logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Słuchacze podcastów dają zielone światło reklamie

  PR 08.08.2022, przeczytano 354 razy

Podcasty są medium coraz chętniej wybieranym nie tylko przez polskich słuchaczy, ale też przez reklamodawców. Sprzyja temu wysoki poziom akceptacji treści promocyjnych związanych z seriami podcastowymi, co potwierdzają wyniki trzeciej edycji raportu „Słuchacz podcastów w Polsce”, stworzonego przez zespół Tandem Media z Grupy Radiowej Agory.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sluchacze-podcastow-daja-zielone-swiatlo-reklamie,396844,artykul.html

Raport „Słuchacz podcastów w Polsce 2021" przyniósł wiele nowych informacji na temat odbiorców tego najmłodszego medium. Dzięki analizie Tandem Media wiemy m.in., że podcastów raz w tygodniu słucha już co piąty internauta. W tym obszarze Polska podąża za globalnymi trendami, bowiem podcasty sukcesywnie zdobywają coraz większą popularność – na świecie dostępnych jest już ok. 69 mln odcinków i 2,5 mln serii podcastowych*. 

– Jednocześnie, jak wynika z naszego badania, już połowa polskich słuchaczy zetknęła się z reklamami emitowanymi w trakcie podcastów, a niemal połowa z odcinkami sponsorowanymi przez daną markę. Oznacza to, że także reklamodawcy częściej sięgają po to medium, chętniej uwzględniając je w swoich mediaplanach – wyjaśnia Radosław Sączek, creative group head w zespole Tandem Media. – Na świecie nastąpił już skokowy wzrost liczby podcastów tworzonych przez firmy i marki, tzw. branded podcasts – ich liczba w katalogu Apple w 2021 r. podwoiła się**. Na polskim rynku nadal jest przestrzeń do zagospodarowania w tym obszarze i tworzenia przez marki własnego contentu audio, jednak w ciągu ostatniego roku obserwowaliśmy wzmożone zainteresowanie marketerów tą formą komunikacji. 

Jak wynika z raportu Tandem Media, polscy odbiorcy podcastów regularnie słuchają od 2 do 4 serii podcastowych, wybierając je zwłaszcza dla rozrywki i poszerzenia swojej wiedzy o świecie, a pozyskanymi w ten sposób informacjami w zdecydowanej większości dzielą się z innymi. Stanowią też dla reklamodawców bardzo atrakcyjną grupę - najwięcej odbiorców tego rodzaju audycji jest bowiem w grupie wiekowej 35+. 9 na 10 osób korzystających z podcastów ma minimum średnie wykształcenie, a prawie połowa wyższe i w zdecydowanej większości są to mieszkańcy miast. 

ilustracjastrzałka

Treści promocyjne związane z podcastami cieszą się wysokim poziomem akceptacji słuchaczy – ponad 2/3 badanych deklaruje, że akceptuje odcinki czy podcasty sponsorowane przez markę, a także polecanie przez podcastera konkretnego brandu we współpracy z nim. Niemal tyle samo osób dopuszcza kontakt z odcinkiem lub podcastem stworzonym przez markę, a prawie połowa ankietowanych – spoty emitowane przy podcastach. 

Co więcej, odbiorcy podcastów uważnie słuchają treści promocyjnych i korzystają z nich. Aż 65% badanych wskazuje, że odwiedza strony wymienione w cyklach podcastowych, ponad 40% śledzi działalność podcastera w mediach społecznościowych, a 1/4 jest skłonna kupić reklamowany produkt.  

– To wszystko dowodzi, że słuchacze podcastów dają zielone światło reklamie, a treści promocyjne związane z tym medium mogą świetnie działać. Nie może zatem dziwić prognoza globalnych wydatków na komunikację za pośrednictwem podcastów, która zakłada ich wzrost z 2,3 mld USD w 2021 r. do 4,2 mld USD w 2026*** – podsumowuje Michał Dobrzański, dyrektor działu analiz i wsparcia biznesu Tandem Media. 

  • Więcej informacji na temat słuchaczy podcastów w Polsce oraz ich wyborów można znaleźć w poprzednich informacjach na temat badania – m.in. na agora.pl.  

Źródło: Agora S.A.

Dodatkowe informacje:

Autorem i właścicielem badania jest zespół Tandem Media; realizacja: Publicis Groupe, listopad 2021 r. Respondenci to internauci w wieku powyżej 15 lat (raport „Słuchacz podcastów w Polsce”, N=7197; CAWI, Tandem Media/Publicis Groupe). 

* dane za Podcast Industry Insights, https://podcastindustryinsights.com/apple-podcasts-statistics/ 
** dane za Chartable, https://chartable.com/blog/why-branded-podcasts-are-exploding-and-why-we-built-chartable-for-brands 
*** dane za Statista, https://www.statista.com/chart/17824/podcast-advertising-revenue-united-states/ 

Tandem Media, broker kinowo-radiowo-podcastowy, pośredniczy m.in. w sprzedaży czasu reklamowego w stacjach radiowych Grupy Radiowej Agora (Radio Złote Przeboje, Rock Radio, Radio Pogoda oraz TOK FM) i rozwija ofertę reklam audio związanych z podcastami.  

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowość CNN International – rusza program „Decoded” o nowych technologiach
Zmiany na świecie zachodzą w zawrotnym tempie, a wpływ nowych technologii na gospodarkę, społeczności czy warunki życia nigdy dotąd nie był tak odczuwalny. CNN International zapowiada nową sześcioodcinkową produkcję „Decoded”, w której pochyli się nad pytaniami, jaką rolę pełnią przełomowe technologie i dlaczego mają one znaczenie. Premiera pierwszego...
Kanał Sportowy nadaje w Biedronce
Wygodna kanapa, koszulka sportowa i kufel złotego trunku to zwykle dobry przepis na dzień meczowy. W trakcie jesiennej aury warto jednak do ręki wziąć kubek z ciepłym napojem, który rozgrzeje nas nawet, jeśli mecz nie przynosi dużych emocji. Od czwartku, 22 września, w Biedronce dostępne będą kubki z wytłoczeniem, kubki zmieniające kolor oraz kubki termiczne Kanału...
12 września do oferty serwisu streamingowego CANAL+ online dołączą ogólnodostępne kanały Polsat i TV4. Kanały będą dostępne dla wszystkich subskrybentów CANAL+ online bez względu na posiadany pakiet.
W marcu 2016 roku TVP zerwała współpracę z Radosławem M., który został dziś tymczasowo aresztowany w związku z zarzutami pedofilii.
Dzień pogrzebu Królowej Brytyjskiej był transmitowany w mediach na całym świecie. TVN24 pokazał całodzienny specjalny program, w trakcie którego relacjonowany był cały przebieg uroczystości pogrzebowych. Na miejscu byli korespondenci stacji, a studiu w Warszawie goście - eksperci, historycy, specjaliści od protokołu. Tego dnia najchętniej wybieranym kanałem informacyjnym była...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764