logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Slodkie: Jubileusz 25-lecia pod hasłem CSR

  PR 28.12.2022, przeczytano 983 razy
ilustracjastrzałka

Zasadzenie ponad 3000 metrów kwadratowych lasu, przekazanie 200 kg karmy do schroniska, odmalowanie domu opieki dziennej podopiecznych fundacji. To tylko trzy z 25 sposobów świętowania jubileuszu, na które postawiła w tym roku firma SLODKIE. Co jeszcze zrealizował jeden z europejskich gigantów w branży słodyczy reklamowych w 2022 roku?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/slodkie%3A-jubileusz-25-lecia-pod-haslem-csr,398480,artykul.html

SLODKIE CSR-owe wyzwanie

Miniony rok udowodnił nam, że potrafimy i lubimy pomagać innym. Ostatnich 12 miesięcy było najlepszym dowodem na to, jak wielkie serca i otwarte ręce mają Polacy. Wspieranie osób w potrzebie bliskie jest idei CSR-u (Corporate Social Responsibility), zgodnie z którą firmy, kierując się społeczną odpowiedzialnością, dobrowolnie uwzględniają w swojej pracy interesy społeczne, aspekty środowiskowe czy budowanie właściwych relacji z różnymi grupami interesariuszy. 

Wierzę, że nasza praca to nie tylko produkcja słodkości. Już od samego początku istnienia firmy idea wspierania potrzebujących była bliska moim rodzicom, którzy założyli SLODKIE i wpisali w jej DNA troskę o ludzi, środowisko oraz zwierzęta. Dlatego świętowanie jubileuszu 25-lecia nie mogło odbyć się inaczej niż w duchu CSR – komentuje Anna Garmada, Prezes Zarządu firmy SLODKIE świętującej w tym roku 25-lecie.

Na początku jubileuszowego 2022 roku firma SLODKIE postawiła sobie wyzwanie zrealizowania 25 akcji wpisujących się w nurt społecznej odpowiedzialności biznesu. Jakie kampanie, proekologiczne aktywności i projekty udało się zrealizować?

25 akcji na SLODKIE 25-lecie

Tegoroczne działania SLODKIE można zaklasyfikować do kilku głównych kategorii, wśród nich:

  • działania proekologiczne,
  • projekty pracownicze, 
  • wsparcie społeczności lokalnej i filantropia,
  • akcje na rzecz zwierząt.

Z ekologią za pan brat

Na środowisko wpływ mają codzienne decyzje nie tylko nas, konsumentów, ale także firm i instytucji. Zespół SLODKIE wierzy, że granie z naturą do jednej bramki to inwestycja w naszą wspólną przyszłość. Możliwości w tym zakresie jest całe mnóstwo. W co zaangażowała się firma w tym roku?

  • Współpraca z Fundacją Las Na Zawsze, w ramach której za każde złożone zamówienie SLODKIE sadzi 1 metr kwadratowy lasu. Co ciekawe, projekt ten angażował nie tylko klientów, ale i pracowników, ponieważ zespół SLODKIE fizycznie włączył się w sadzenie nowych lasów. Jubileuszowy rok firma podsumowała spektakularnym wynikiem przekraczającym 3 000 metrów kwadratowych lasu!
  • Premiera czekolady nowej generacji z linii NXT, która jest w 100% plant-based to przykład wdrażania ekologicznych produktów, wykluczających wykorzystanie składników odzwierzęcych. SLODKIE jako pierwsza firma w Polsce zaproponowała słodycze reklamowe pozbawione choćby śladowych ilości mleka! Co więcej, od tego roku wszystkie czekolady i nadzienia oferowane przez SLODKIE pochodzą w pełni ze zrównoważonych źródeł. To pierwsza taka inicjatywa w polskiej branży!
  • Współpraca z Too Good To Go. Od września mieszkańcy Warszawy mogą ratować słodkości, zamawiając paczki od SLODKIE za pośrednictwem aplikacji. Tym samym wspólnie zapobiegamy marnowaniu żywności.
  • Nowy, elektryczny samochód. W grudniu firma wymieniła swój samochód na wariant ekologiczny. Teraz SLODKIE nie tylko pakuje swój aromatyczny asortyment w folie biodegradowalne lub certyfikowany papier pochodzący z recyklingu czy kompostowalny wypełniacz, ale również przemieszcza się i dowozi swoje produkty w sposób przyjazny dla środowiska.

ilustracjastrzałka

Pracownicy kapitałem firmy

Firma to ludzie, dlatego w jubileuszowym roku nie mogło zabraknąć akcji kierowanych wyłącznie do pracowników firmy.

