logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Siła wyrazu. Dobra nazwa dla firmy

  PR 27.05.2014, przeczytano 1746 razy

Wymyślanie nazwy dla nowej firmy to jeden z pozornie najprzyjemniejszych elementów procesu jej tworzenia. Tymczasem sprawa ta spędza sen z powiek wielu startującym przedsiębiorcom. Rola nazwy jest bowiem ogromna, a stworzenie czegoś co „pomoże robić biznes” wcale nie jest proste.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sila-wyrazu.-dobra-nazwa-dla-firmy,21742,artykul.html

Minęły już czasy, gdy przedsiębiorcy wychodzili z założenia, że nazwę firmy najlepiej stworzyć zestawiając własne imię lub nazwisko i dołączyć „ex” lub inne obcobrzmiące zakończenie. Konstrukty tego rodzaju są po prostu nieatrakcyjne i niewiele mówią o firmie. Oczywiście nie wyklucza się używania nazwiska w nazwie, ale pod warunkiem, że dobrze brzmi, a taka forma pasuje do danej branży. Nazwa powinna bowiem przyciągać i zapisywać się w pamięci, a do tego pozytywnie i właściwie się kojarzyć. Co istotne, nazwy mają znaczenie literalne, ale także emocjonalne. Mogą więc budzić emocje pozytywne, neutralne, bądź negatywne. Najlepiej, gdy nasza nazwa znajdzie się w pierwszej z grup. Dobrze jest też, gdy nazwa mówi coś o firmie lub branży, nie jest to jednak konieczne.

Internet

To co na pewno powinniśmy uwzględnić wymyślając nazwę to dostępność domeny. Warto najpierw to sprawdzić i jak najszybciej zarezerwować interesującą nas domenę. To przecież właśnie w internecie będzie szukać naszej firmy wielu potencjalnych konsumentów. To także to medium umożliwia skuteczną i efektywną reklamę, w która warto zainwestować. Nasza strona będzie stanowić naszą wizytówkę. Warto więc, by domena naszej strony internetowej była zgodna z naszą nazwą.

Bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo w odniesieniu do nazwy polega na jej zarejestrowaniu jako słownego znaku towarowego. O tym, czy daną nazwę można zarejestrować decyduje urząd patentowy. Przede wszystkim musi się ona różnić o tych już istniejących. W prawdzie bez ochrony patentowej może na rynku funkcjonować kilka firm oferujących podobne produkty, noszących tę sama nazwę, jednak posiadanie wyłączności na stosowanie danej nazwy stanowi broń w starciu z nieuczciwą konkurencją.

Podobieństwo nazwy do innej, znanej powszechnie i funkcjonującej na rynku, stanowić może właśnie działanie z obszaru nieuczciwej konkurencji i skutkować ograniczeniami albo nawet zakazami w odniesieniu do działalności firmy – komentuje Katarzyna Kołodziejczyk, Management Board Assistant GRUPA 365 NET.

Źródło: GRUPA 365 NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ile warta jest dobra reklama?
Kiedy mówimy o promocji firmy, nasuwa nam się myśl: reklama w telewizji lub bilbordy. Świadome kształtowanie wizerunku firmy to coraz ważniejszy aspekt jej obecności w przestrzeni publicznej. Jaka jest prawdziwa wartość dobrze dobranych narzędzi reklamowych i co wziąć pod uwagę przy planowaniu kampanii?
Sprzedaż sezonowa – wszystko, co musisz o niej wiedzieć
Branża e-commerce stale szuka i znajduje kolejne powody, które napędzają koniunkturę sprzedaży online. Black Friday czy Cyber Monday to początek zakupowego szaleństwa, jakie towarzyszy nam w listopadzie i grudniu. Jak wykorzystać ten czas, aby zwiększyć sprzedaż i pozyskać nowych klientów?
„Słodkie lisa ucha berety” – czyli jak Aliexpress wykorzystuje unikalne cechy marki w swojej komunikacji?
Zakupy na AliExpress to doświadczenie niespotykane w innych sklepach internetowych. Współtworzone jest na równi przez markę, sam serwis, jego jedyny w swoim rodzaju interfejs, kolosalną bazę produktów, sposób dostawy oraz samych użytkowników. Jak AliExpress wykorzystuje to w swojej komunikacji w mediach społecznościowych?
Jak aranżacja biura zwiększa efektywność pracowników?
Przeprowadzka do nowej siedziby to szansa na modyfikacje kultury i stylu pracy w firmie – wynika najnowszego raportu pt. „Lepiej niż w domu. Jak zadbać o komfortowe i twórcze środowisko pracy”, opracowanego przez Well.hr, Colliers International i PwC. Publikacja zawiera inspiracje, jak poprzez aranżację przestrzeni wpływać na styl i kulturę pracy, oraz opisuje...
Druk 3.0: nowe preferencje konsumentów, nowa rola druku
Rola druku zmienia się wraz z preferencjami konsumentów. Paradoksalnie – w świecie, w którym odbiorcę otacza coraz więcej ekranów, marki mogą wykorzystać druk już nie tylko jako nośnik informacji. Przede wszystkim może on być narzędziem działającym na różne zmysły adresata komunikatu. Głównie na zmysł dotyku.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764