logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Śląski Zamek Sztuki i Przedsiębiorczości promuje polski design w Niemczech

   14.10.2008, przeczytano 3290 razy
ilustracjastrzałka
Magdalena Lubińska - szefowa Moho Design fot. Wojciech Trzcionka/Agencja Presso

Polska jako pierwszy kraj z Europy środkowej zaprezentuje się w październiku na międzynarodowej konferencji „Face to Face. Poland meets Germany” w Niemczech. Organizatorem wydarzenia jest Śląski Zamek Sztuki i Przedsiębiorczości w Cieszynie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/slaski-zamek-sztuki-i-przedsiebiorczosci-promuje-polski-design-w-niemczech,7987,artykul.html

— Cieszymy się, że w tym roku wybór padł na Polskę. Mamy się czym chwalić. Mamy przecież dobry i świeży design, który zyskuje coraz lepszą markę. W Niemczech będziemy jednak promować nie tylko rodzimy design, ale i nasz wielki potencjał gospodarczy — zapowiada Ewa Gołębiowska, szefowa Zamku.

Konferencja „Face to Face. Poland meets Germany” odbywa się od 2000 roku. Od tego czasu prezentowały się na niej Wielka Brytania, Holandia, Hiszpania, Włochy, Malezja, Austria i Estonia. W tym roku czas na Polskę. Konferencja odbędzie się w dniach 23-25 października w Ludwigsburgu 15 km od Stuttgartu, położonym w najsilniejszym gospodarczo regionie Niemiec.

Głównym celem wydarzenia jest spotkanie projektantów i przedsiębiorców polskich oraz niemieckich i nawiązanie pomiędzy nimi bezpośrednich kontaktów. Na konferencji zostaną zaprezentowane polskie przykłady z dziedziny projektowania i architektury. Projektanci i ich klienci opowiedzą o procesie współpracy, który umożliwił wdrożenie najlepszych projektów. — W trakcie poprzednich edycji konferencji spotkania przyniosły wymierne efekty w postaci ożywienia współpracy gospodarczej. Chcemy, żeby tak było i tym razem — przekonuje Ewa Gołębiowska.

Podczas konferencji jej uczestnicy będą mieli okazję poznać twórców polskich produktów eksportowych. O swoich niezwykłych projektach opowie Robert Konieczny - katowiczanin okrzyknięty przez prestiżowy magazyn „Wallpaper" nadzieją światowej architektury, twórca domu pod Opolem, który uznano za Dom Roku na Świecie 2006. Na konferencji spotkamy też przedstawicieli katowickiej firmy Moho Design, która w tym roku zdobyła Oscara w świecie designu - nagrodę Red Dot - za swój przypominający ludową wycinankę dywan mohohej!DIA. W Ludwigsburgu pojawi się też Michał Stefanowski, który zaprojektował system identyfikacji wizualnej dla Warszawy, czy stołeczne studio brandingowe Bakalie, które prestiżowy nowojorski dwumiesięcznik „Print" poświęcony kulturze wizualnej i designowi docenił za prace, uznając je za prekursorskie w dziedzinie projektowania graficznego.

— Dwudniowa konferencja, a także zaplanowane w jej ramach przyjęcie prezentujące polską kuchnię będzie świetną okazja do nawiązania kontaktów z potencjalnymi partnerami. Dlatego zapraszamy firmy projektowe, agencje reklamowe, architektów, projektantów, producentów oraz firmy, które szukają nowych rynków zbytu, do udziału w konferencji — zachęca Ewa Gołębiowska.

Organizatorzy zapewniają tłumaczenie symultaniczne. Konferencji towarzyszyć będzie wystawa Design.pl.

Więcej informacji i rejestracja na stronie www.face-to-face.eu. Dodatkowych informacji udziela Lubomira Trojan: ltrojan(AT)zamekcieszyn.pl, tel. 0-33/851-08-21 w. 30.

Organizatorem wydarzenia finansowanego przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP jest Śląski Zamek Sztuki i Przedsiębiorczości w Cieszynie przy współudziale Stowarzyszenia Projektantów Form Przemysłowych i Fundacji ProDesign. Patronat honorowy sprawują Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Minister Gospodarki Waldemar Pawlak oraz ambasador RP w Niemczech dr Marek Prawda. Patronat medialny: „Rzeczpospolita" i „2+3D".

Źródło:

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764