logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Siła spotkań na Targach Packaging Innovations: Podsumowanie

   17.04.2019, przeczytano 1559 razy

Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations, które odbyły się w dniach 2-3 kwietnia 2019 r. w EXPO XXI Warszawa udowodniły, że jedna rozmowa lub jedno spotkanie warte jest więcej niż setki wysłanych maili. Świadczy o tym bardzo duże zainteresowanie Targami, które przez wielu uznawane są za najciekawsze wydarzenie branży opakowań w Europie Środkowej. Tegoroczną edycję odwiedziło blisko 5 000 osób, które poszukiwały konkretnych rozwiązań i produktów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sila-spotkan-na-targach-packaging-innovations%3A-podsumowanie,382146,artykul.html

Wciągnij się w eko

To, co wyróżnia Targi Packaging Innovations to świeże spojrzenie na branżę opakowań i nieustanne obserwowanie zmian zachodzących w biznesie i gospodarce. Świat się zmienia, a wraz z nim zmieniają się Targi. Przykładowo Strefa Ekopack przygotowywana jest od wielu lat. W ostatnim jednak czasie budzi szczególne zainteresowanie. Jest to związane ze zmianami, które już niebawem dotkną branżę opakowań. Coraz więcej firm prezentujących swoją ofertę na targach stosuje technologie i systemy związane ze zrównoważonym rozwojem. Bycie eko to już nie trend to konieczność.

Dla nas targi to nie tylko wystawa, to również miejsce, gdzie chcemy poruszać ważne tematy. Jednym z nich to podejście firm do spraw związanych z ekologią. Dlatego też do współpracy zaprosiliśmy firmy, które podczas wydarzenia podzieliły się swą wiedzą i doświadczeniem.” – mówi Katarzyna Banach-Kowalenko, Kierownik Zespołu Targów Packaging Innovations. W celu zwiększenia wrażliwości na problem zanieczyszczenia na świecie, organizatorzy przygotowali akcję „Wciągnij się w eko”. Goście targów mieli możliwość przyniesienia plastikowych słomek i zamienienia ich na eko odpowiedniki. Zamiast plastikowych torebek na materiały, rozdawane były płócienne torby, które mogą służyć również po zakończeniu imprezy.

Strefa Studenta

Już po raz ósmy organizatorzy Targów Packaging Innovations gościli młodych, zdolnych projektantów w Strefie Studenta. - Tegoroczny konkurs wzbudził ogromne zainteresowanie, a my otrzymaliśmy rekordową liczbę zgłoszeń. Mogę zdradzić, że napłynęło do nas blisko 100 projektów. W tym roku po raz pierwszy podzieliliśmy konkurs na trzy kategorie: Szata Graficzna, Forma i Funkcjonalność oraz Wrażenie. Wiemy od Jury, że nie było łatwo wybrać szczęśliwą 15, która na Targach Packaging Innovations prezentowała swoją ofertę.– mówi Katarzyna Gościańska, PR Manager Targów w Krakowie.

- Bardzo dobrym pomysłem było podzielenie głównego konkursu na trzy kategorie. To rewelacyjny pomysł. Te kategorie się przenikają i pozwalają każdą rzecz oceniać z innej perspektywy. Tak naprawdę, już prace, które spłynęły do pierwszego etapu były na bardzo wysokim poziomie. Wybór piątki, która przejdzie do kolejnego etapu był trudny dla całego Jury. Myślę, że każda z prac biorących udział w konkursie znalazłaby dla siebie miejsce na rynku opakowań. - Dominika Żebrowska, DS. Smith Polska Sp. z o.o., zasiadająca w Jury konkursu.

Targi Packaging Innovations to miejsce, gdzie swoją ofertę prezentują firmy z Polski i zagranicy. Jest to więc doskonała okazja do nawiązania cennych kontaktów biznesowych, które owocują w przyszłości. Jest to też moment kiedy można skonfrontować swoje prace z innymi uczestnikami oraz porozmawiać z ekspertami z branży. - To co mi się bardzo podobało w samej Strefie Studenta to fakt, że goście i odwiedzający aktywnie brali udział w tych targach i dopytywali o szczegóły, o inspiracje, wymienialiśmy się wizytówkami, więc to było bardzo cenne i nie na każdych targach się to zdarza. - Mikołaj Chrostowski (autor opakowania „Remedi”), jeden z finalistów konkursu.

