logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Slack kontra Microsoft Teams: wyścig komunikatorów trwa

  PR 16.09.2019, przeczytano 400 razy

Narzędzia do pracy zespołowej online znajdują się na fali wznoszącej.  W dużym stopniu to zasługa powiewu świeżości, jaki wniosły takie rozwiązania jak Slack czy Microsoft Teams.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/slack-kontra-microsoft-teams%3A-wyscig-komunikatorow-trwa,383974,artykul.html

Slack, darmowa platforma komunikacyjna, zadebiutowała na rynku w 2013 roku. Microsoft Teams - jego bezpośredni konkurent pojawił się cztery lata później. Obie aplikacje przeznaczone do komunikacji i pracy zespołowej toczą ze sobą ostrą rywalizację o palmę pierwszeństwa wśród klientów biznesowych.  Jak na razie górą wydaje się być Microsoft. W lipcu z aplikacji Microsoft korzystało dziennie 13 milionów osób. Slack ostatnią informację o 10 milionach dziennych użytkowników opublikował w styczniu bieżącego roku.  Ciekawostką jest fakt, iż Microsoft w 2016 roku chciał kupić startup za 8 miliardów dolarów, ale do transakcji nie doszło.  Slack w czerwcu bieżącego roku udanie zadebiutował na nowojorskiej giełdzie. Maksymalna cena akcji w dniu debiutu wyniosła 41,85 dolarów, ale w ostatnich dniach kurs oscyluje wokół 30 dolarów. Inwestorzy zauważają, że platforma zaczyna odczuwać presje ze strony konkurencji, a zwłaszcza Microsoft Teams. Dlaczego Slack znalazł się w defensywie?

- Tak naprawdę trudno powiedzieć, który z produktów jest lepszy. Slack i Teams pozwalają pracownikom wysyłać wiadomości, dokumenty i obrazy do osób lub grup, a także brać udział w wideokonferencjach. Microsoft potrafił doskonale zneutralizować przewagi konkurenta. Niezaprzeczalnym atutem Slacka jest bardzo dobra współpraca z zewnętrznymi aplikacjami pochodzącymi z różnych obszarów. Teams nie tylko współpracuje z ponad setką programów, ale również świetnie uzupełnia pakiet Office 365 - mówi Marcin Orocz Cloud and Software Marketing Manager w firmie Senetic S.A

Nie mniej ważną kwestią jest postrzeganie i pozycjonowanie produktu. Nie bez przyczyny Stewart Butterfield, dyrektor generalny i współzałożyciel Slacka, przy okazji prezentacji pierwszego raportu kwartalnego przekonywał analityków, że korporacje korzystające z Microsoft Office 365 nadal używają komunikatora Slack i jest on dla nich podstawowym narzędziem do pracy grupowej.  

- Slack najczęściej utożsamia się ze startupami, choć czasami sięgają po niego większe organizacje. Jego użytkownicy czują się częścią wyjątkowego środowiska, które nie na nic wspólnego z korporacją. Nieco inaczej wygląda to w przypadku Microsoft Teams, interfejs komunikatora przypomina korporacyjny styl. Co istotne coraz więcej firm, również tych mniejszych zostaje użytkownikami Office 365 i tym samym użytkują Teams ze względu na jego współpracę z pozostałymi aplikacjami pakietu. - tłumaczy Marcin Orocz.

Microsoft Teams jest jednym z elementów pakietów Office Premium i Office Essentials i wiele firm otrzymuje go bez konieczności ponoszenia jakichkolwiek opłat. Inaczej przedstawia się sytuacja w przypadku Slacka. Jego darmowa wersja ma wiele ograniczeń - np. pozwala przeszukiwać i przeglądać ograniczoną ilość najnowszych wiadomości. Natomiast abonament nie jest tani, klient ma do wyboru dwie opcje „Standard” ( 8 dolarów za miesiąc) lub „Plus” (15 dolarów). Dlatego Slack posiada około 100 tys. płatnych subskrybentów usługi, ale tylko 720 organizacji płaci abonament ponad 100 tys. USD rocznie.

Źródło: Senetic

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764