logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Siła spotkań na Targach Packaging Innovations: Podsumowanie

   17.04.2019, przeczytano 427 razy
strzałkistrzałka
Siła spotkań na Targach Packaging Innovations: Podsumowanie ZOBACZ ILUSTRACJE

Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations, które odbyły się w dniach 2-3 kwietnia 2019 r. w EXPO XXI Warszawa udowodniły, że jedna rozmowa lub jedno spotkanie warte jest więcej niż setki wysłanych maili. Świadczy o tym bardzo duże zainteresowanie Targami, które przez wielu uznawane są za najciekawsze wydarzenie branży opakowań w Europie Środkowej. Tegoroczną edycję odwiedziło blisko 5 000 osób, które poszukiwały konkretnych rozwiązań i produktów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sila-spotkan-na-targach-packaging-innovations%3A-podsumowanie,382146,artykul.html

Wciągnij się w eko

To, co wyróżnia Targi Packaging Innovations to świeże spojrzenie na branżę opakowań i nieustanne obserwowanie zmian zachodzących w biznesie i gospodarce. Świat się zmienia, a wraz z nim zmieniają się Targi. Przykładowo Strefa Ekopack przygotowywana jest od wielu lat. W ostatnim jednak czasie budzi szczególne zainteresowanie. Jest to związane ze zmianami, które już niebawem dotkną branżę opakowań. Coraz więcej firm prezentujących swoją ofertę na targach stosuje technologie i systemy związane ze zrównoważonym rozwojem. Bycie eko to już nie trend to konieczność.

Dla nas targi to nie tylko wystawa, to również miejsce, gdzie chcemy poruszać ważne tematy. Jednym z nich to podejście firm do spraw związanych z ekologią. Dlatego też do współpracy zaprosiliśmy firmy, które podczas wydarzenia podzieliły się swą wiedzą i doświadczeniem.” – mówi Katarzyna Banach-Kowalenko, Kierownik Zespołu Targów Packaging Innovations. W celu zwiększenia wrażliwości na problem zanieczyszczenia na świecie, organizatorzy przygotowali akcję „Wciągnij się w eko”. Goście targów mieli możliwość przyniesienia plastikowych słomek i zamienienia ich na eko odpowiedniki. Zamiast plastikowych torebek na materiały, rozdawane były płócienne torby, które mogą służyć również po zakończeniu imprezy.

Strefa Studenta

Już po raz ósmy organizatorzy Targów Packaging Innovations gościli młodych, zdolnych projektantów w Strefie Studenta. - Tegoroczny konkurs wzbudził ogromne zainteresowanie, a my otrzymaliśmy rekordową liczbę zgłoszeń. Mogę zdradzić, że napłynęło do nas blisko 100 projektów. W tym roku po raz pierwszy podzieliliśmy konkurs na trzy kategorie: Szata Graficzna, Forma i Funkcjonalność oraz Wrażenie. Wiemy od Jury, że nie było łatwo wybrać szczęśliwą 15, która na Targach Packaging Innovations prezentowała swoją ofertę.– mówi Katarzyna Gościańska, PR Manager Targów w Krakowie.

- Bardzo dobrym pomysłem było podzielenie głównego konkursu na trzy kategorie. To rewelacyjny pomysł. Te kategorie się przenikają i pozwalają każdą rzecz oceniać z innej perspektywy. Tak naprawdę, już prace, które spłynęły do pierwszego etapu były na bardzo wysokim poziomie. Wybór piątki, która przejdzie do kolejnego etapu był trudny dla całego Jury. Myślę, że każda z prac biorących udział w konkursie znalazłaby dla siebie miejsce na rynku opakowań. - Dominika Żebrowska, DS. Smith Polska Sp. z o.o., zasiadająca w Jury konkursu.

