logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Siła przylegania, wzięta od gekona w marce CarnavalCal

  S 26.04.2023, przeczytano 1072 razy
ilustracja

Folie „adhezyjne” to doskonałe rozwiązania dla aplikacji krótkookresowych, gdy chcesz uniknąć trudów związanych z materiałami samoprzylepnymi oraz gdy powierzchne do aplikacji są płaskie lub gładkie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sila-przylegania%2C-wzieta-od-gekona-w-marce-carnavalcal,399780,artykul.html

W ofercie Integart jest wiele rodzajów folii „adhezyjnych”, dzielimy je na:

  • elektrostatyczne (np. Yupo Static),
  • oparte na migracji plastyfikatorów (np. Poli Print Cling),
  • z warstwą silikonu (Neschen Gudy Window, CarnavalCal EasyCling),
  • mikrossawkami (Yupo Tako, CarnavalCal Octopus),
  • ssawkami (CarnavalCal GeckoToe).

Dziś przybliżamy niezwykle ciekawy produkt CarnavalCal Gecko Toe.

Skąd skojarzenia z gekonem?

Fenomen gekonów polega na ich zdolności do przylegania i wspinania się po powierzchniach. Gekony posiadają specjalne struktury („lamele” lub inaczej „przylgi”) na swoich stopach, które umożliwiają im przyleganie do różnego rodzaju powierzchni, w tym gładkich i pionowych. Lamelki te składają się z tysięcy mikroskopijnych, włóknistych nóżek, zwanych setami, które umożliwiają gekonom utrzymywanie się na powierzchniach dzięki siłom przylegania międzycząsteczkowego.

Dzięki temu gekony są w stanie poruszać się po powierzchniach w sposób, który dla innych zwierząt byłby niemożliwy. Potrafią chodzić po suficie, wspinają się po pionowych ścianach, a nawet biegną po wodzie. To sprawia, że gekony są interesującym obiektem badań dla naukowców i stanowią inspirację dla technologii, której celem jest naśladowanie zdolności gekonów do przylegania do powierzchni.

Na czym więc polega ta „sztuczka” w CarnavalCal?

W foliach CarnavalCal GeckoToe adhezja do podłoża uzyskiwana jest dzięki wykorzystaniu technologii naśladującej budowę palców gekona - spodnia warstwa folii posiada kształt widocznych przyssawek, które zapewniają przyczepność do płaskiej i gładkiej powierzchni. Folie można aplikować:

  • wewnątrz pomieszczeń,
  • na powierzchniach płaskich bez żadnych obłości, wklęsłości, przetłoczeń oraz struktur.

Folie CarnavalCal GeckoToe dedykowane są do aplikacji na wszystkich wcześniej wymienionych powierzchniach oraz mniej gładkich (zalecany test przyczepności).

 Folie „adhezyjne” CarnavalCal GeckoToe nie zawierają PCW i są przyjazne dla środowiska, w 100% nadają się do recyklingu. Pamiętaj! Przed aplikacją folii „adhezyjnych” należy również przygotować powierzchnię, czyli wyczyścić i odtłuścić miejsce aplikacji naklejki.

Źródło: Integart

www.integart.com.pl

S - Tekst sponsorowany opublikowany na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764