Radio PLUS zanotowało najwyższą słuchalność od pięciu lat. Udział w rynku tej sieci wzrósł o blisko 50 proc. i jest to jedna z najwyższych dynamik w zestawieniu wszystkich stacji radiowych.
Wg najnowszych danych badania Radio Track, udział w czasie słuchania sieci Radio PLUS wynosi obecnie 2,5 proc. To najwyższy wynik od pięciu lat; mieści się on też w pierwszej 15-stce najlepszych rezultatów tej stacji w całej, 25-letniej historii badań słuchalności radia w Polsce. W porównaniu z ubiegłym rokiem udział Radia PLUS wzrósł aż o 47 proc.
Codziennie stacje należące do sieci są słuchane przez 671 tys. osób, co oznacza wzrost o 11 proc. rok do roku. O ponad pół godziny wzrósł też średni czas słuchania, który obecnie wynosi 168 minut i jest drugim najdłuższym czasem w zestawieniu wszystkich rozgłośni, ustępując liderowi tylko o niecałe dwie minuty.
WYNIKI SŁUCHALNOŚCI RADIA PLUS | |||
| 08-10.2023 | 08-10.2024 | DYNAMIKA R/R |
udział w czasie słuchania | 1,68% | 2,47% | +47% |
zasięg dzienny | 607 000 | 671 000 | +11% |
średni czas słuchania | 134 min | 168 min | +26% |
źródło: Radio Track, Kantar Polska, target: wszyscy 15-75 lat |
„Radio PLUS to jedyna na polskim rynku rozgłośnia łącząca społeczną misyjność i pogłębioną publicystykę z atrakcyjnym formatem muzycznym oldies. Pod hasłem »Przeboje z nutą nostalgii« prezentujemy muzykę minionych dekad, ale oferujemy też autorskie programu muzyczne, serwisy informacyjne i audycje publicystyczne” – mówi Piotr Rzepka, Dyrektor Programowy Radia PLUS.
Wśród dziennikarzy prowadzących programy muzyczne jest m.in. Marek Sierocki, gospodarz codziennej „Przebojowej Poczty”, weekendowej „Prywatki” i niedzielnego „Alfabetu Muzycznego”. Programy publicystyczne to m.in. codzienne poranne wywiady polityczne Jacka Prusinowskiego „Sedno Sprawy”, oraz audycje społeczne: „Ludzkim Głosem” Patrycji Michońskiej, „Środek Tygodnia” Kamili Baranowskiej i „Człowiek z Bliska” Małgorzaty Świtały.
Radio PLUS to sieć 16 rozgłośni lokalnych w całej Polsce dysponująca łącznie 35 nadajnikami. Za format muzyczny, playlistę i produkcję części wspólnej programu odpowiada Grupa ZPR Media, która zarządza również siedmioma stacjami sieci. Pozostałymi dziewięcioma zarządza Grupa EUROZET. Koncesje wszystkich stacji należą do kościelnych osób prawnych, głównie diecezji i archidiecezji.
Źródło: Grupa ZPR Media / Time SA