Targi Packaging Innovations to miejsce, gdzie swoją ofertę prezentują firmy z Polski i zagranicy. Jest to więc doskonała okazja do nawiązania cennych kontaktów biznesowych, które owocują w przyszłości. Jest to też moment kiedy można skonfrontować swoje prace z innymi uczestnikami oraz porozmawiać z ekspertami z branży. - To co mi się bardzo podobało w samej Strefie Studenta to fakt, że goście i odwiedzający aktywnie brali udział w tych targach i dopytywali o szczegóły, o inspiracje, wymienialiśmy się wizytówkami, więc to było bardzo cenne i nie na każdych targach się to zdarza. - Mikołaj Chrostowski (autor opakowania „Remedi”), jeden z finalistów konkursu.

Wiedza to klucz do sukcesu

Tegoroczny program strefy workShops – otwartych przestrzeni, gdzie odbywały się spotkania z cenionymi specjalistami z branży, na długo przed wydarzeniem budził emocje. Wszystko to za sprawą osób, które zostały zaproszone do podzielenia się swoim doświadczeniem. Bardzo duże zainteresowanie wzbudziło spotkanie z Różą Rutkowską, która opowiedziała o SCOBY – biodegradowalnym i jadalnym opakowaniu przyszłości. Zwiedzającym spodobały się również warsztaty „Jak projektować żeby recklingować”. Duże wrażenie na zebranych zrobiła prezentacja „Scale for Good” – strategia firmy McDonald’s w zakresie opakowań i recyklingu odpadów”, którą poprowadziła Anna Borys-Karwacka, McDonald’s Polska Sp. z o.o. To pokazuje, że tematy związane z eko rozwiązaniami budzą bardzo duże zainteresowanie.

Znamy już termin kolejnej edycji. Zachęcamy, aby termin 1-2 kwietnia 2020 r. już dziś zapisać w kalendarzu. Szczegóły związane z kolejną edycją będzie można znaleźć na stronie www.packaginginnovations.pl

Targi i konkurs Strefa Studenta objęte były patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: Targi w Krakowie

Galeria: Packaging Innovations 2019: Relacja

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Spiralowanie, klejenie kalendarzy, foliowanie, złocenie - już w 28.05 w Łodzi
Już w przyszłym tygodniu w Łodzi (w dniach 28-31.05) odbędzie się polska premiera prawdopodobnie najbardziej przełomowego rozwiązania w cyfrowym druku książek w ostatnich latach – linii opartej o drukarkę Canon VarioPrint Titan 6330 wraz z oklejarką C.P. Bourg BB3202 i modułem rozcinania arkuszy (maksymalnie z B3 na 2 lub 4 użytki).
XLII PK: Drukowanie wielkoformatowe techniką cyfrową
Drukowanie wielkoformatowe techniką cyfrową to temat kolejnych, XLII Poligraficznych Konfrontacji rozpoczynających się 23 maja. Omówione zostaną m.in. wady i zalety technik druku wielkoformatowego, media oraz farby stosowane w maszynach wielkoformatowych.
Agfa na targach Fespa 2019: Podsumowanie
Sukcesem zakończył się udział firmy Agfa w targach Fespa 2019, odbywających się w dniach 14-17 maja br. w Monachium. Zaprezentowała na nich dwa wielkoformatowe plotery – Jeti Tauro H3300 LED  i Anapurna H3200i LED. Jej stoisko, jak podaje firma, odwiedziły tysiące gości z całego świata, w tym wielu przedstawicieli polskich drukarń i firm produkcyjnych na co dzień...
„Print for Good” – Kodak i Colours Factory w dobrej sprawie
Do programu „Print for Good”, jaki ponad dwa lata temu zapoczątkowała firma Kodak ,w ubiegłym roku dołączył jej polski oddział wraz ze swoim klientem - drukarnią Colours Factory. Efektem tej współpracy była produkcja zeszytów szkolnych, które zostały następnie przekazane (za pośrednictwem fundacji Pomoc Kościołowi w Potrzebie) potrzebującym dzieciom na Ukrainie i w...
Inwestycje firmy Orapac w maszyny sztancujące Iberica
Jedna z fińskich firm specjalizujących się w produkcji pudełek w celu zwiększenia swojej wydajności produkcyjnej niedawno zakończyła proces inwestycji o wartości ponad 4 mln. euro.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764