logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Skąd wziął się podpis na wedlowskich wyrobach?

  PR 29.03.2022, przeczytano 674 razy
ilustracjastrzałka

Marka E.Wedel znana jest nie tylko z wyjątkowego kunsztu robienia czekolady, ale także z niezwykłej historii rodu jej założycieli. Rodzina Wedlów na stałe zapisała się na kartach dziejów firmy, a każdy z właścicieli wniósł od siebie coś, co przyczyniło się do jej dzisiejszej popularności.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/skad-wzial-sie-podpis-na-wedlowskich-wyrobach,395271,artykul.html

Jednym z nich był Emil Wedel. Poznajcie kilka ciekawostek na jego temat i historię słynnego podpisu, który do dzisiaj stanowi jeden z symboli czekoladowej marki.

Paryskie nauki czekoladnictwa

Emil, syn Karola Wedla, przejmowanie rodzinnego biznesu rozpoczął w 1861 roku, kiedy to powrócił do Warszawy z Paryża. Od tego czasu, na szyldzie wiszącym u wejścia do zakładu, obok inicjałów ojca, zaczęły widnieć także i jego. Całkowitą kontrolę nad majątkiem, Emil przejął jednak dopiero w 1872 roku, kiedy to w ramach prezentu ślubnego otrzymał cukiernię na własność. Podróże, a także nauki i praca w paryskich cukierniach sprawiły, że młody Wedel śmiało rozwijał rodzinne przedsiębiorstwo, stale zaskakując mieszkańców Warszawy pysznymi nowościami.

Oferta jedyna w swoim rodzaju

Po przejęciu firmy, Emil odrestaurował cukiernię zgodnie z duchem czasu i uruchomił własną fabrykę czekolady parowej (dzisiejszej pitnej), która szybko stała się flagowym produktem w ofercie. Warszawiacy pokochali jej smak i tłumnie odwiedzali cukiernię, podziwiając bogato zaaranżowaną witrynę sklepu. W portfolio młodego Wedla, który chętnie reklamował się w lokalnej prasie, nie brakowało ciast, cukierków, drażetek, karmelków i wspomnianej już czekolady pitnej, którą można było przygotować m.in. z dodatkiem wanilii. Działania reklamowe właściciela intensyfikowały się przed Bożym Narodzeniem i Wielkanocą, bo i oferta była wtedy jeszcze bardziej zróżnicowana. W grudniu, z myślą o prezentach pod choinkę, pojawiały się na przykład „pudełeczka napełnione najpiękniejszymi cukrami” dla dzieci, dla  dorosłych zaś najnowsze wzory paryskich bombonierek i pudełek na łakocie. Tymczasem w okresie wielkanocnym królowały czekoladowe jaja, różnej wielkości baranki oraz pudełka z artykułami z cukru do koszyczka wielkanocnego.

Historia ponadczasowego podpisu

W zaledwie dwa lata po przejęciu firmy, wedlowskie wyroby, a szczególnie czekolada, cieszyły się ogromną popularnością wśród warszawskiej społeczności. Już nie tylko dzieci ciągnęły rodziców do cukierni, ale i sami dorośli wybierali ją jako miejsce idealne do spotkań. Tak duża popularność sprawiła, że na rynku pojawiło się wiele podróbek. Aby odróżnić oryginały od falsyfikatów, zadbać o dobre imię i uchronić klientów przed próbą oszustwa, Emil Wedel postanowił rozpocząć znakowanie wyrobów własnoręcznym podpisem, w ten sposób zabezpieczając jakość i wizerunek tworzonej przez siebie marki. Do dzisiaj podpis ten – znany jako E.Wedel – widnieje na każdej tabliczce czekolady!

Obecnie wedlowskie czekolady pełne oraz te z dodatkami zaskakują nową, innowacyjną formą tabliczki podkreślając kształt każdej kosteczki. Wspomniane kostki zyskały także nowe sygnatury. Nawiązują one do najwyżej jakości składników — wyselekcjonowanego kakao z Ghany, historii — podpisu Emila Wedla oraz symbolu marki — postaci Chłopca na Zebrze. 

Źródło: Wedel

www.wedel.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pieniądze lubią… sport. Sponsorzy chcą się ogrzać w blasku gwiazd
Sport to nie tylko wielkie emocje i rywalizacja. To też ogromne pieniądze. Największe światowe organizacje i kluby obracają wielomilionowymi budżetami, a majątki topowych zawodników liczone są już nie w milionach, a miliardach dolarów.
Jeszcze niedawno dość łatwo było ograniczać kontakt dzieci z reklamami: wystarczyło przełączyć kanał lub wyłączyć telewizor. Obecnie, kiedy dzieci coraz częściej i wcześniej stają się odbiorcami treści reklamowych w internecie, na portalach streamingowych i społecznościowych, rodzice mają nad tym coraz mniejszą kontrolę. Jak właściwie wszechobecne reklamy wpływają...
Doświadczenia immersyjne: Artled we współpracy z Panasonic
Włoska firma Artled szybko zdobywa renomę dzięki swoim rewolucyjnym doświadczeniom immersyjnym, opartym na najnowocześniejszej technologii projekcyjnej Panasonic. Specjalizując się w zaawansowanych technologiach wizualnych, Artled tworzy niezwykłe przestrzenie, które przenoszą użytkowników w zupełnie nowy wymiar rzeczywistości.
Promocja gry w grach: wyniki współpracy seegame i Futuresalt
seegame, platforma oferująca rozbudowane opcje reklamowe w obszarze gamingu, we współpracy z developerem Futuresalt przeprowadziła skuteczną kampanię gry Solomon Snow: First Contact na platformie Twitch. Które formaty reklamowe zastosowano i jakie wyniki przyniosły poszczególne elementy kampanii?
AI jako partner w organizowaniu eventów
W dzisiejszych czasach, gdzie technologia dynamicznie się rozwija, sztuczna inteligencja (AI) zaczyna odgrywać coraz istotniejszą rolę w wielu sektorach, w tym w branży eventowej. Coraz częściej firmy wykorzystują AI do usprawnienia i optymalizacji działań, co pozwala na tworzenie jeszcze bardziej efektywnych i godnych zapamiętania wydarzeń. Jednakże, mimo zaawansowanej techniki...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764