
ilustracjastrzałka

ExpertSender, system do wielokanałowej komunikacji marketingowej, właśnie udostępnił case study kampanii przygotowanej dla Answear. Jak się okazuje, spektakularne podniesienie wyników sprzedażowych jest możliwe nie tylko poprzez pozyskanie nowych konsumentów, ale podniesienie zaangażowania u dotychczasowych. Jak zatem zbudować pozytywną relację z konsumentem, by zwiększyć liczbę zakupów?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sila-marketing-automation%2C-czyli-jak-podniesc-o-60procent-wyniki-sprzedazy-w-6-miesiecy,384083,artykul.html

Dzięki wykorzystaniu innowacyjnych narzędzi ExpertSender, jeden z największych modowych sklepów online, zwiększył swoją sprzedaż o 60% w kanałach marketing automation. By osiągnąć ten cel, zostały stworzone dedykowane kampanie, dzięki którym konsumenci otrzymywali spersonalizowane wiadomości.

– Answear postanowił zmienić model biznesowy i oprzeć go na pogłębieniu zaangażowania dotychczasowych konsumentów. Wiedzieliśmy, że zbudowanie z nimi jakościowej relacji będzie możliwe tylko dzięki spersonalizowaniu komunikacji – właśnie dlatego przygotowaliśmy kampanie marketing automation wykorzystujące dane behawioralne i transakcyjne – komentuje Dominik Krześlak, Director Channel Partner w ExpertSender.

Podczas tworzenia strategii komunikacyjnej,  jej odbiorców podzielono na 3 grupy targetowe, bazujące na częstotliwości zakupów i jakości nawiązanych już relacji ze sklepem online. Każda z tych grup otrzymywała spersonalizowane e-maile, zawierające m.in. rekomendacje zakupowe, czy życzenia urodzinowe. Automatyzacja komunikacji uprościła cały proces oraz pozwoliła na zadbanie, by żaden z konsumentów nie musiał odczytywać nieistotnych dla siebie wiadomości, które zmniejszają prawdopodobieństwo zakupu. Spowodowało to nie tylko zbudowanie zaangażowania i przywiązania do marki wśród grupy docelowej, ale przełożyło się przede wszystkim na realny i spektakularny wzrost sprzedaży.

– W ciągu zaledwie 30 dni udało nam się wprowadzić działania z zakresu marketing automation do 7 krajów – i to tuż przed bardzo gorącym okresem zakupowym. Dzięki ExpertSender wykorzystujemy dane transakcyjne w kampaniach, co pozytywnie wpływa na retencję klientów i liczbę transakcji. Prognozujemy, że poziom sprzedaży pochodzący z automatyzacji marketingu e-mailowego podwoi się przed końcem roku – podsumowuje Marcin Nawrocki, CRM Manager w Answear.

  • Case study dostępne TUTAJ

Źródło: ExpertSender

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764