logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Silver TV rezygnuje z telewizji śniadaniowej

  PR 23.11.2024, przeczytano 385 razy

Silver TV rezygnuje z emisji programu „Na dobry dzień” w godzinach porannych i przenosi go na niezajęte dotychczas pasmo wieczorne. Od poniedziałku, 18 listopada, format będzie pod nową nazwą „Na dobry wieczór”. Decyzja podyktowana jest zarówno prośbami widzów, jak i analizą czasu oglądalności poszczególnych materiałów zamieszczonych na kanale YouTube. W ramach dopasowywania się do widowni Silver TV wznowiło także nadawanie na platformie Facebook. W ciągu kolejnych miesięcy planowane jest również wprowadzenie na antenę następnych formatów programowych w formule VOD.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/silver-tv-rezygnuje-z-telewizji-sniadaniowej,406573,artykul.html

Program śniadaniowy „Na dobry dzień’ zmienia godziny emisji. Od poniedziałku 18 listopada, format nadawany będzie wieczorami od 19:19 do 22:00 pod nazwą „Na dobry wieczór”. Koncepcja programu pozostanie taka sama. Nie zmienią się również prowadzący, na których czele stać będzie tak jak wcześniej twórczyni kanału – Beata Borucka. Jak podkreślają władze Silver TV wychodzi z natłoku telewizji śniadaniowych, a wchodzi w mniej zagospodarowane do tej pory pasmo wieczorne. 

– Po pierwszym miesiącu nadawania na kanale YT mamy już ponad 8 mln wyświetleń naszych nowych materiałów – to bardzo dobry wynik –niemal zgodny z naszymi założeniami biznesowymi. To również wystarczająco dużo informacji by spojrzeć szerzej na preferencje naszych widzów i wyciągnąć konstruktywne wnioski – mówi Beata Borucka, liderka projektu Mądra Babcia i twórczyni Silver TV. – Zmiana godzin emisji naszego sztandarowego programu to element budowania wysokiej oglądalności – odpowiedź na potrzeby widzów, którzy nasze pasmo śniadaniowe najchętniej oglądali wieczorem. Nic dziwnego – rano panuje duża konkurencja – niemal każda stacja telewizyjna czy kanał You Tube’owy ma śniadaniówkę – uwaga widza jest więc rozproszona. W tygodniu, w godzinach wieczornych, brakuje z kolei atrakcyjnego formatu, takiego na miarę amerykańskiego „The Tonight Show”. Okazało się także, że nasi widzowie są w rzeczywistości nadal aktywni życiowo i przed ekranem chętnie zasiadają dopiero koło godziny 19:00. U nas decyzje zapadają szybko – dodaje. 

– Pierwsze wieczorne wydanie „Na dobry wieczór” uzyskało na YT 4,5 tysiąca wyświetleń i 42 tysiące na platformie Facebook. To znacznie więcej niż wcześniej, gdy program emitowany był w godzinach porannych. To potwierdza słuszność naszej decyzji i daje nam zastrzyk energii do dalszego działania – wprowadzania nowości i dokonywania zmian – podkreśla Beata Borucka.

Optymalizacja kluczem do sukcesu

Wysoka oglądalność i informacje zwrotne od widzów pozwalają Silver TV na optymalizację ramówki. Telewizja wróciła do nadawania na platformie Facebook, która według zarządu stacji daje duże możliwości dotarcia do osób 50+. Dodatkowo w programie śniadaniowym kładziony jest coraz większy nacisk na tematy związane ze zdrowiem modą, urodą i kulinariami, które według statystyk oglądalności są najchętniej oglądane przez widzów. 

– Chcemy oferować osobom 50+ jak najciekawsze – dopasowane do ich preferencji – programy. Właśnie dlatego uważnie analizujemy statystki związane z oglądalnością poszczególnych formatów i na bieżąco reagujemy na potrzeby naszych widzów. Między innymi z tego powodu wracamy do praktyki montowania krótkich materiałów z programu „Na dobry wieczór” i umieszczania ich na kanale YouTube – mówi Beata Borucka. – Systematycznie poszerzamy także naszą ramówkę. Nagrywamy nowe formaty i dopracowujemy te, już emitowane. Dziś – w połowie listopada – emitujemy już 5 programów zapowiedzianych pod koniec września – „Na dobry wieczór”, „Ruszaj się”, „Pomysł na danie” „Wiecznie młodzi”, oraz „Bezpiecznie przez życie” Kolejne planujemy wprowadzić w następnych miesiącach – zapowiada twórczyni Silver TV.

Źródło: Silver TV

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Super Express i Radio ESKA dołączają do platformy Bluesky
Swoje profile na platformie społecznościowej Bluesky założyły dwa największe brandy Grupy ZPR Media – „Super Express” i Radio ESKA. Docelowo mają się tam pojawić również serwisy tematyczne oraz serwisy lokalne.
Gazeta.pl rozprawia się z głównymi grzechami internetu
W maju tego roku Gazeta.pl zapytała czytelników „Co Cię wkurza w portalach?”. Odpowiedzi udzieliło ponad 2000 internautów i internautek, którzy wymienili osiem głównych problemów portali internetowych. Redakcja postanowiła się z nimi zmierzyć i poszukać rozwiązań zmieniających portal w bardziej przyjazny czytelnikom. Wprowadzane zmiany...
Platformy Max i Player dostępne dla użytkowników VIDAA Smart TV
Warner Bros. Discovery w Polsce i VIDAA ogłosiły współpracę, w ramach której serwisy Player i Max dołączyły do oferty platformy Smart TV. Dzięki temu użytkownicy VIDAA zyskali dostęp do bogatej biblioteki atrakcyjnych treści Warner Bros. Discovery.
Blix: gazetki z promocjami trafią do blisko 120 portali lokalnych
Grupa Blix, której czołowym produktem jest aplikacja BLIX – agregator e-gazetek promocyjnych nr 1 w Polsce, nawiązała strategiczną współpracę z nowoczesnym systemem CMS – siecportali.pl, który wspiera lokalnych wydawców. Razem z nim Grupa Blix rozszerzy dystrybucję cyfrowych gazetek swoich partnerów na ponad 118 lokalnych portali informacyjnych. Dzięki temu dostęp do...
Najbardziej opiniotwórcze media: październik 2024
W październiku liderem publikowanego przez Instytut Monitorowania Mediów rankingu została „Rzeczpospolita”. Dziennik awansował o jedną pozycję i zanotował ponad 4,7 tys. cytowań. Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza”, generując ponad 4,2 tys. wzmianek. Trzecie miejsce należy do Wirtualnej Polski, która zyskała dwie pozycje, osiągając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764