logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Skuteczna reklama DOOH – od czego zależy jej sukces?

  PR 13.08.2018, przeczytano 575 razy
ilustracjastrzałka

Skuteczna kampania DOOH to taka, która angażuje przechodniów i wywołuje zamierzone reakcje. Jak zatem dotrzeć do adresata i zachęcić go do interakcji z cyfrowym billboardem OOH? Jak wykorzystać potencjał DOOH przy planowaniu strategii marketingowej? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie poniżej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/skuteczna-reklama-dooh-%E2%80%93-od-czego-zalezy-jej-sukces,37558,artykul.html

Po pierwsze, grupa docelowa

Podczas planowania kampanii DOOH należy przede wszystkim skupić się na grupie docelowej, a dokładniej na jej potrzebach i zainteresowaniach. Konsumenci chcą, aby przekaz w formie digital signage był dopasowany do ich potrzeb i przynosił wymierne korzyści. Potwierdza to raport opublikowany przez Kinetic Panel, który opiera się na analizie odpowiedzi uzyskanych od 1000 klientów galerii handlowych. Podczas badania zapytano, jakie treści wyświetlane na cyfrowym ekranie DOOH są dla nich najciekawsze. Według respondentów, najbardziej interesującą możliwością wykorzystywaną w kampanii DOOH jest lokalizacja. Dzięki tej możliwości reklamodawcy podnoszą skuteczność kampanii, docierając z komunikatem do danej grupy docelowej w odpowiednim miejscu i czasie. Dobrym przykładem cyfrowej kampanii OOH z wykorzystaniem geolokalizacji jest realizacja MyTaxi przeprowadzona w 2017 roku w Wielkiej Brytanii. Agencja reklamowa DOOH.COM wykorzystując informacje o pogodzie, położeniu oraz o aktualnym natężeniu ruchu skonstruowała niezwykłą, w pełni zautomatyzowaną kampanię outdoorową, która w czasie rzeczywistym wyświetlała informację na temat najlepszego momentu na zamówienie taksówki w danej strefie. Kampania prowadzona była przez 6 tygodni i objęła swoim zasięgiem 167 ekranów. Przez cały okres jej trwania, na ekranach pojawiło się ponad 10 milionów różnego rodzaju komunikatów dostosowanych do miejsca ich wyświetlenia.  

Innowacyjne rozwiązania

Kolejną interesującą możliwością, którą wyróżnili respondenci badania Kinetic Panel, jest aktualizacja dotycząca pogody. Tę możliwość w swojej kampanii wykorzystała sieć fast foodów McDonald’s, słynąca z oryginalnych i niepowtarzalnych reklam. Znana sieć restauracji uruchomiła w Wielkiej Brytanii kampanię DOOH, która zapowiadała prognozę pogody na pięć nadchodzących dni. Wykorzystano w niej ikonografiki przedstawiające posiłki z menu restauracji, które wyglądem nawiązywały do tradycyjnych ikon obrazujących zjawiska pogodowe. Mapa meteorologiczna zastąpiła tradycyjne ikony, m.in. burgerem przypominającym słońce, czy pudełkiem z frytkami zapowiadającym nadchodzący deszcz. Ta niekonwencjonalna forma została oparta o osiem elementów menu, które ukazywały wszystkie zmiany pogody.

DOOH i lokalne wydarzenia

Prawie 30% respondentów badania Kinetic Panel jest zdania, że cyfrowa reklama DOOH powinna zawierać informacje o lokalnych wydarzeniach. Idealnym przykładem takiej realizacji na cyfrowych nośnikach jest niestandardowa kampania DOOH JetLine dla Legii Warszawa. Kampania DOOH została uruchomiona w lipcu i będzie trwała przez cały okres rozgrywek Legii w Ekstraklasie. Na siedmiu ekranach znajdujących się w centrum stolicy będą emitowane spoty zapowiadające zbliżający się mecz i zachęcające do wspólnego kibicowania. W dni poszczególnych meczów, przed ich rozpoczęciem, na ekranach pojawi się relacja na żywo z odśpiewanego przez kibiców i piłkarzy utworu Sen o Warszawie. Emisja będzie dostępna z dźwiękiem, co jest niestandardową możliwością wykorzystywaną przy tego typu kampaniach. Przez cały czas trwania meczu odbiorcy będą mogli śledzić na bieżąco wyniki rozgrywek. Po meczu, każdy cykl spotów zakończy się wyświetleniem komunikatu z podziękowaniem za obecność i doping.

Wymienione wyżej możliwości to nie jedyne, jakie odbiorcy uznają za wartościowe. Reklama DOOH daje marketerom znacznie więcej możliwości, zapewniając im wzrost zainteresowania wśród grupy docelowej, dzięki wykorzystanym technologiom i atrakcyjnym komunikatom.

Źródło: MyLED

www.myled.pl

Dodatkowe informacje:

Autor:
Diana Polska - Marketing & PR Manager w MyLED

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mobilność dekoracji, czyli szybka metamorfoza biura
Wynajem tymczasowy, szybkie zmiany w aranżacji przestrzeni, zmieniające się potrzeby firm - to wszystko skłania i najemców i wynajmujących do poszukiwania sposobów na mobilną aranżację biura. Ważne są elementy, które będzie można szybko zmienić ale również w miarę możliwości zabrać ze sobą podczas przenosić do kolejnej siedziby....
Omnichannel – integracja działań online i offline
Według badania Deloitte aż 90% sprzedaży detalicznej na świecie odbywa się w sklepach stacjonarnych. Konsumenci jednak poszukują często informacji o produktach w Internecie. W jaki sposób połączyć ze sobą te dwa kanały sprzedaży?
Okładki zeszytowe

Publikacje książkowe (2): Okładki zeszytowe

Zgod­nie z wypra­co­waną w poprzed­nim odcinku defi­ni­cją, publi­ka­cja książ­kowa, aby nią być, musi skła­dać się z mini­mum dwóch czę­ści: okładki i wkładu. Dziś przy­stę­pu­jemy do nie­spiesz­nego roz­bie­ra­nia na czyn­niki pierw­sze, zewnętrz­nej czę­ści tego  duetu. Pro­jek­tu­jąc okładkę, oka­zuje się czę­sto, że brak...
Omnichannel, czyli budowanie doświadczeń klienta
Wielokanałowość od kilku lat jest popularnym hasłem związanym z handlem detalicznym, jednak wciąż wywołuje wiele zamieszania. Największym wyzwaniem dla sprzedawców, którzy chcą zmaksymalizować potencjał omnichannel są klienci, a dokładniej sprostanie ich oczekiwaniom. Jak skutecznie przeprowadzić konsumenta przez ścieżkę zakupu? Jakie są głównie cele działań...
Tam gdzie konsument, tam i marka: Napoleoncat o social media
Klienci szukają kontaktu z marką w miejscu, w którym jest on dla nich najwygodniejszy. Coraz częściej stawiają więc na kanały social media. W odpowiedzi, marki chcąc pozostawać w kontakcie ze swoimi konsumentami, coraz sprawniej integrują kanały społecznościowe z procesami obsługi klienta. Mogąc wejść w interakcję z firmą w wybranym przez niego miejscu, konsument czuje do...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764