Filmy nakręcone na potrzeby poprzednich kampanii P&G związanych z Igrzyskami Olimpijskimi, „Pick Them Back Up”, „Kids” i „Best Job”, zdobyły uznanie krytyków i należą do najczęściej oglądanych spotów olimpijskich w historii. „Strong” stanowi kontynuację tej formy narracji, ukazując z nowej perspektywy decydującą rolę, jaką mamy odgrywają w życiu swoich dzieci.
„Strong” zgłębia prostą ludzką prawdę: odwaga, którą matki wykazują się każdego dnia, objawia się w najważniejszych chwilach życia ich dzieci. Kamera towarzyszy czterem mamom i ich dzieciom w ich olimpijskiej przygodzie, pokazując momenty – zarówno te mniej, jak i bardziej doniosłe – w których siła mamy odgrywa decydującą rolę, aż do punktu kulminacyjnego, gdy ich dziecko zbiera całą odwagę i występuje na największej arenie świata – Igrzyskach Olimpijskich.
„Strong” został nakręcony przez hollywoodzkiego reżysera Jeffa Nicholsa, który niedawno wyreżyserował m.in. głośny film „Midnight Special”. Spot będzie wyświetlany w pełnej, dwuminutowej, wersji cyfrowej oraz skróconym wariancie telewizyjnym, w ponad trzydziestu krajach.
Siła i rola matki jest bardzo ważnym elementem w życiu ambasadorów polskiej edycji kampanii „Dziękuję Ci Mamo”: Mai Włoszczowskiej, srebrnej medalistki Igrzysk Olimpijskich Pekin 2008, wielokrotnej mistrzyni i wicemistrzyni Europy w kolarstwie górskim, oraz jej mamy Ewy Włoszczowskiej.
„Kampania powstała na bazie obserwacji, że za sukcesem każdego sportowca stoi jego niesamowita mama” – twierdzi Marc Pritchard, P&G Global Brand Officer. „Nasze zainteresowanie Igrzyskami Olimpijskimi – jako firmy, która z dumą wspiera mamy – jest naturalne, ponieważ marki P&G na co dzień towarzyszą mamom (nie tylko olimpijczyków) i ich dzieciom. Dostrzegamy wielką siłę matek w każdym aspekcie życia i wpływ tej siły na dzieci w okresie dorastania. Poprzez naszą kampanię zachęcamy wszystkich, by wspólnie z nami podziękowali mamom za rolę, jaką odgrywają w wychowywaniu silnych dzieci” – dodaje.
Przy każdej kampanii z okazji Igrzysk Olimpijskich P&G korzysta z badań prowadzonych przez marki, takie jak Ariel, Pampers, Lenor, Pantene w celu tworzenia najlepszych produktów dla mam i rodzin. Tegoroczne badania pokazały co oznacza być mamą w dzisiejszych czasach oraz jak kobiety obierają tę rolę. Większości z nich, bo 86 proc., zależy przede wszystkim na tym, by dzieci czuły ich obecność oraz wpływ ich wychowania, nawet jeśli nie mogą być razem. Z kolei 67 proc. badanych mam zgodziło się ze stwierdzeniem, że ważniejsze od angażowania się w każdy aspekt codziennej opieki nad dziećmi jest przekazywanie im dobrych wzorców.
Marki P&G będą współpracować z olimpijczykami i ich mamami z 21 krajów podczas ich podróży na Igrzyska Olimpijskie Rio 2016, m.in. z Polski, Francji, Niemczech, Japonii, Wielkiej Brytanii, Kanady, Chin, Stanów Zjednoczonych i państwie-gospodarzu imprezy, Brazylii. Polskimi reprezentantami będą:
- Maja Włoszczowska – kolarstwo górskie, srebrna medalistka Igrzysk Olimpijskich Pekin 2008 oraz jej mama Ewa Włoszczowska
- Radosław Kawęcki – pływanie, dwukrotny wicemistrz świata i dwukrotny mistrz Europy oraz jego mama Grażyna Kawęcka
Doceniając siłę, jakiej wymaga udział w najważniejszych zawodach na świecie, Procter & Gamble stworzył dla sportowców i ich bliskimi ośrodek P&G Family Home, gdzie w czasie Igrzysk Olimpijskich Rio 2016 będą mogli cieszyć się rodzinną atmosferą mimo oddalenia od domu. Ponadto będą mogli skorzystać z zabiegów kosmetycznych i pielęgnacyjnych oferowanych przez marki Pantene, Gillette i Head & Shoulders, a także darmowej usługi pralniczej Vizir.
Źródło: Procter & Gamble