logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Skąd wziął się podpis na wedlowskich wyrobach?

  PR 29.03.2022, przeczytano 753 razy
ilustracjastrzałka

Marka E.Wedel znana jest nie tylko z wyjątkowego kunsztu robienia czekolady, ale także z niezwykłej historii rodu jej założycieli. Rodzina Wedlów na stałe zapisała się na kartach dziejów firmy, a każdy z właścicieli wniósł od siebie coś, co przyczyniło się do jej dzisiejszej popularności.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/skad-wzial-sie-podpis-na-wedlowskich-wyrobach,395271,artykul.html

Jednym z nich był Emil Wedel. Poznajcie kilka ciekawostek na jego temat i historię słynnego podpisu, który do dzisiaj stanowi jeden z symboli czekoladowej marki.

Paryskie nauki czekoladnictwa

Emil, syn Karola Wedla, przejmowanie rodzinnego biznesu rozpoczął w 1861 roku, kiedy to powrócił do Warszawy z Paryża. Od tego czasu, na szyldzie wiszącym u wejścia do zakładu, obok inicjałów ojca, zaczęły widnieć także i jego. Całkowitą kontrolę nad majątkiem, Emil przejął jednak dopiero w 1872 roku, kiedy to w ramach prezentu ślubnego otrzymał cukiernię na własność. Podróże, a także nauki i praca w paryskich cukierniach sprawiły, że młody Wedel śmiało rozwijał rodzinne przedsiębiorstwo, stale zaskakując mieszkańców Warszawy pysznymi nowościami.

Oferta jedyna w swoim rodzaju

Po przejęciu firmy, Emil odrestaurował cukiernię zgodnie z duchem czasu i uruchomił własną fabrykę czekolady parowej (dzisiejszej pitnej), która szybko stała się flagowym produktem w ofercie. Warszawiacy pokochali jej smak i tłumnie odwiedzali cukiernię, podziwiając bogato zaaranżowaną witrynę sklepu. W portfolio młodego Wedla, który chętnie reklamował się w lokalnej prasie, nie brakowało ciast, cukierków, drażetek, karmelków i wspomnianej już czekolady pitnej, którą można było przygotować m.in. z dodatkiem wanilii. Działania reklamowe właściciela intensyfikowały się przed Bożym Narodzeniem i Wielkanocą, bo i oferta była wtedy jeszcze bardziej zróżnicowana. W grudniu, z myślą o prezentach pod choinkę, pojawiały się na przykład „pudełeczka napełnione najpiękniejszymi cukrami” dla dzieci, dla  dorosłych zaś najnowsze wzory paryskich bombonierek i pudełek na łakocie. Tymczasem w okresie wielkanocnym królowały czekoladowe jaja, różnej wielkości baranki oraz pudełka z artykułami z cukru do koszyczka wielkanocnego.

Historia ponadczasowego podpisu

W zaledwie dwa lata po przejęciu firmy, wedlowskie wyroby, a szczególnie czekolada, cieszyły się ogromną popularnością wśród warszawskiej społeczności. Już nie tylko dzieci ciągnęły rodziców do cukierni, ale i sami dorośli wybierali ją jako miejsce idealne do spotkań. Tak duża popularność sprawiła, że na rynku pojawiło się wiele podróbek. Aby odróżnić oryginały od falsyfikatów, zadbać o dobre imię i uchronić klientów przed próbą oszustwa, Emil Wedel postanowił rozpocząć znakowanie wyrobów własnoręcznym podpisem, w ten sposób zabezpieczając jakość i wizerunek tworzonej przez siebie marki. Do dzisiaj podpis ten – znany jako E.Wedel – widnieje na każdej tabliczce czekolady!

Obecnie wedlowskie czekolady pełne oraz te z dodatkami zaskakują nową, innowacyjną formą tabliczki podkreślając kształt każdej kosteczki. Wspomniane kostki zyskały także nowe sygnatury. Nawiązują one do najwyżej jakości składników — wyselekcjonowanego kakao z Ghany, historii — podpisu Emila Wedla oraz symbolu marki — postaci Chłopca na Zebrze. 

Źródło: Wedel

www.wedel.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Czym jest bezpieczeństwo druku i dlaczego MŚP go potrzebują?
Czy wiesz, że zwykła drukarka w Twoim biurze może być furtką dla cyberprzestępcy? W dobie nowoczesnych zagrożeń urządzenia wielofunkcyjne wymagają ochrony równie zaawansowanej jak komputery. Pytanie więc na czym dokładnie polega bezpieczeństwo druku i dlaczego firmy go potrzebują, aby zapewnić pełną ochronę swoich danych?
Firmowy event, który przynosi efekty – jak to osiągnąć?
Eventy firmowe przestały być wyłącznie dodatkiem do działań HR czy okazją do oderwania się od codziennej pracy. Dziś są coraz częściej postrzegane jako strategiczne narzędzie budowania kultury organizacyjnej, wspierania zespołów i wzmacniania relacji – zarówno tych wewnętrznych, jak i z partnerami zewnętrznymi. Żeby jednak wydarzenie przyniosło realne...
Jak AI ułatwia organizację eventów firmowych i wzmacnia zespoły?
Jeszcze kilka lat temu organizacja eventu firmowego oznaczała godziny telefonów, liczenie kosztów za pomocą Excela i wymianę niekończących się maili. Dziś coraz więcej firm sięga po sztuczną inteligencję, by ten proces uprościć – a jednocześnie sprawić, że wydarzenie naprawdę trafi w gusta pracowników. To nie jest futurystyczna wizja. AI to praktyczne narzędzie, które...
Merchandising: marka w centrum uwagi
Merchandising to kluczowe narzędzie w budowaniu widoczności marki i kreowaniu jej pozytywnego wizerunku. Dzięki atrakcyjnym ekspozycjom, spójnemu przekazowi wizualnemu oraz emocjonalnym interakcjom z klientami, skutecznie przyciąga uwagę odbiorców i zwiększa sprzedaż. Sprawdź, jak profesjonalne działania merchandisingowe oraz kreatywne kampanie promocyjne mogą...
When U Buy: nowy model zarządzania e-zakupami
Cyfrowa rewolucja zmieniła sposób, w jaki robimy zakupy, ale wraz z wygodą przyszły też nowe wyzwania. Konsumenci coraz częściej zmagają się z informacyjnym chaosem – lawiną maili z potwierdzeniami, wielością kont w różnych sklepach, rozproszonymi danymi o przesyłkach i zwrotach. Utrzymanie kontroli nad tym, co, kiedy i gdzie się zamówiło, przestaje...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764