logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Skuteczność reklamy w centrach handlowych kolejny raz potwierdzona

  PR 29.03.2022, przeczytano 588 razy
ilustracjastrzałka

Spółka AMS wspólnie ze Spark Foundry i marką Motorola zbadała efektywność kampanii realizowanej na nośnikach Digital Indoor. Świadomość kampanii marki zwiększyła się o 62 procent. Większość odwiedzających centra handlowe zauważa też obecność cyfrowych nośników reklamowych, a emitowane tam reklamy istotnie zwiększają rozpoznawalność marki i produktu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/skutecznosc-reklamy-w-centrach-handlowych-kolejny-raz-potwierdzona,395287,artykul.html

To wnioski z badania, które przeprowadzone zostało na zlecenie AMS i towarzyszyło kampanii w centrach handlowych na terenie Polski, w których funkcjonuje system AMS Digital Indoor. W ramach szerszej komunikacji digitalowej, obejmującej wideo online oraz w kinach, na nośniki spółki trafiła kampania promująca rodzinę smartfonów motorola edge 20 pod hasłem „Find Your Edge”. Komunikacją objęto centra i galerie handlowe w Lublinie, Olsztynie, Opolu, a także Białymstoku (trzy lokalizacje) i Szczecinie (dwie galerie). Grupę docelową kampanii stanowili dorośli odwiedzający te obiekty. Za ideę kampanii oraz strategiczne planowanie i zakup mediów odpowiedzialna była agencja mediowa Spark Foundry, której jednym z klientów była marka Motorola.

Badanie zrealizowane na zlecenie AMS wskazało, że co trzecia osoba obecna w centrach handlowych w okresie trwania kampanii widziała reklamę marki Motorola (odpowiedź twierdząca w post-teście). Dodatkowo, wyniki badania wskazują, iż kampania ta zwiększyła wspomaganą świadomość kampanii Motorola o 62 procent! Dwie trzecie (66 proc.) osób, które dostrzegły i zapamiętały spot reklamowy smartfonu, oceniły go pozytywnie (odpowiedzi „tak, bardzo” i „raczej tak”). Co więcej, jedna trzecia z tych osób (34 proc.) stwierdziła, że rozważa zakup smartfonu motorola edge 20 (odpowiedzi „raczej prawdopodobne” – 26 proc. i „bardzo prawdopodobne” – 8 proc.).

– Postanowiliśmy wspólnie z marką Motorola wykorzystać fakt, że w wybranych lokalizacjach Digital Indoor był jedynym punktem styku z odbiorcą i jednocześnie ostatnim przed decyzją zakupową. Z uwagi na dobór miast badanie potwierdziło, że także poza największymi aglomeracjami DOOH jest bardzo skutecznym kanałem dotarcia do grup celowych – mówi Grażyna Gołębiowska, dyrektor marketingu w AMS.

– Ponieważ reprezentujemy świat nowoczesnych technologii, zależało nam na sięgnięciu po innowacyjne i cyfrowe rozwiązania w obszarze komunikacji. Takie podejście znakomicie sprawdziło się w zakomunikowaniu nowej generacji smartfonów z rodziny motorola edge, z wyeksponowaniem ich unikalnych rynkowo cech, jak m.in. Dual Capture, platformy Ready For czy systemu aparatów 108 Mpx z 50-krotnym superzoomem – mówi Anna Staszyńska, marketing manager w Motorola Polska.

– Poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań stanowi podstawę wszelkich naszych działań. Nie inaczej było z kampanią smartfonów z rodziny motorola edge. Uzupełnieniem szerokiej komunikacji digitalowej było wykorzystanie rozwiązania łączącego świat cyfrowy z offlinem, zwłaszcza w okresie przedświątecznym, wykorzystując jako touchpoint galerie i centra handlowe – wyjaśnia Przemysław Compa, Senior Communications Planner w Spark Foundry.

To kolejna kampania zbadana na zlecenie AMS w ramach Ogólnopolskiego Panelu Badawczego Ariadna, która dowodzi skuteczności reklamy na nośnikach Digital Indoor. Najpierw przeprowadzono pre-test, a tuż po zakończeniu emisji reklam, post-test. W tym czasie w outdoorze i indoorze nie było żadnej innej komunikacji marki Motorola w tych lokalizacjach. Aż 59 proc. odwiedzających centra handlowe zauważa obecność nośników cyfrowych (od 50 proc. wskazań w Białymstoku do 65 proc. w Szczecinie). Dwie trzecie z nich rozpoznaje system AMS Digital Indoor (średnio 67 proc. odwiedzających centra handlowe i galerie).

AMS Digital oferuje dotarcie do odbiorców za pośrednictwem ponad 4300 punktów styku w całej Polsce: na przystankach (dzięki nośnikom Digital Citylight), przy kluczowych skrzyżowaniach (Digital Cityscreen), w 42 galeriach i centrach handlowych (Digital Indoor) oraz podczas korzystania z bankomatów, a także oglądania kanałów Video Out-of-Home z autorskim kontentem: Move TV w klubach fitness z segmentu premium i Traffic TV w autobusach w Warszawie.

Źródło: AMS

www.ams.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764