logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Siła wyszukiwarek

  PR 04.07.2007, przeczytano 4446 razy

Wyszukiwarki to niewątpliwie jedno z najbardziej znanych narzędzi internetowych. Sięga do nich niemal każdy użytkownik sieci. Według badań wyszukiwarki to aktualnie główna siła napędowa ruchu internetowego. Wraz ze wzrostem ich popularności rosną wydatki na reklamę w wyszukiwarkach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sila-wyszukiwarek,5803,artykul.html

Reklama w wyszukiwarkach internetowych to w relacji do innych mediów najbardziej efektywne narzędzie promocji. Internauci coraz chętniej sięgają do wyszukiwarek w celu pozyskania informacji na interesujący ich temat. Jak dowodzą badania polskich firm najwięcej wejść na strony WWW generują właśnie wyszukiwarki – powiedział Wiktor W. Kammer, prezes firmy Mobile IT Group Poland Sp. z o. o., właściciela marki Badzpierwszy.pl

Powstaje pytanie, co takiego mają w sobie wyszukiwarki, że przyciągają taką uwagę? Wyszukiwarki w porównaniu do innych sieciowych form promocji, to raczej ascetyczne strony WWW, pozbawione kolorowych przyciągających uwagę elementów. I może w tym właśnie tkwi ich sukces.

Okazuje się, że barwne, pełne dynamizmu reklamy graficzne wcale nie cieszą się dużym zainteresowaniem.

W oczach większości internautów reklama graficzna jest nachalna i irytująca, co nie sprzyja budowaniu pozytywnego wizerunku firm/marek promowanych tą drogą. Priorytetem dla internauty jest w łatwy i szybki sposób dotrzeć do interesującej go informacji. Wyszukiwarki niewątpliwie temu sprzyjają. – dodaje Konrad Uliński, Key Account Manager Mobile IT Group Poland Sp. z o. o., właściciela marki Badzpierwszy.pl

Strony wyników generowanych przez wyszukiwarki można podzielić na kilka odrębnych sekcji.

Na samej górze pojawiają się linki sponsorowane - maksymalnie 2 linki na stronie. Jest to odpłatna forma reklamy w wyszukiwarkach rozliczana metodą PPC (PayPerClick). Linki tego typu ukazują się tylko dla niektórych fraz kluczowych. Pozycja na samej górze to swego rodzaju nagroda, jaką przyznaje Google w zamian za ponad przeciętną klikalność w daną reklamę

Zaraz pod nimi znajdują się naturalne wyniki wyszukiwarki. wyniki generowane są przez wyszukiwarkę na podstawie działania algorytmu rankingującego. Wyniki można podzielić na te, które są widoczne bez przewijania strony – 4-5 pierwszych linków oraz widoczne po przewinięciu, czyli od 5 do 10 linku.

Po prawej stronie naturalnych wyników znajdują się również linki sponsorowane. Pojawiają się one dla większości słów kluczowych.

Poszczególne grupy linków cieszą się różnym zainteresowaniem internautów. Jak donosi badanie Enquiro zdecydowanie najbardziej popularne są wyniki organiczne, widoczne bez przewijania - zaznajomili się z nimi wszyscy badani. 78 procent badanych, którzy na pierwszych pozycjach nie znaleźli satysfakcjonujących ich informacji prześledziło pozostałe wyniki z pierwszej strony. Druga strona cieszy się już mniejszym zainteresowaniem - analizuje ją ok. 20,8 procent badanych.

Popularność pierwszych pozycji naturalnych wyników wyszukiwarki potwierdza badanie EyeTracking Study, polegające na badaniu ruchu gałki ocznej. Badanie dowodzi, iż największym zainteresowaniem cieszą się linki umieszczone na górze w lewej kolumnie strony głównej. Prawa strona nie służy im najlepiej, zaś umieszczanie ich na samym dole gwarantuje stosunkowo niewielką skuteczność - powiedział Mikołaj Czaja, Programista PHP w Mobile IT Group Poland Sp. z o. o., właściciela marki Badzpierwszy.pl.

79 procent badanych deklaruje, że zaznajamia się z linkami sponsorowanymi tylko wówczas, gdy nie znajdzie pożądanych informacji w naturalnych wynikach. 50 proc badanych klika na pierwszy link, a na 5-8 zaledwie 10 procent.

Wyodrębnienie odpłatnej reklamy w wyszukiwarkach także ma wpływ na częstotliwość klikania w nią. Niechęć do reklamy sprawia, że zdecydowanie większym zainteresowaniem cieszą się naturalne wyniki – powiedziała Izabela Więckowska, Brand Manager Badzpierwszy.pl

Wyniki badań utwierdzają w przekonaniu, iż wyszukiwarki posiadają duży potencjał jako narzędzie marketingu. Konsumenci używają ich na coraz większa skalę. Reklama w wyszukiwarkach charakteryzuje się zerową agresywnością, stąd też internauci darzą ją dużym zaufaniem. Dlatego też zajęcie pozycji na pierwszej stronie naturalnych wyników wyszukiwarki to istotny cel dla każdego przedsiębiorstwa.

Autor: Katarzyna Krain , specjalista ds. promocji Badzpierwszy.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764