Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR odniosło się do kontrowersyjnej grafiki reklamowej zamieszczonej na instagramowym profilu napoju energetycznego Tiger, produkowanego przez Maspex Wadowice.
OŚWIADCZENIE ZARZĄDU SAR DOTYCZĄCE KAMPANII NAPOJU ENERGETYCZNEGO TIGER
W związku z przeprowadzoną na Instagramie kampanią napoju energetycznego Tiger przekazujemy na Wasze ręce oświadczenie zarządu SAR.
Oświadczenie Zarządu
Jako przedstawiciele branży komunikacji marketingowej, jesteśmy głęboko zażenowani kampanią napoju energetycznego Tiger emitowaną na Instagramie. Jest nam wstyd, że taka kampania powstała.
Uważamy, że ludzie reklamy muszą czuć się odpowiedzialni za przestrzeń dialogu publicznego i nie powinni w żadnym wypadku dopuścić do tego, by przejawy braku elementarnego szacunku i wrażliwości pojawiały się w efektach ich pracy. W tym przypadku bez wątpienia było inaczej.
Apelujemy do wszystkich naszych koleżanek i kolegów: szanujmy siebie nawzajem i szanujmy odbiorców naszej komunikacji. Tylko tak możemy skutecznie wspierać marki, dla których pracujemy. Nie zdejmując odpowiedzialności z twórców kampanii, agencji oraz klienta, przestrzegamy przed nagonką na te firmy. Zarówno Maspex jak i JWT ponoszą już dotkliwe konsekwencje i wyciągnęły wnioski na przyszłość.
Jednocześnie pragniemy wszystkich zapewnić, że jak zwykle w takich przypadkach, kiedy występuje zagrożenie przekroczenia standardów etycznych w komunikacji marketingowej, uruchamiane zostają mechanizmy samoregulacyjne w branży. Do Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, wpłynęły skargi wobec wspomnianej kampanii i w najbliższym regulaminowym terminie odbędzie się posiedzenie Komisji Etyki Reklamy, podczas którego skargi te zostaną rozpatrzone.
Zarząd SAR:
Agata Szeliga-Staszkiewicz
Izabela Albrychiewicz
Małgorzata Węgierek
Dariusz Andrian
Michał Wronecki
Przemek Bogdanowicz
Szymon Gutkowski, Prezes
Szymon Walkiewicz
Źródło: SKM SAR