logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Skuteczna reklama w trudnych czasach

  PR 23.04.2010, przeczytano 1830 razy

Zestawienie nakładów poniesionych zarówno na reklamę w tradycyjnych środkach przekazu, jak i reklamę internetową pokazuje, że pomimo trudnej, pokryzysowej sytuacji w branży, rynek reklamowy radzi sobie całkiem nieźle.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/skuteczna-reklama-w-trudnych-czasach,10577,artykul.html

Reklama internetowa wyszła obronną ręką z ciężkich czasów kryzysu, ponieważ daje największe pole działania, jeżeli chodzi o formę przekazu i dobór odbiorców. Jednocześnie jest zdecydowanie tańsza niż np. reklama telewizyjna, przez co ponosząc takie same koszty można ją dłużej emitować - a co za tym idzie, skuteczniej utrwalić produkt w świadomości konsumenta.

Nie oznacza to jednak, że reklama w sieci zagwarantuje osiągnięcie wszystkich celów bez dokładnego przemyślenia i zaplanowania kampanii. - Przede wszystkim nie można przesadzać. Wielki banner zasłaniający treść strony internetowej z „uciekającym” przyciskiem zamykania reklamy i głośną muzyką spowoduje efekt odwrotny do zamierzonego - niechęć klienta do produktu, a nawet marki - wyjaśnia Zuzanna Szymańska z BEST image PR.

Jak dotrzeć do sieciowego konsumenta?

Sztuka dobrej reklamy internetowej polega na tym, aby dotrzeć do jak największej grupy osób zainteresowanych konkretnym produktem, a więc potencjalnych i obecnych klientów. Tradycyjne kanały również dają taką możliwość, ale w bardziej ograniczonym zakresie. Bo co z tego, że telewizyjną reklamę nowej pianki do golenia obejrzy milion osób, jeżeli połowa z nich to kobiety? Poza tym, jak każda reklama wymaga regularności, a nie każdego stać na taką inwestycję.

Wprost idealne do celów reklamowych są katalogi stron WWW, gdzie konsument w jednym miejscu, bez wychodzenia z domu może wybierać spośród ofert wielu usługodawców. Taka konkurencja może wystraszyć potencjalnego reklamodawcę, ale
z drugiej strony - to świetna okazja, by pokazać, że jego oferta jest lepsza, tańsza czy bardziej kompleksowa od innych.

Największą zaletą katalogów jest brak opłat za korzystanie oraz prostota obsługi. Nie oznacza to jednak, że katalogi nie podlegają ewolucji. Administratorzy katalogów wdrażają w nich coraz większą ilość darmowych usług, uatrakcyjniając w ten sposób swoją ofertę. - Katalog Kafito MultiLanguage, po wprowadzeniu usługi automatycznych tłumaczeń, poszerzył swój zasięg na rynek międzynarodowy, działając obecnie
w 5 domenach narodowych (kafito.pl, kafito.cz, kafito.de, kafito.it, kafito.es) oraz 27 językach w domenie kafito.com. Dodatkowo, zakładamy reaktywację konkursu Aktywny Użytkownik, który jest doskonałym narzędziem motywującym do powrotu na stronę internetową – tłumaczy Sławomir Połomski z Grupy Kafito, co doskonale odzwierciedla trendy w tej branży.

Otworzyć się na klienta

Rozwój katalogów jest hamowany przez brak środków, jakie potrzebne są do dalszych inwestycji - w końcu usługi przez nie oferowane są darmowe dla użytkowników. Administratorzy katalogów szukają więc sponsorów, którzy wesprą rozwój tego typu serwisów. - Grupa Kafito, zrzeszająca 256 serwisów i blogów oddaje w ręce sponsora strategicznego miejsce reklamowe na każdej ze swoich stron. To łącznie ćwierć miliona odsłon miesięcznie, co pomoże sponsorowi w osiągnięciu założonego celu reklamowego - utrwalenie marki w świadomości odbiorców i zwiększenie zainteresowania ofertą – dodaje Sławomir Połomski. Pozyskane w ten sposób fundusze przeznaczone zostaną na dalszy rozwój Grupy Kafito - wzmocnienie funkcji społecznościowych oraz udoskonalanie funkcji przeszukiwawczo-lokalizacyjnych.

Warto zaznaczyć, że klient, który trafia na strony katalogu jest zdecydowanie przychylniej nastawiony do reklamy, ponieważ sam szuka informacji i ofert handlowych. Biorąc pod uwagę wszystkie zalety reklamy internetowej, można powiedzieć, że to dobre miejsce na inwestycję środków przeznaczonych na promocję.

O katalogu

Kafito.pl jest jednym z najpopularniejszych katalogów w Polsce, co potwierdza obecność w rankingu Gemius, w którym o zajmowanym miejscu decyduje liczba przejść z katalogu na badane strony. Katalog został również doceniony przez Internautów trafiając na listę VIP w spisie Katalogów SEO.


avatar użytkownika
+ + +

Tekst opublikował użytkownik: zszymanska

(Zuzanna Szymańska)

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Huraoptymizm. Po nieprzyjemnych doświadczeniach z firmami takimi jak np. Interactive Index Polska spora część przedsiębiorców może być negatywnie nastawiona do reklamy poprzez internetowe katalogi.

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764