logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Siła spotkań na Targach Packaging Innovations: Podsumowanie

   17.04.2019, przeczytano 1440 razy

Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations, które odbyły się w dniach 2-3 kwietnia 2019 r. w EXPO XXI Warszawa udowodniły, że jedna rozmowa lub jedno spotkanie warte jest więcej niż setki wysłanych maili. Świadczy o tym bardzo duże zainteresowanie Targami, które przez wielu uznawane są za najciekawsze wydarzenie branży opakowań w Europie Środkowej. Tegoroczną edycję odwiedziło blisko 5 000 osób, które poszukiwały konkretnych rozwiązań i produktów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sila-spotkan-na-targach-packaging-innovations%3A-podsumowanie,382146,artykul.html

Wciągnij się w eko

To, co wyróżnia Targi Packaging Innovations to świeże spojrzenie na branżę opakowań i nieustanne obserwowanie zmian zachodzących w biznesie i gospodarce. Świat się zmienia, a wraz z nim zmieniają się Targi. Przykładowo Strefa Ekopack przygotowywana jest od wielu lat. W ostatnim jednak czasie budzi szczególne zainteresowanie. Jest to związane ze zmianami, które już niebawem dotkną branżę opakowań. Coraz więcej firm prezentujących swoją ofertę na targach stosuje technologie i systemy związane ze zrównoważonym rozwojem. Bycie eko to już nie trend to konieczność.

Dla nas targi to nie tylko wystawa, to również miejsce, gdzie chcemy poruszać ważne tematy. Jednym z nich to podejście firm do spraw związanych z ekologią. Dlatego też do współpracy zaprosiliśmy firmy, które podczas wydarzenia podzieliły się swą wiedzą i doświadczeniem.” – mówi Katarzyna Banach-Kowalenko, Kierownik Zespołu Targów Packaging Innovations. W celu zwiększenia wrażliwości na problem zanieczyszczenia na świecie, organizatorzy przygotowali akcję „Wciągnij się w eko”. Goście targów mieli możliwość przyniesienia plastikowych słomek i zamienienia ich na eko odpowiedniki. Zamiast plastikowych torebek na materiały, rozdawane były płócienne torby, które mogą służyć również po zakończeniu imprezy.

Strefa Studenta

Już po raz ósmy organizatorzy Targów Packaging Innovations gościli młodych, zdolnych projektantów w Strefie Studenta. - Tegoroczny konkurs wzbudził ogromne zainteresowanie, a my otrzymaliśmy rekordową liczbę zgłoszeń. Mogę zdradzić, że napłynęło do nas blisko 100 projektów. W tym roku po raz pierwszy podzieliliśmy konkurs na trzy kategorie: Szata Graficzna, Forma i Funkcjonalność oraz Wrażenie. Wiemy od Jury, że nie było łatwo wybrać szczęśliwą 15, która na Targach Packaging Innovations prezentowała swoją ofertę.– mówi Katarzyna Gościańska, PR Manager Targów w Krakowie.

- Bardzo dobrym pomysłem było podzielenie głównego konkursu na trzy kategorie. To rewelacyjny pomysł. Te kategorie się przenikają i pozwalają każdą rzecz oceniać z innej perspektywy. Tak naprawdę, już prace, które spłynęły do pierwszego etapu były na bardzo wysokim poziomie. Wybór piątki, która przejdzie do kolejnego etapu był trudny dla całego Jury. Myślę, że każda z prac biorących udział w konkursie znalazłaby dla siebie miejsce na rynku opakowań. - Dominika Żebrowska, DS. Smith Polska Sp. z o.o., zasiadająca w Jury konkursu.

