logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Skąd pochodzą odbiorcy polskich stron WWW

  PR 19.04.2021, przeczytano 382 razy
ilustracjastrzałka

Jak wynika z najnowszego badania nazwa.pl, 73% zapytań o strony WWW pochodzi z Polski, 13% z Europy, a 11% z Ameryki Północnej. Ponieważ co czwarte połączenie pochodzi spoza granic kraju, właściciele serwisów powinni zadbać o to, aby ich strony wczytywały się równie szybko za granicą, co w Warszawie, korzystając z usługi CDN.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/skad-pochodza-odbiorcy-polskich-stron-www,391090,artykul.html

Na podstawie analizy ruchu z kilkuset tysięcy stron WWW obsługiwanych przez nazwa.pl, przeprowadzono kolejne badanie dotyczące lokalizacji odbiorców polskich stron internetowych. Badanie to jest istotne dla każdego właściciela serwisu WWW, a w szczególności dla Ciebie, jeżeli zajmujesz się sprzedażą przez sieć Internet.

Badanie lokalizacji adresów IP użytkowników stron WWW wykazało, że 73% zapytań pochodzi z Polski, 13% z Europy, a 11% z Ameryki Północnej. Badanie to kolejny raz pokazuje, że dla właścicieli polskich stron liczy się nie tylko szybkość wyświetlania strony w Warszawie, ale również w Europie i Ameryce Północnej.

Aby zapewnić wysoką szybkość działania serwisu WWW nie tylko w Polsce, ale również poza granicami kraju, konieczne jest użycie hostingu z usługą Content Delivery Network (CDN). Usługę taką od niedawna świadczy nazwa.pl. Zasada działania CDN polega na utrzymywaniu w różnych lokalizacjach bliższych użytkownikowi kopii elementów składowych serwisu WWW, dzięki czemu docierają one szybciej do przeglądarki, a strony wyświetlają się szybciej.

Istnieje wiele różnych systemów dystrybucji treści CDN, nie powiązanych z hostingiem, które można aktywować dodatkowo, ale taka integracja zawsze wiąże się z ryzykiem występowania przerw w działaniu. Dużo lepszym rozwiązaniem jest wykupienie kompleksowej usługi, zawierającej w jednym pakiecie usługę hostingu z automatyczną dystrybucją treści CDN, jak w przypadku usług CloudHosting w nazwa.pl.

Zastosowanie systemu dystrybucji treści CDN to znana metoda na przyspieszenie działania serwisów WWW. Jego budowa wiąże się jednak z wielkimi kosztami zakupu dużej ilości drogich urządzeń sieciowych i serwerów, wynajęcia przestrzeni kolokacyjnej w wielu lokalizacjach, a później z kosztami utrzymania całej rozproszonej infrastruktury. Na taką inwestycję mogą sobie pozwolić jedynie firmy, które osiągnęły efekt skali, aby całe przedsięwzięcie było opłacalne ekonomicznie.

- Udostępniając dystrybucję treści CDN w ramach opłaty za usługi hostingowe, oferujemy za tą samą cenę dwa produkty w jednym, a serwisy naszych Klientów przyspieszają zaraz po przeniesieniu ich na nasze serwery. Wszystko dzieje się automatycznie, a jedyne co muszą zrobić Klienci, to podjąć właściwą decyzję o wyborze dostawcy hostingu – powiedział Krzysztof Cebrat, prezes nazwa.pl.

Zastanawiając się nad szybkością działania serwisu WWW poza granicami Polski, powinieneś mieć na uwadze, że crawlery Google łączą się z nią właśnie spoza Polski – głównie z USA. To jak szybko będą się wczytywały strony, będzie z kolei miało znaczenie dla algorytmów pozycjonowania jej w wyszukiwarce. Nikt nie lubi wolno działających stron, dlatego przyspieszając jej działanie za pomocą CDN nazwa.pl, wpłyniesz na jej wyższe pozycjonowanie w Google, a co za tym idzie na większą liczbę jej odwiedzin.

Źródło: nazwa.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764