logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Słynni filmowcy wspierają Stocznię Gdańską w staraniach o UNESCO

  PR 09.12.2019, przeczytano 1111 razy
ilustracjastrzałka

Twórcy wielkich kinowych hitów, m.in. „Informator”, czy „Pokój Marvina” w krótkich przygotowanych dla Narodowego Instytutu Dziedzictwa mówią o wolności, solidarności i przypominają, jak ogromną rolę Stocznia Gdańska odegrała w walce o demokrację.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/slynni-filmowcy-wspieraja-stocznie-gdanska-w-staraniach-o-unesco,385016,artykul.html

Stocznia Gdańska w 2020 roku będzie polskim kandydatem do wpisania na prestiżową Listę światowego dziedzictwa UNESCO. Narodowy Instytut Dziedzictwa, koordynator projektu, zainicjował akcję, która ma zachęcić Polaków do kibicowania tej inicjatywie i przypominać, jak ogromną rolę odegrało to miejsce we współczesnej historii.

W kampanię włączyli się, m.in. influencerzy, promujący akcję na Instagramie, projektanci mody, którzy zaprojektowali bluzy i czapki inspirowane tym poprzemysłowym kompleksem oraz autorzy popularnych kanałów na Youtube, czyli Radek Kotarski i Historia bez Cenzury, którzy przygotowali materiały wspierające Stocznię.

Teraz do inicjatywy dołączyli słynni filmowcy, którzy byli gośćmi tegorocznego festiwalu Cameraimage w Toruniu (9-16.11.2019). Wystąpili oni w serii wywiadów, w których mówią o wadze wolności i solidarności oraz przypominają o tym, że Stocznia Gdańska to kolebka tych wartości. Z szacunkiem opowiadają o robotnikach-bohaterach, którzy właśnie tam rozpoczęli walkę o demokrację, a swoją determinacją i zaangażowaniem zapoczątkowali upadek żelaznej kurtyny. – Wolność to wielka sprawa, trzeba na nią zasłużyć – podkreślają.

Wśród artystów jest reżyser Michael Hoffman („Szczęśliwy Dzień”, „Ostatnia stacja”), Christopher Doyle, operator znany ze współpracy z Wong Kar-Waiem, autorzy zdjęć: Roberto Schaefferem („Marzyciel”), Dante Spinotti („Informator”) ale i znani Polscy tacy jak Rafał Zawierucha, który wystąpił w filmie Quentina Tarantino, pt. „Once upone a time…in Hollywood”, oraz Piotr Sobociński („Pokój Marvina, „Oczy anioła”, „Okup”).

Spot rozpoczynający serię można zobaczyć na fb oraz kanale youtube Narodowego Instytutu dziedzictwa. Wkrótce będą tam też publikowane kolejne wywiady.

Inicjatorem poproszenia o wsparcie filmowców jest Marek Żydowicz, dyrektor Festiwalu Camerimage. Spoty zrealizowała firma Aia Asé Pictures.

- Wolność i solidarność o których opowiedzeniu, w kontekście Stoczni Gdańskiej poprosiliśmy- to wartości niezaprzeczalne i uniwersalne dla wszystkich na całym świecie, warto o nie pytać i warto je przypominać. Trzeba je szanować i doceniać- mówi Anna Gołębicka, strateg i szef projektu Stoczni Gdańskiej na Listę światowego dziedzictwa UNESCO.

- Niezwykła historia powstania Solidarności, która zmieniły losy Europy i świata, związana z tym miejscem od dawna inspiruje artystów w różnych krajach. Bardzo nas cieszy, że naszą inicjatywę wspierają uznane filmowe autorytety, które mogą pochwalić się równie fantastycznym dorobkiem – dodaje Bartosz Skaldawski, dyrektor Narodowego Instytutu Dziedzictwa.

Realizacja:

  • Director: Aia Asé
  • Camera & Motion Graphic: Joo Joostberens
  • Music: Kai Engel - Endless Story About Sun and Moon
  • Production: Aia Asé Pictures
  • Idea: Anna Gołębicka

Źródło: Narodowy Instytut Dziedzictwa

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764