logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Smaczna kampania reklamowa

  PR 20.03.2020, przeczytano 251 razy

Stworzyłeś świetny produkt. W teorii - idealnie wpasuje się w aktualny trend zdrowego stylu życia, fleksitarianizmu czy idei zero waste. Pozostało jedno - kampania reklamowa. Nie łatwo jednak przebić się z komunikatem przez szum medialny wokół, wyborów, świąt Wielkanocnych, czy jednoczesnych premier produktów konkurencji… W jaki sposób dotrzeć do odbiorców i zachęcić ich do spróbowania nowości? Podpowiadamy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/smaczna-kampania-reklamowa,386184,artykul.html

Nierówna walka?

Podczas 1 minuty na Instagramie pojawia się ponad 46 tysięcy wpisów, powstaje 571 nowych stron internetowych oraz wysyłanych jest 188 mln e-maili. Użytkownicy otrzymują zatem nieustanny dopływ kolejnych treści. Bieżąca sytuacja w Polsce również powoduje, że większość odbiorców częściej kieruje swoją uwagę na wydarzenia polityczno-społeczne, a rzadziej na nowości produktowe. Zanim wprowadzimy produkt na rynek, warto odpowiedzieć sobie zatem na kilka kluczowych pytań:

  • Dlaczego odbiorca potrzebuje naszego produktu?
  • Dlaczego powinien chcieć go kupić?
  • Dlaczego smak produktu będzie mu odpowiadał?
  • Dlaczego będzie miał pozytywne skojarzenia z naszym produktem?
  • Dlaczego spodoba mu się opakowanie produktu?

Ciekawym pomysłem jest zaproszenie do współpracy kucharza, który jeszcze na etapie testowania nowości zweryfikuje jej jakość, a zarazem stanie się żywą reklamą marki.

–  Dobry produkt powinien charakteryzować się nie tylko pięknym opakowaniem, ale przede wszystkim walorami smakowymi – mówi Michał Biernat (Zespół Kucharzy Dworu Korona Karkonoszy). - Najważniejszym „sprawdzianem” jest wypróbowanie, jak zachowuje się podczas obróbki termicznej lub, czy spełnia swoje podstawowe zastosowania – dodaje ekspert z Dworu Korona Karkonoszy.

Co istotne planując kampanię opartą o food marketing, nie powinniśmy jednocześnie „zasypywać” odbiorcy informacjami i generować dużą liczbę niepotrzebnego contentu. To wskazówka – nawet nadprodukcja treści nie zapewni zwrotu z inwestycji. Trzeba działać mądrze – wprowadzić ideę zero waste do przedsiębiorstwa lub skorzystać z marketing conversion.

Kampania reklamowa online - strona www

Poniżej kilka podpowiedzi dotyczących tego, co możesz zrobić, aby promować swój produkt za pomocą witryny lub lading page:

  • Zbuduj dedykowaną stronę internetową z motywem, który odzwierciedla wartości marki i kojarzy się z całą kategorią produktową,
  • Zintegruj bloga z witryną i publikuj regularne, wiarygodne treści (np. przepisy lub porady dotyczące odżywiania),
  • Zaproś Glogerów i profesjonalnych kucharzy, aby zaangażowali się w proces tworzenia treści na stronę,
  • Użyj wtyczek, które umożliwią odbiorcom wirtualne wycieczki po fabryce lub możliwość zakupu produktu w sklepie online,
  • Dostosuj stronę do urządzeń mobilnych (według raportu UKE ponad 90% użytkowników smartfonów korzysta z internetu poprzez te urządzenia).

Social media są wiecznie głodne

Oto pomysły, które możesz wypróbować we wszystkich sieciach społecznościowych:

  • Przygotuj strategię komunikacji spójną ze stroną internetową - język komunikatów, czy kolory powinny pokrywać się, dzięki czemu odbiorca nie będzie miał poczucia dysonansu, jeśli przejdzie z profilu w social mediach na stronę.
  • Monitoruj wpisy konkurencji - potraktuj to jako luźną inspirację i badaj, w jakim kierunku podążają konkurenci.
  • Publikuj min. 3 razy w tygodniu. Skuteczne budowanie marki w mediach społecznościowych dla firm spożywczych i napojów w dużej mierze zależy od częstotliwości postów.
  • Wykorzystuj zdjęcia najwyższej jakości oraz poproś swoich fanów o ich autorskie zdjęcia.

