logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

SKM SAR zażenowane kampanią Tiger: Oświadczenie

   19.08.2017, przeczytano 914 razy
ilustracjastrzałka
fot. Instagram / Tiger

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR odniosło się do kontrowersyjnej grafiki reklamowej zamieszczonej na instagramowym profilu napoju energetycznego Tiger, produkowanego przez Maspex Wadowice.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/skm-sar-zazenowane-kampania-tiger%3A-oswiadczenie,33442,artykul.html

OŚWIADCZENIE ZARZĄDU SAR DOTYCZĄCE KAMPANII NAPOJU ENERGETYCZNEGO TIGER

W związku z przeprowadzoną na Instagramie kampanią napoju energetycznego Tiger przekazujemy na Wasze ręce oświadczenie zarządu SAR.

Oświadczenie Zarządu

Jako przedstawiciele branży komunikacji marketingowej, jesteśmy głęboko zażenowani kampanią napoju energetycznego Tiger emitowaną na Instagramie. Jest nam wstyd, że taka kampania powstała.

Uważamy, że ludzie reklamy muszą czuć się odpowiedzialni za przestrzeń dialogu publicznego i nie powinni w żadnym wypadku dopuścić do tego, by przejawy braku elementarnego szacunku i wrażliwości pojawiały się w efektach ich pracy. W tym przypadku bez wątpienia było inaczej.

Apelujemy do wszystkich naszych koleżanek i kolegów: szanujmy siebie nawzajem i szanujmy odbiorców naszej komunikacji. Tylko tak możemy skutecznie wspierać marki, dla których pracujemy. Nie zdejmując odpowiedzialności z twórców kampanii, agencji oraz klienta, przestrzegamy przed nagonką na te firmy. Zarówno Maspex jak i JWT ponoszą już dotkliwe konsekwencje i wyciągnęły wnioski na przyszłość.

Jednocześnie pragniemy wszystkich zapewnić, że jak zwykle w takich przypadkach, kiedy występuje zagrożenie przekroczenia standardów etycznych w komunikacji marketingowej, uruchamiane zostają mechanizmy samoregulacyjne w branży. Do Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, wpłynęły skargi wobec wspomnianej kampanii i w najbliższym regulaminowym terminie odbędzie się posiedzenie Komisji Etyki Reklamy, podczas którego skargi te zostaną rozpatrzone.

Zarząd SAR:
Agata Szeliga-Staszkiewicz
Izabela Albrychiewicz
Małgorzata Węgierek
Dariusz Andrian
Michał Wronecki
Przemek Bogdanowicz
Szymon Gutkowski, Prezes
Szymon Walkiewicz

Źródło: SKM SAR

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764