  • Szkolenia podnoszące kwalifikacje pracownicze. W tym roku zespół mógł liczyć na merytoryczne spotkania z obszaru marketingu, sprzedaży czy produkcji, jak i słodkie warsztaty z mistrzami czekoladnictwa.
  • Sportowe benefity dla pracowników. Od tego roku pracownicy SLODKIE są beneficjentami kart sportowych, zachęcających do prowadzenia zdrowego, aktywnego trybu życia.
  • Grill integracyjny dla pracowników oraz atrakcje w warszawskim zoo dla ich dzieci jeszcze bardziej zacieśniły relacje w zespole.

Bo liczą się ludzie

Wsparcie społeczności lokalnej, działania charytatywne na rzecz potrzebujących czy promowanie profilaktyki to idee od lat bliskie pracownikom SLODKIE. Co zrealizowali w tym roku?

  • Slodka aukcja Allegro w ramach 30. edycji WOŚP. Pieniądze zebrane z aukcji przekazane zostały na wsparcie okulistyki dziecięcej.
  • Wsparcie Ukrainy. SLODKIE we współpracy z ratownikiem medycznym stworzyło apteczki wypełnione czekoladami i słodkościami. Dodatkowo paczki słodyczy zostały przekazane podopiecznym jednej z ukraińskich fundacji. Pracownicy SLODKIE udostępniali także swoje domy i mieszkania osobom uciekającym przed wojną.
  • Przekazanie słodkości podopiecznym Fundacji Joanny Radziwiłł oraz odmalowanie ścian w jednym z jej domów opieki dziennej.
  • Partnerstwo przy Wieczorze Marzeń organizowanym przez Fundację Dziecięca Fantazja na rzecz dzieci chorych i z niepełnosprawnością.
  • Zbiórki pracownicze – w tym roku SLODKIE przeprowadziło kilka zbiórek na cele charytatywne, w tym m.in: książki na rzecz Fundacji Rak’n’Roll, karma dla zwierząt czy nakrętki do butelek.
  • Wsparcie profilaktyki raka piersi i raka jąder. W różowym październiku, czyli Miesiącu Świadomości Raka Piersi, SLODKIE wsparło Fundację W Związku Z Rakiem, a w kolejnych miesiącach zaangażowało się w kampanię Fundacji Mosznowładcy.
  • Włączenie się w Szlachetną Paczkę Pogotowie Św. Mikołaja – w tym roku, podobnie jak w minionych latach, w firmie nie mogło zabraknąć również wsparcia potrzebujących w ramach zimowych działań charytatywnych.

ilustracjastrzałka

Z miłości do zwierząt

Zwierzęcymi beneficjentami SLODKIE najczęściej są psy i koty. W tym roku zespół przekazał zapas 200 kg karmy i wielu niezbędnych akcesoriów dla podopiecznych Otwockiego Zwierzyńca Towarzystwa Przyjaciół Zwierząt. Co więcej, firma przeprowadziła dwie akcje promujące sianie łąki kwietnej. Od Dnia Pszczoły (20 maja) do końca czerwca do każdego zamówienia firma dołączała nasiona łąki kwietnej, której kwiaty zapewniają pracowitym owadom pokarm. Nasiona zostały przekazane również pracownikom. W listopadzie zakupiono i zamontowano na terenie firmy domki, w których ptaki mogą pożywić się oraz schronić przed trwającą zimą.

CSR-owy background

Jubileusz pod znakiem CSR-u dla klientów firmy SLODKIE nie jest zaskoczeniem. Działania proekologiczne czy prospołeczne od lat plasują się wysoko na liście priorytetów firmy.

Jak dodaje Anna Garmada: Cieszę się, że tak wiele firm jest dziś otwartych na pomoc i wdrażanie korzystnych dla zdrowia, środowiska i ludzkości zmian. Każde, nawet najdrobniejsze, działanie sprawia, że jesteśmy bliżej sukcesu. To ogromny powód do dumy i gratuluję wszystkim, którzy dokładają własną cegiełkę do budowania lepszego jutra. 

Zamykając ten szczególny, jubileuszowy rok, SLODKIE przygotowuje się do kolejnych społecznie odpowiedzialnych aktywności. Pierwsze z nich poznamy już na początku 2023 roku.

Źródło: Slodkie

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764