logo
WIADOMOŚCI

Śląska Rzecz: 13. edycja konkursu

redakcja   07.03.2018, przeczytano 577 razy
ilustracjastrzałka

Suszarka do butów narciarskich z Ustronia, etykiety na dżemach z Sosnowca, a może nawigacja ułatwiająca parkowanie w Piekarach Śląskich czy Tarnowskich Górach? Kto tym razem zostanie laureatem konkursu „Śląska Rzecz”? Rusza konkurs i zgłaszają się pierwsi kandydaci.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/slaska-rzecz:-13.-edycja-konkursu,35703,artykul.html

- Od wielu lat obserwujemy produkty, projekty graficzne i usługi niezwykle nowatorskie, funkcjonalne, dostępne, dobrze przemyślane i stworzone z myślą o użytkownikach. Co ważne wdrażane są na Śląsku, który przed laty pod tym względem nie był docenianym regionem. To się zmienia i kolejne edycje pokazują, że jest to proces dynamiczny – podkreśla Ewa Gołębiowska, dyrektorka Zamku Cieszyn.

Patrząc na aplikację, która ułatwia parkowanie w mieście, wdrożoną już w Piekarach Śląskich, Tarnowskich Górach i testowaną w Chorzowie – trudno oprzeć się wrażeniu, że pomysłodawcy nagradzani w „Śląskiej Rzeczy” faktycznie poprawiają jakość codziennego życia mieszkańców Śląska, a od niedawna także województwa opolskiego. O ten region rozszerzono bowiem konkursowe zgłoszenia. A kim są laureaci? Projektanci, producenci, wizjonerzy. To, co tworzą oparte jest na trzech fundamentach: innowacyjność, użyteczność i estetyka - i takie są kryteria oceny w konkursie Śląska Rzecz.

- Co ważne, w „Śląskiej Rzeczy" doceniamy współpracę projektanta z biznesem i nagradzamy obie strony tego procesu – podkreśla prof. Czesława Frejlich, przewodnicząca jury.

Do udziału w konkursie Zamek Cieszyn zaprasza firmy, projektantów, organizacje pozarządowe oraz instytucje publiczne. Warunek? Zgłaszane projekty muszą być wdrożone w życie w 2017 roku w woj. śląskim i/lub opolskim. Projekty oceniane są w trzech kategoriach: produkt, grafika użytkowa i usługa. Jury ocenia funkcjonalność i ergonomię, innowacyjność rozwiązań,  jakość wykonania i użytych materiałów, dostrzeżenie potrzeb użytkowników, proces projektowy oraz estetykę.

  • Zgłoszenia do 16 marca 2018 roku
  • Gala wręczenia nagród: 9 maja 2018 roku, Zamek Cieszyn


ilustracjastrzałka

Jury:

  • prof. Czesława Frejlich – Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie;
  • prof. Marek Liskiewicz – Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie;
  • Ewa Gołębiowska – Dyrektor Zamku Cieszyn;
  • Daniel Naborowski – TOFU Studio, przedstawiciel Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej; 
  • Rafał Kołodziej – specjalista projektowania usług, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej;
  • Pavel Choma – projektant, Akademia Sztuk Pięknych i Designu w Bratysławie;
  • Lucyna Sikora – Dyrektorka Zespołu ds. Doradztwa i Informacji Funduszu Górnośląskiego S.A. Oddział w Katowicach.


Źródło: STGU, Zamek Cieszyn

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Bank Credit Agricole zdobył dwa wyróżnienia w prestiżowym konkursie branży marketingowej Golden Arrow 2018. Docenione zostały innowacyjne rozwiązania zastosowane w obsłudze wniosków kredytowych przez telefon oraz w internetowej kampanii Konta dla Ciebie z udziałem Dawida Podsiadło.
Agencja MediaCom zdobyła tytuł sieci medialnej roku na festiwalu Złotych Lwów 2018 w Cannes. Projekt, który agencja zrealizowała dla sieci supermarketów Tesco w Wielkiej Brytanii został wyróżniony nagrodą Grand Prix za doskonałość w planowaniu mediów, a kampania marki P&G Gillette w Izraelu zdobyła dwa srebrne i jednego brązowego lwa. MediaCom...
Kampania Women Must Haves dla marki Adidas z nagrodami w Golden Arrow
Dwa projekty zrealizowane przez spółki z grupy Dentsu Aegis Network - Isobar Poland Group, dom mediowy Carat Polska i agencję Posterscope - w ramach kampanii Women Must Haves dla adidas Poland zostały nagrodzone w konkursie efektywności i innowacyjności narzędzi komunikacji marketingowej Golden Arrow.
„Biosecure” Sp. z o.o. ogłasza konkurs na opracowanie projektu logotypu linii kosmetycznej ZANEE opartej na naturalnych składnikach oraz koncepcji graficznej opakowania i etykiety linii kosmetycznej z serii ZANEE spełniającego warunki funkcjonalności, racjonalności wykorzystania materiału, efektywności zabezpieczenia produktu i innowacyjności oraz estetyki.
RTB House, działająca globalnie polska firma specjalizująca się w innowacyjnej technologii retargetingowej opartej na deep learningu, zwyciężyła w kategorii „Best Application of AI for Sales and Marketing” w prestiżowym konkursie The AIconics 2018.
 
sobota 23.06.2018, 83 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone