W roku akademickim 2014/2015 słuchacze 12 edycji studiów podyplomowych na kierunku „Nowy public relations” w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischera w Krakowie przygotowali kompleksową kampanię PR dla Kraków Airport.
– Nowatorski program studiów „Nowy PR”, który kładzie szczególny nacisk na zdobywanie konkretnej i narzędziowej wiedzy, gwarantuje efektywny proces nauczania. Po pierwsze, rozbudowany blok warsztatowy i treningowy. Po drugie, słuchacze tego kierunku pracując w ramach agencji PR przygotowują na podstawie briefu strategię działań PR dla prawdziwego klienta. Takie praktyczne doświadczenie powoduje, że teoretyczny zasób wiedzy jest znacznie lepiej przyswojony. Najważniejsze jest bowiem praktyczne wykorzystanie zdobywanej wiedzy jeszcze w trakcie studiów – mówi Łukasz Majewski, opiekun merytoryczny kierunku.
Słuchacze „Nowego PR” od początku roku akademickiego pracują jako agencja PR-owa. Otrzymują od prawdziwego klienta konkretne zapytanie ofertowe – brief, by na koniec cyklu zajęć – w trybie przetargu – przedstawić swoją autorską propozycję działań PR.
Pracując dla Kraków Airport studenci przeszli przez cały proces tworzenia i przygotowania działań PR – od narzędzi analitycznych, poprzez opracowanie strategii i optymalnego modelu działania zapewniającego efektywne dotarcie z przekazem do grupy docelowej, budżetowanie i harmonogramowanie całego projektu, wybór sposobów pomiaru i optymalizacji rekomendowanych rozwiązań, na prezentacji przed klientem skończywszy.
Zadaniem tegorocznej grupy było przygotowanie kampanii 360o informującej o otwarciu nowego terminalu Kraków Airport – największego w historii lotniska projektu inwestycyjnego. Kluczowymi celami działań PR były poinformowanie o zakończeniu pierwszego etapu rozbudowy i prezentacja nowego obiektu, ale także zachęcenie do korzystania z oferty lotniska i przekonanie grup docelowych, że podróże lotnicze są szybkim, wygodnym i dostępnym dla każdego sposobem podróżowania. Studia podyplomowe „Nowy PR” zakończyły się prezentacją autorskiej propozycji działań PR przygotowanej przez agencję „PR Do Kwadratu” (agencja stworzona na potrzeby studiów podyplomowych) przed przedstawicielem Kraków Airport.
– Przyglądałam się pracy słuchaczy kierunku „Nowy PR” z ciekawością, a jej efekty przerosły moje oczekiwania. Podczas finałowej prezentacji przedstawili rzetelne analizy i spójną strategię, zgodną z założeniami przedstawionymi w briefie. Szczególnie cenne było dla mnie kompleksowe podejście do tematu oraz dopasowanie do konkretnej sytuacji komunikacyjnej nowych trendów. Część z zaproponowanych działań z pewnością wykorzystamy w promocji nowego terminalu. Propozycja „PR Do Kwadratu” to także wiele inspiracji na przyszłość. Współpraca z WSE była dla mnie bardzo odświeżająca, potwierdziła również, że prowadzona przez Kraków Airport komunikacja przynosi efekty – mówi Urszula Podraza, rzeczniczka prasowa Kraków Airport.
– Studia nie tylko spełniły, ale znacznie przerosły moje oczekiwania. W naszej grupie znalazły się osoby z różnym doświadczeniem związanym z public relations. Niektórzy, tak jak ja, nie mieli nigdy wcześniej do czynienia z pracą PR-owca. Uważam, że dzięki tym studiom można w ciągu jednego roku przygotować się do całkowitej zmiany swojej drogi zawodowej. Na pochwałę zasługuje grono znakomicie wyselekcjonowanych ekspertów PR, którzy chętnie dzielili się z nami praktycznymi aspektami swojej pracy i znakomicie sprawdzili się w roli wykładowców. Dodatkowo, praca dla Kraków Airport była ekscytującym wyzwaniem – mówi Katarzyna Płachacka, słuchaczka 12 edycji kierunku „Nowy PR”.
– Nowe trendy i narzędzia komunikacji, zmiany na rynku pracy, potrzeby pracodawców, oczekiwania przyszłych słuchaczy, sugestie absolwentów – za tym wszystkim co roku musi nadążać program naszych studiów. Podczas trzynastej (z pewnością niepechowej) edycji kolejni słuchacze rozwiną swoje skrzydła – mówi Łukasz Majewski.
Źródło: Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera