logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Śląska Rzecz: 13. edycja konkursu

   07.03.2018, przeczytano 1483 razy
ilustracjastrzałka

Suszarka do butów narciarskich z Ustronia, etykiety na dżemach z Sosnowca, a może nawigacja ułatwiająca parkowanie w Piekarach Śląskich czy Tarnowskich Górach? Kto tym razem zostanie laureatem konkursu „Śląska Rzecz”? Rusza konkurs i zgłaszają się pierwsi kandydaci.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/slaska-rzecz%3A-13.-edycja-konkursu,35703,artykul.html

- Od wielu lat obserwujemy produkty, projekty graficzne i usługi niezwykle nowatorskie, funkcjonalne, dostępne, dobrze przemyślane i stworzone z myślą o użytkownikach. Co ważne wdrażane są na Śląsku, który przed laty pod tym względem nie był docenianym regionem. To się zmienia i kolejne edycje pokazują, że jest to proces dynamiczny – podkreśla Ewa Gołębiowska, dyrektorka Zamku Cieszyn.

Patrząc na aplikację, która ułatwia parkowanie w mieście, wdrożoną już w Piekarach Śląskich, Tarnowskich Górach i testowaną w Chorzowie – trudno oprzeć się wrażeniu, że pomysłodawcy nagradzani w „Śląskiej Rzeczy” faktycznie poprawiają jakość codziennego życia mieszkańców Śląska, a od niedawna także województwa opolskiego. O ten region rozszerzono bowiem konkursowe zgłoszenia. A kim są laureaci? Projektanci, producenci, wizjonerzy. To, co tworzą oparte jest na trzech fundamentach: innowacyjność, użyteczność i estetyka - i takie są kryteria oceny w konkursie Śląska Rzecz.

- Co ważne, w „Śląskiej Rzeczy" doceniamy współpracę projektanta z biznesem i nagradzamy obie strony tego procesu – podkreśla prof. Czesława Frejlich, przewodnicząca jury.

Do udziału w konkursie Zamek Cieszyn zaprasza firmy, projektantów, organizacje pozarządowe oraz instytucje publiczne. Warunek? Zgłaszane projekty muszą być wdrożone w życie w 2017 roku w woj. śląskim i/lub opolskim. Projekty oceniane są w trzech kategoriach: produkt, grafika użytkowa i usługa. Jury ocenia funkcjonalność i ergonomię, innowacyjność rozwiązań,  jakość wykonania i użytych materiałów, dostrzeżenie potrzeb użytkowników, proces projektowy oraz estetykę.

  • Zgłoszenia do 16 marca 2018 roku
  • Gala wręczenia nagród: 9 maja 2018 roku, Zamek Cieszyn


ilustracjastrzałka

Jury:

  • prof. Czesława Frejlich – Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie;
  • prof. Marek Liskiewicz – Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie;
  • Ewa Gołębiowska – Dyrektor Zamku Cieszyn;
  • Daniel Naborowski – TOFU Studio, przedstawiciel Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej; 
  • Rafał Kołodziej – specjalista projektowania usług, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej;
  • Pavel Choma – projektant, Akademia Sztuk Pięknych i Designu w Bratysławie;
  • Lucyna Sikora – Dyrektorka Zespołu ds. Doradztwa i Informacji Funduszu Górnośląskiego S.A. Oddział w Katowicach.


Źródło: STGU, Zamek Cieszyn

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764