Wiedza to klucz do sukcesu

Tegoroczny program strefy workShops – otwartych przestrzeni, gdzie odbywały się spotkania z cenionymi specjalistami z branży, na długo przed wydarzeniem budził emocje. Wszystko to za sprawą osób, które zostały zaproszone do podzielenia się swoim doświadczeniem. Bardzo duże zainteresowanie wzbudziło spotkanie z Różą Rutkowską, która opowiedziała o SCOBY – biodegradowalnym i jadalnym opakowaniu przyszłości. Zwiedzającym spodobały się również warsztaty „Jak projektować żeby recklingować”. Duże wrażenie na zebranych zrobiła prezentacja „Scale for Good” – strategia firmy McDonald’s w zakresie opakowań i recyklingu odpadów”, którą poprowadziła Anna Borys-Karwacka, McDonald’s Polska Sp. z o.o. To pokazuje, że tematy związane z eko rozwiązaniami budzą bardzo duże zainteresowanie.

Znamy już termin kolejnej edycji. Zachęcamy, aby termin 1-2 kwietnia 2020 r. już dziś zapisać w kalendarzu. Szczegóły związane z kolejną edycją będzie można znaleźć na stronie www.packaginginnovations.pl

Targi i konkurs Strefa Studenta objęte były patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: Targi w Krakowie

Galeria: Packaging Innovations 2019: Relacja

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Packaging Innovations 2024: wystawcy rezerwują stoiska
16. edycja Targów Packaging Innovations odbędzie się 09-10 października 2024 w EXPO Kraków. Już teraz swój udział potwierdziły firmy z całego świata. Wystawcy, którzy zgłoszą się teraz mogą liczyć na pierwszeństwo w wyborze lokalizacji stoiska.
Drukarnia Graffiti kolejnym użytkownikiem rozwiązań Hunkeler
Firma Graffiti z Jaworzna od ponad 15 lat specjalizuje się w zadrukowywaniu płyt czołowych i paneli kontrolnych do sprzętu RTV/AGD w technice sitodruku. Z początkiem br. została tu uruchomiona wysokonakładowa produkcja instrukcji obsługi i innych materiałów komercyjnych w technologii zwojowego druku cyfrowego. Integralną część wdrożonych w związku z tym rozwiązań stanowią...
Koenig & Bauer: wywiad z Jerzym Saramą, prezesem drukarni Karton-Pak
Współpraca drukarni Karton-Pak S.A. z Nowej Soli z Koenig & Bauer trwa nieprzerwanie blisko 30 lat. Niedawno firma dostarczyła tu dziewiątą z kolei arkuszową maszynę drukującą z serii Rapida. Wzbogaciła ona park sprzętowy drukarni, specjalizującej się w opakowaniach jednostkowych z tektury litej, w zakresie produktów wysoko przetworzonych, uszlachetnionych,...
Brother Hoshizaki: platynowy certyfikat RBA dla fabryki w Japonii
Firma Brother Industries, Ltd. ogłosiła, że jej fabryka Hoshizaki (zlokalizowana w Minami-ku, Nagoya) otrzymała certyfikat Platinum, najwyższą ocenę w audycie Validated Assessment Program (VAP), który ocenia zgodność z Kodeksem Postępowania Responsible Business Alliance (RBA). Jest to czwarty zakład produkcyjny w Grupie Brother, który otrzymał certyfikat RBA i...
Jaka jest przyszłość sitodruku? API.PL w wizytą w Portugalii
W kwietniu API.PL miało przyjemność wspólnie z partnerami – ROQ International i Avient Corporation- organizować wydarzenie "Z Tradycją w Przyszłość". Zaproszono klientów związanych z sitodrukiem do Portugalii, by wspólnie przekonać się, jaka jest przyszłość tej techniki druku na tekstyliach. Podczas trzydniowego wydarzenia zaprezentowano...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764