logo
WIADOMOŚCI

Śląska Rzecz: 13. edycja konkursu

   07.03.2018, przeczytano 718 razy
ilustracjastrzałka

Suszarka do butów narciarskich z Ustronia, etykiety na dżemach z Sosnowca, a może nawigacja ułatwiająca parkowanie w Piekarach Śląskich czy Tarnowskich Górach? Kto tym razem zostanie laureatem konkursu „Śląska Rzecz”? Rusza konkurs i zgłaszają się pierwsi kandydaci.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/slaska-rzecz%3A-13.-edycja-konkursu,35703,artykul.html

- Od wielu lat obserwujemy produkty, projekty graficzne i usługi niezwykle nowatorskie, funkcjonalne, dostępne, dobrze przemyślane i stworzone z myślą o użytkownikach. Co ważne wdrażane są na Śląsku, który przed laty pod tym względem nie był docenianym regionem. To się zmienia i kolejne edycje pokazują, że jest to proces dynamiczny – podkreśla Ewa Gołębiowska, dyrektorka Zamku Cieszyn.

Patrząc na aplikację, która ułatwia parkowanie w mieście, wdrożoną już w Piekarach Śląskich, Tarnowskich Górach i testowaną w Chorzowie – trudno oprzeć się wrażeniu, że pomysłodawcy nagradzani w „Śląskiej Rzeczy” faktycznie poprawiają jakość codziennego życia mieszkańców Śląska, a od niedawna także województwa opolskiego. O ten region rozszerzono bowiem konkursowe zgłoszenia. A kim są laureaci? Projektanci, producenci, wizjonerzy. To, co tworzą oparte jest na trzech fundamentach: innowacyjność, użyteczność i estetyka - i takie są kryteria oceny w konkursie Śląska Rzecz.

- Co ważne, w „Śląskiej Rzeczy" doceniamy współpracę projektanta z biznesem i nagradzamy obie strony tego procesu – podkreśla prof. Czesława Frejlich, przewodnicząca jury.

Do udziału w konkursie Zamek Cieszyn zaprasza firmy, projektantów, organizacje pozarządowe oraz instytucje publiczne. Warunek? Zgłaszane projekty muszą być wdrożone w życie w 2017 roku w woj. śląskim i/lub opolskim. Projekty oceniane są w trzech kategoriach: produkt, grafika użytkowa i usługa. Jury ocenia funkcjonalność i ergonomię, innowacyjność rozwiązań,  jakość wykonania i użytych materiałów, dostrzeżenie potrzeb użytkowników, proces projektowy oraz estetykę.

  • Zgłoszenia do 16 marca 2018 roku
  • Gala wręczenia nagród: 9 maja 2018 roku, Zamek Cieszyn


ilustracjastrzałka

Jury:

  • prof. Czesława Frejlich – Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie;
  • prof. Marek Liskiewicz – Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie;
  • Ewa Gołębiowska – Dyrektor Zamku Cieszyn;
  • Daniel Naborowski – TOFU Studio, przedstawiciel Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej; 
  • Rafał Kołodziej – specjalista projektowania usług, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej;
  • Pavel Choma – projektant, Akademia Sztuk Pięknych i Designu w Bratysławie;
  • Lucyna Sikora – Dyrektorka Zespołu ds. Doradztwa i Informacji Funduszu Górnośląskiego S.A. Oddział w Katowicach.


Źródło: STGU, Zamek Cieszyn

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Cztery statuetki w konkursie Creativity International Awards
Zespół Opus B Brand Design zdobył dwie złote statuetki za projekty Mickiewicz oraz Bee-Fee, natomiast srebrne trofea przyznano za koncepty Norr Sno i Horse Power.
Amundsen Photo Awards – znamy finalistów
Podróże są doskonałą inspiracją i potrafią zaskoczyć nawet najbardziej doświadczonych eksploratorów. Fotografia natomiast pozwala uchwycić te wyjątkowe momenty i przedstawić świat w sposób, w jaki widzi go autor. 12 grudnia, w Fortecy Kręgliccy odbyła się Gala Amundsen Photo Awards, podczas której wyłoniono autorów najlepszych fotografii w czterech wyjątkowych...
Zwycięzcy drugiej edycji Justbrief wyłonieni
W drugiej edycji konkursu edukacyjnego JustBrief skierowanego do studentów i początkujących marketerów zwyciężył zespół Hi5s, w którego skład wchodzili młodzi adepci marketingu z Warszawy oraz Krakowa. Uczestnicy mieli za zadanie przygotować kampanię digitalową, która w najbliższym czasie może zostać wdrożona przez Uber Eats. Oprócz możliwości wpisania do portfolio...
Szef marketingu drogerii Natura z nagrodą Dyrektor Marketingu Roku 2018
Przemysław Szymański został zwycięzcą konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2018. Okazał się bezkonkurencyjny w kategorii „uroda / kosmetyki / higiena”.
Złote Spinacze 2018 rozdane: Lista nagród
Znamy zwycięzców XVI edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations. W tym roku Jury nagrodziło projekty w 32 kategoriach konkursowych i przyznało: 20 Złotych, 34 Srebrnych oraz 28 Brązowych Spinaczy.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
. Wszystkie prawa zastrzeżone