logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Skąd wziął się podpis na wedlowskich wyrobach?

  PR 29.03.2022, przeczytano 656 razy
ilustracjastrzałka

Marka E.Wedel znana jest nie tylko z wyjątkowego kunsztu robienia czekolady, ale także z niezwykłej historii rodu jej założycieli. Rodzina Wedlów na stałe zapisała się na kartach dziejów firmy, a każdy z właścicieli wniósł od siebie coś, co przyczyniło się do jej dzisiejszej popularności.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/skad-wzial-sie-podpis-na-wedlowskich-wyrobach,395271,artykul.html

Jednym z nich był Emil Wedel. Poznajcie kilka ciekawostek na jego temat i historię słynnego podpisu, który do dzisiaj stanowi jeden z symboli czekoladowej marki.

Paryskie nauki czekoladnictwa

Emil, syn Karola Wedla, przejmowanie rodzinnego biznesu rozpoczął w 1861 roku, kiedy to powrócił do Warszawy z Paryża. Od tego czasu, na szyldzie wiszącym u wejścia do zakładu, obok inicjałów ojca, zaczęły widnieć także i jego. Całkowitą kontrolę nad majątkiem, Emil przejął jednak dopiero w 1872 roku, kiedy to w ramach prezentu ślubnego otrzymał cukiernię na własność. Podróże, a także nauki i praca w paryskich cukierniach sprawiły, że młody Wedel śmiało rozwijał rodzinne przedsiębiorstwo, stale zaskakując mieszkańców Warszawy pysznymi nowościami.

Oferta jedyna w swoim rodzaju

Po przejęciu firmy, Emil odrestaurował cukiernię zgodnie z duchem czasu i uruchomił własną fabrykę czekolady parowej (dzisiejszej pitnej), która szybko stała się flagowym produktem w ofercie. Warszawiacy pokochali jej smak i tłumnie odwiedzali cukiernię, podziwiając bogato zaaranżowaną witrynę sklepu. W portfolio młodego Wedla, który chętnie reklamował się w lokalnej prasie, nie brakowało ciast, cukierków, drażetek, karmelków i wspomnianej już czekolady pitnej, którą można było przygotować m.in. z dodatkiem wanilii. Działania reklamowe właściciela intensyfikowały się przed Bożym Narodzeniem i Wielkanocą, bo i oferta była wtedy jeszcze bardziej zróżnicowana. W grudniu, z myślą o prezentach pod choinkę, pojawiały się na przykład „pudełeczka napełnione najpiękniejszymi cukrami” dla dzieci, dla  dorosłych zaś najnowsze wzory paryskich bombonierek i pudełek na łakocie. Tymczasem w okresie wielkanocnym królowały czekoladowe jaja, różnej wielkości baranki oraz pudełka z artykułami z cukru do koszyczka wielkanocnego.

Historia ponadczasowego podpisu

W zaledwie dwa lata po przejęciu firmy, wedlowskie wyroby, a szczególnie czekolada, cieszyły się ogromną popularnością wśród warszawskiej społeczności. Już nie tylko dzieci ciągnęły rodziców do cukierni, ale i sami dorośli wybierali ją jako miejsce idealne do spotkań. Tak duża popularność sprawiła, że na rynku pojawiło się wiele podróbek. Aby odróżnić oryginały od falsyfikatów, zadbać o dobre imię i uchronić klientów przed próbą oszustwa, Emil Wedel postanowił rozpocząć znakowanie wyrobów własnoręcznym podpisem, w ten sposób zabezpieczając jakość i wizerunek tworzonej przez siebie marki. Do dzisiaj podpis ten – znany jako E.Wedel – widnieje na każdej tabliczce czekolady!

Obecnie wedlowskie czekolady pełne oraz te z dodatkami zaskakują nową, innowacyjną formą tabliczki podkreślając kształt każdej kosteczki. Wspomniane kostki zyskały także nowe sygnatury. Nawiązują one do najwyżej jakości składników — wyselekcjonowanego kakao z Ghany, historii — podpisu Emila Wedla oraz symbolu marki — postaci Chłopca na Zebrze. 

Źródło: Wedel

www.wedel.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764