logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Słodkości w służbie niestandardowego marketingu

  PR 08.09.2016, przeczytano 892 razy
ilustracjastrzałka

Marki od dawna szukają sposobu na niestandardowe upominki w komunikacji marketingowej. Popularne gadżety odchodzą do lamusa. W ich miejsce natomiast pojawiają się chociażby słodycze. Niektóre z nich to małe dzieła sztuki, które nie tylko mogą przekazywać unikalny charakter marki, jej kolorystykę, cechy, wygląd, ale nawet faktury produktów znajdujących się w portfolio brandu. Do kogo, jak i kiedy warto kierować słodki przekaz? Odpowiedzi znajdziesz poniżej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/slodkosci-w-sluzbie-niestandardowego-marketingu,29866,artykul.html

Słowo o słodyczach

Jedno jest pewne - słodycze słodyczom nie równe. Te wyjątkowe są idealnym pomysłem na upominek niezależnie od pory roku. Zawsze budzą pozytywne emocje.  Z jednej strony są świetnym upominkiem w okresie świątecznym, zwłaszcza, jeśli zachwycają oryginalną formą czy pomysłem, z drugiej strony w czasie, gdy adresaci są mniej zasypywani prezentami, zawsze zapadają w pamięć. Niejednokrotnie czekoladowe praliny, ciastka czy torty są świetnym, niestandardowym nośnikiem działań PR-owych czy marketingowych.

Profil odbiorcy

Wykorzystanie oryginalnych łakoci w działaniach promocyjnych  jest ciekawym rozwiązaniem niezależnie od branży. Nowoczesne cukiernictwo daje niemal nieograniczone możliwości, jeśli chodzi o realizację każdego, nawet bardzo oryginalnego pomysłu. Na bazie zapytań od klientów, które jako DESEO otrzymujemy każdego dnia, wyłania się kilka grup odbiorców, do których szczególnie warto  kierować, niestandardową słodką komunikację.

  1. Media i blogosfera. Kreatywne wysyłki szczególnie zdają egzamin, jeśli chodzi o dziennikarzy i blogerów (o czym sami, jako blogerzy, mieliśmy okazję się już przekonać). Czekoladowe szpilki z okazji Dnia Kobiet, świąteczne pralinki z indywidualną dedykacją, a może ciasteczka nawiązujące smakiem do właśnie wchodzącej na rynek whisky? Takim słodkościom naprawdę ciężko się oprzeć.  Wysokiej jakości słodycze mogą być również dodatkiem do wysyłanego produktu np. do ekskluzywnych alkoholi.

  2. B2B i kluczowi klienci. Okazuje się, że nie ma rzeczy niemożliwych. Ciastko może oddać wszystko to, co chcemy przekazać. Jest to szczególnie dobre rozwiązanie w kontaktach B2B lub z kluczowymi klientami. Tworzyliśmy już słodkości informujące o nowej kolekcji ubrań czy butów, ale również praliny imitujące materiały szlachetne, wykorzystywane w dekoracji wnętrz. Z kolei dla linii lotniczych, które informowały o uruchomieniu nowego kierunku lotów stworzony został specjalny tort, który kolorystycznie nawiązywał do marki, a smakiem przywodził na myśl Bliski Wschód, bo właśnie stamtąd pochodzą linie. Tego typu słodki upominek zawsze budzi pozytywne emocje i ma  szansę na dotarcie do szerszej grupy odbiorców – jeśli słodycze są piękne i smaczne, często trafiają nie tylko do brzucha obdarowanego, ale również chociażby do jego kanałów w social media.

  3. Eventy.  Słodkie „małe dzieła sztuki” sprawdzają się również na wszelkich eventach, konferencjach i wydarzeniach. Choćby tych, związanych z premierą nowego produktu, nowej kolekcji ubrań czy innych wydarzeniach związanych z marką. Słodkości bez problemu można dopasować do wymagań klienta – zarówno jeśli chodzi o kolor, kształt, jak i smak. Świetnym tego dowodem są chociażby ciastka przygotowane z okazji premiery nowej kolekcji znanej marki odzieżowej. Zarówno kolorystyka, jak i wygląd ciastek nawiązywały do tego, co było prezentowane na wybiegu.            


Słodkości a marketing

Należy pamiętać, że słodycze wymagają odpowiednich warunków przewozu i przechowywania. Koniecznie trzeba o to zadbać, jeśli chcemy, by wszystko wyszło perfekcyjnie. Na terenie Warszawy oraz w okolicy (do 100 km)  nie stanowi to większego problemu. W przypadku wysyłania ciastek i tortów na dalsze dystanse warto odpowiednio przygotować transport, wybrać kogoś zaufanego, bądź zrealizować wysyłkę wspólnie z producentem, który najlepiej wie, jak zadbać o te cuda. Mniejsze wymagania mają praliny, które można wysyłać kurierem w przeróżne zakątki Polski.  Odpowiedni wybór oryginalnych, smacznych i wyróżniających się na tle innych słodyczy to dobry sposób, by zbudować długotrwałe, pozytywne konotacja z marką.

Słodycze zawsze budzą emocje, kojarzą się z przyjemnością, marketerzy dzięki nim mogą osiągnąć cel – skutecznie trafić z przekazem do swojego odbiorcy z Wciąż jednak wiele osób odrzuca ten pomysł ze względu na koszty. Realizując większą wysyłkę nie są one wysokie, wręcz przeciwnie. Zrezygnujmy z kolejnego parasola, pen drive’a, długopisu czy innych produkowanych masowo gadżetów. Naprawdę warto zastąpić standardowe wysyłki, które zazwyczaj zajmują jedynie miejsce na półkach czymś, co na długo pozostanie w pamięci.

Natalia Sitarska
Insight Manager DESEO

Źródło: DESEO

Dodatkowe informacje:

DESEO Patisserie & Chocolaterie to luksusowa cukiernia specjalizująca się w ciastkach typu petit gateau, tortach i czekoladowych pralinach. Marka DESEO opiera się na takich filarach jak wysoka jakość, kreatywność oraz otwartość na innowacyjne rozwiązania i aktualne trendy. DESEO Patisserie & Chocolaterie zostało wyróżnione nagrodą Best of Warsaw, przyznawaną przez Warsaw Insider, w kategorii Dessert jako najlepsza cukiernia 2015 r.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764