logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Słuchalność radia w 2022 roku: blisko 20 mln słuchaczy dziennie i 26 mln tygodniowo

  PR 16.01.2023, przeczytano 941 razy
ilustracja

Radio pozostaje niezmiennie jednym z najpopularniejszych mediów w Polsce. Wg najnowszych danych w 2022 roku codziennie gromadziło 19,5 mln słuchaczy, czyli blisko 2/3 osób w wieku 15–75 lat. Co najmniej raz w tygodniu odbiorniki włącza 87% Polaków, co daje 25,9 mln osób – wynika z „Raportu RADIO 2022”, który w całości dostępny jest za darmo na stronie www.iloveradio.pl.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sluchalnosc-radia-w-2022-roku%3A-blisko-20-mln-sluchaczy-dziennie-i-26-mln-tygodniowo,398655,artykul.html

Tak duża słuchalność (jedna z najwyższych w Europie) jest efektem m.in. przyzwyczajeń Polaków, którym radio towarzyszy w wielu miejscach i sytuacjach. Najwięcej słuchaczy włącza radio w samochodzie, codziennie to aż 11,6 mln osób – już czwarty rok z rzędu jest to najpopularniejsze miejsce słuchania. Na kolejnych miejscach plasują się dom (9,5 mln) i praca (3,8 mln).

W Polsce radio jest najpopularniejsze wśród dorosłych w wieku 25–59 lat. Ale nawet w najmłodszej grupie odbiorców jest to powszechne medium, blisko 80% osób w wieku 15–24 lata włącza radio minimum raz w tygodniu. Najwyższą słuchalność odnotowuje się wśród osób pracujących (89,3%). Rado dociera jednak też bardzo skutecznie do emerytów i rencistów (83,6%) i jest popularne wśród uczniów i studentów (78,6%).

Radia słucha się stale przez cały dzień – od wczesnych godzin porannych po popołudniowe, w 2022 roku średnio przez 4 godz. i 14 minut dziennie. Wyraźny peak poranny widać w dni powszednie o godz. 8.00. Ale aż do 15.00 słuchalność utrzymuje się na poziomie powyżej 25%.

Osoby w różnym wieku mają różne przyzwyczajenia, jeśli chodzi o słuchanie radia. Najbardziej nietypowe wzorce można obserwować wśród słuchaczy z najmłodszej grupy. Peak poranny wśród osób w wieku 15–24 lata przypada już na godz. 7.00, a najwyższa słuchalność – na pory popołudniowe. Można to wiązać z nieco innym rytmem życia młodych dorosłych. Włączają oni radio najczęściej przed i po szkole czy zajęciach na studiach.

ilustracjastrzałka

Najpopularniejszy i najbardziej ogólny w Polsce format – AC codziennie gromadzi 11 mln osób. Stacji wąsko sprofilowanych, grających w innych formatach, słucha codziennie 11,2 mln osób. Najpopularniejszy wśród formatów (poza AC) jest CHR – czyli stacje z dynamiczną, współczesną muzyką, adresowane głównie do młodszego odbiorcy. Ich zasięg to 14% – co daje aż 4,2 mln słuchaczy. Kolejnym formatem jest oldies, skierowany do osób dojrzałych i starszych – to ponad 6% zasięgu, czyli prawie 2 mln słuchaczy. Porównując poszczególne formaty należy jednak brać pod uwagę ich potencjał – w poszczególnych formatach nadaje różna liczba stacji o bardzo zróżnicowanym zasięgu technicznym.

ilustracjastrzałka

  • Pełny Raport „RADIO 2022” dostępny jest TUTAJ[PDF].

Analiza została przygotowana na podstawie badania Radio Track realizowanego przez Kantar Polska przez zespół porozumienia I LOVE RADIO – platformy wiedzy o rynku i reklamie radiowej adresowanej do specjalistów i profesjonalistów, tworzonej przez cztery grupy radiowe: Grupę Eurozet, Grupę Radiową Agory, Grupę RMF i Grupę ZPR Media.

Źródło: I LOVE RADIO

www.iloveradio.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764