logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Skuteczny przepis na Employer Branding? Najnowszy Raport Dobrych Praktyk Pracodawców

  PR 29.07.2022, przeczytano 932 razy

Nie jest łatwo być szefem w 2022. Pracodawcy znajdują się między młotem a kowadłem. Wysoka inflacja przy niskim bezrobociu podnosi oczekiwania finansowe pracowników. Powszechne zmęczenie pandemią i stres związany z niepewną sytuacją geopolityczną przekładają się na obniżoną motywację. Tymczasem zaangażowanie i kreatywność pracowników to klucz do sukcesu biznesowego. Co robić, żeby zbudować w firmie atmosferę, w której chce się pracować? Odpowiedź przynosi najnowszy Raport Dobrych Praktyk Pracodawców.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/skuteczny-przepis-na-employer-branding-najnowszy-raport-dobrych-praktyk-pracodawcow,396741,artykul.html

Większość firm boryka się dziś z problemami kadrowymi, szczególnie w przypadku wysoko wykwalifikowanych specjalistów, w Polsce pracownicy są coraz mniej zaangażowani. Jak podaje Instytut Gallupa, na całym świecie obserwujemy obecnie bezprecedensowy spadek satysfakcji z życia. Negatywne uczucia, takie jak złość, stres, smutek i niepokój osiągnęły rekordowy poziom. A to przekłada się ujemnie na motywację i jakość pracy.

W obliczu przetaczającej się przez globalny rynek pracy fali Wielkiej Rezygnacji zbudowanie pozytywnej kultury organizacyjnej oraz dobrego wizerunku pracodawcy jest dzisiaj koniecznością jak nigdy wcześniej. W teorii przepis na employer branding wydaje się łatwy - znać swoich pracowników i realizować ich potrzeby. W praktyce, niejeden pracodawca zadaje sobie pytanie, jak to robić, a jednocześnie realizować cele biznesowe.

Praktycznych wskazówek dostarcza Raport Dobrych Praktyk Pracodawców 2022 opracowany przez Instytut Humanites, który przedstawia konkretne praktyki stosowane z sukcesami przez liderów polskiego rynku pracy.

Badanie opinii pracowników pokazuje, że kluczowymi wartościami są dla nich: poczucie sensu i szerokie możliwości rozwoju, pozytywna relacja z przełożonymi i wpływ na decyzje w firmie, elastyczność i możliwość łączenia pracy z życiem prywatnym, stabilność zatrudnienia oraz dobra atmosfera w zespole.

Wiele firm zaczyna stosować czas wolny jako istotny benefit dla pracowników. Przykładem są dodatkowe dni wolne dla rodziców, a także dni wolne na działania charytatywne lub adopcję zwierząt. Firmy coraz częściej proponują pracownikom możliwości zaangażowania społecznego w ramach projektów pro bono, wolontariatu pracowniczego lub dedykowanego czasu wolnego.

Poza tymi pozytywnymi trendami raport wskazuje, że nadal brakuje systemowego podejścia do wsparcia pracowników opiekujących się starszymi osobami oraz rozwiązań skierowanych do pracowników w wieku okołoemerytalnym, co w obliczu starzejącego się społeczeństwa staje się coraz bardziej palącym wyzwaniem.

Raport Dobrych Praktyk Pracodawców 2022 z powstał w oparciu o dane zebrane w zeszłorocznej edycji konkursu Firma Przyjazna Rodzinie/ Człowiekowi Instytut Humanites. Przewodnicząca jury, Zofia Dzik, komentuje wyniki Raportu:

- Społeczeństwo, rodzina i praca to system naczyń połączonych. Warto wspierać pracowników we wszystkich sferach życia, bo przecież mamy jedno życie w różnych rolach, a świadomy, szczęśliwy człowiek to bardziej zaangażowany pracownik, lepszy rodzic, obywatel i członek społeczności.

  • Pełen raport znajduje się TUTAJ[PDF].

Źródło: Instytut Humanites

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764