ExpertSender, system do wielokanałowej komunikacji marketingowej, właśnie udostępnił case study kampanii przygotowanej dla Answear. Jak się okazuje, spektakularne podniesienie wyników sprzedażowych jest możliwe nie tylko poprzez pozyskanie nowych konsumentów, ale podniesienie zaangażowania u dotychczasowych. Jak zatem zbudować pozytywną relację z konsumentem, by zwiększyć liczbę zakupów?
Dzięki wykorzystaniu innowacyjnych narzędzi ExpertSender, jeden z największych modowych sklepów online, zwiększył swoją sprzedaż o 60% w kanałach marketing automation. By osiągnąć ten cel, zostały stworzone dedykowane kampanie, dzięki którym konsumenci otrzymywali spersonalizowane wiadomości.
– Answear postanowił zmienić model biznesowy i oprzeć go na pogłębieniu zaangażowania dotychczasowych konsumentów. Wiedzieliśmy, że zbudowanie z nimi jakościowej relacji będzie możliwe tylko dzięki spersonalizowaniu komunikacji – właśnie dlatego przygotowaliśmy kampanie marketing automation wykorzystujące dane behawioralne i transakcyjne – komentuje Dominik Krześlak, Director Channel Partner w ExpertSender.
Podczas tworzenia strategii komunikacyjnej, jej odbiorców podzielono na 3 grupy targetowe, bazujące na częstotliwości zakupów i jakości nawiązanych już relacji ze sklepem online. Każda z tych grup otrzymywała spersonalizowane e-maile, zawierające m.in. rekomendacje zakupowe, czy życzenia urodzinowe. Automatyzacja komunikacji uprościła cały proces oraz pozwoliła na zadbanie, by żaden z konsumentów nie musiał odczytywać nieistotnych dla siebie wiadomości, które zmniejszają prawdopodobieństwo zakupu. Spowodowało to nie tylko zbudowanie zaangażowania i przywiązania do marki wśród grupy docelowej, ale przełożyło się przede wszystkim na realny i spektakularny wzrost sprzedaży.
– W ciągu zaledwie 30 dni udało nam się wprowadzić działania z zakresu marketing automation do 7 krajów – i to tuż przed bardzo gorącym okresem zakupowym. Dzięki ExpertSender wykorzystujemy dane transakcyjne w kampaniach, co pozytywnie wpływa na retencję klientów i liczbę transakcji. Prognozujemy, że poziom sprzedaży pochodzący z automatyzacji marketingu e-mailowego podwoi się przed końcem roku – podsumowuje Marcin Nawrocki, CRM Manager w Answear.
- Case study dostępne TUTAJ
Źródło: ExpertSender