Targi Packaging Innovations to miejsce, gdzie swoją ofertę prezentują firmy z Polski i zagranicy. Jest to więc doskonała okazja do nawiązania cennych kontaktów biznesowych, które owocują w przyszłości. Jest to też moment kiedy można skonfrontować swoje prace z innymi uczestnikami oraz porozmawiać z ekspertami z branży. - To co mi się bardzo podobało w samej Strefie Studenta to fakt, że goście i odwiedzający aktywnie brali udział w tych targach i dopytywali o szczegóły, o inspiracje, wymienialiśmy się wizytówkami, więc to było bardzo cenne i nie na każdych targach się to zdarza. - Mikołaj Chrostowski (autor opakowania „Remedi”), jeden z finalistów konkursu.

Wiedza to klucz do sukcesu

Tegoroczny program strefy workShops – otwartych przestrzeni, gdzie odbywały się spotkania z cenionymi specjalistami z branży, na długo przed wydarzeniem budził emocje. Wszystko to za sprawą osób, które zostały zaproszone do podzielenia się swoim doświadczeniem. Bardzo duże zainteresowanie wzbudziło spotkanie z Różą Rutkowską, która opowiedziała o SCOBY – biodegradowalnym i jadalnym opakowaniu przyszłości. Zwiedzającym spodobały się również warsztaty „Jak projektować żeby recklingować”. Duże wrażenie na zebranych zrobiła prezentacja „Scale for Good” – strategia firmy McDonald’s w zakresie opakowań i recyklingu odpadów”, którą poprowadziła Anna Borys-Karwacka, McDonald’s Polska Sp. z o.o. To pokazuje, że tematy związane z eko rozwiązaniami budzą bardzo duże zainteresowanie.

Znamy już termin kolejnej edycji. Zachęcamy, aby termin 1-2 kwietnia 2020 r. już dziś zapisać w kalendarzu. Szczegóły związane z kolejną edycją będzie można znaleźć na stronie www.packaginginnovations.pl

Targi i konkurs Strefa Studenta objęte były patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: Targi w Krakowie

Galeria: Packaging Innovations 2019: Relacja

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Canon liderem w rankingu IDC Marketscape
Canon Inc, spółka macierzysta Canon Europe, ogłosiła, że została uznana za lidera branży1 w badaniu IDC „MarketScape: Worldwide Sustainability Programmes and Services Hardcopy 2023 Vendor Assessment , w którym oceniono jedenastu globalnych dostawców druku. Wyniki ukazują rosnące oczekiwania klientów w kwestii współpracy z firmami technologicznymi, które...
Firma HARTI wprowadziła do sprzedaży w pełni automatyczną nacinarkę do materiałów samoprzylepnych (papier samoprzylepny, folia samoprzylepna PCV, folia aluminiowa i inne samoprzylepne). Oferowana nacinarka doskonale się sprawdza w nacinaniu arkuszy z prawej jak również z lewej strony.
Cubic 125 TS: nowości BAF na targach Drupa
Jak informuje firma BAF, europejski producent rozwiązań z segmentu obracarek stosu, podnośników oraz automatycznych systemów do kaszerowania, przygotowuje na targi Drupa premierę nowych rozwiązania dla swoich produktów.
Henkakuverse motywem stoiska Ricoh na targach drupa 2024
Odwiedzający stoisko Ricoh na targach drupa 2024 zostaną zaproszeni do zapoznania się z HENKAKUVERSE - wirtualnym środowiskiem, w którym będą mogli dowiedzieć się, w jaki sposób można wykorzystać wiodące technologie Ricoh z korzyścią dla ich procesów druku produkcyjnego. Stoisko Ricoh będzie znajdować się w hali 8a w Messe Düsseldorf w Niemczech w...
Jakiś czas temu Stora Enso zainaugurowała specjalny program partnerski – Harvesting Partner – mający zachęcić wykwalifikowanych plantatorów i zupełnie nowych przedsiębiorców do włączenia się w działalność związaną z gospodarką leśną. Początkowo projekt obejmował obszar Szwecji, z czasem został rozszerzony także na inne kraje – Finlandię,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764