Posty na Facebooku z obrazami są 2,3 razy bardziej angażujące niż te bez nich. Dodatkowo nasz mózg potrzebuje 1/10 sekundy, aby zrozumieć treści wizualne. Przetworzenie tekstu zawierającego się w od 200 do 250 słów zajmuje natomiast 60 sekund.

- Budowanie silnej marki to proces. W przypadku marek spożywczych mamy świadomość, że przez Internet nie przekażemy odbiorcom doznań smakowych, ani zapachowych. Z drugiej strony - około 65% populacji stanowią wzrokowcy. To szansa na dobrą prezentację produktu, która przekona odbiorców do spróbowania nowości - tłumaczy Bartosz Zieliński z Commplace. - W takim przypadku kampania reklamowa powinna uwzględnić przeprowadzenie profesjonalnej sesji zdjęciowej zarówno samego produktu, jak i sytuacji, w której potencjalny odbiorca może go wykorzystać - dodaje ekspert z Commplace.

Food marketing online i offline

Według badania przeprowadzonego przez WhitePress średnio 60 % budżetów marketingowych polskich firm wydawanych jest na działania online. Nie oznacza to jednak, że kampania marketingowa oparta na działaniach offline całkowicie zeszła na drugi plan. W dzisiejszych czasach można, a nawet warto łączyć te dwa światy. Poniżej kilka przykładów, które może uwzględniać przykładowy plan marketingowy:

  • Sponsoring wydarzenia charytatywnego (np. maratonu), wraz z przeprowadzeniem degustacji oraz przygotowaniem wirtualnej zbiórki,
  • Udział w targach i festiwalach żywności i przeprowadzenie fotorelacji na Instagramie,
  • Organizacja seminariów i warsztatów z jednoczesną transmisją live na Facebooku.

Kampania reklamowa dla produktów z branży spożywczej nie jest łatwym zadaniem.  Stanowi duże wyzwanie, ale przede wszystkim szansę. I tak, jak nie ma idealnego przepisu na dany produkt, tak i w tym przypadku - należy dodawać różne składniki i w razie potrzeby modyfikować przepis.

Źródło: Commplace

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ostatni dzień marca to dla wielu pracowników i wielu firm „czarny wtorek”. Tarcza antykryzysowa nie opuściła jeszcze Sejmu, co oznacza, że pracodawcy pozostają w niepewności i starają się na własna rękę ograniczać ryzyko bankructwa. Oznacza to, że znaczna część pracowników otrzyma wypowiedzenia, duża część firm zdecyduje się również...
Covid-19 trudnym sprawdzianem komunikacji w branży motoryzacyjnej
Nigdy wcześniej branża motoryzacyjna nie była lepiej przygotowana do prowadzenia biznesu przez internet niż przed wybuchem pandemii koronawirusa. Jednak w ciągu ostatnich tygodni zachowania konsumentów tak bardzo się zmieniły, że dotychczasowa strategia sprzedaży i komunikacji przestała dobrze działać. W takim przypadku sukces leży w szybkości działania i elastycznym podejściu...
Co przedsiębiorca i Kowalski powinni zrobić, by poradzić sobie z kryzysem?
Koronawirus zabija małe i średnie firmy. 70% szefów firm w Polsce ocenia, że będzie musiało zwolnić pracowników lub zredukować ich wynagrodzenie. Analitycy przewidują, że nawet 2 miliony osób stracą pracę, a bezrobocie wzrośnie do 10%. Jak w tej sytuacji pracodawcy i pracownicy mogą poradzić sobie z recesją?
Mimo wysokich kar łamią kwarantannę
Jest wegetarianką, a w ośrodku podali mięso. Tylko na chwilę, po niezbędne zakupy, czyli wódkę i piwo. Z psem do weterynarza. Porozmawiać ze znajomymi na skwerze, napić się z kolegami. Wybrać gotówkę z bankomatu. Koniecznie osobiście spotkać się z dzielnicowym i to najlepiej w komendzie policji. Powód do złamania kwarantanny, mimo wysokich kar, zawsze się...
Zaskocz kontrahenta prezentem
Biznes i dyplomacja są nierozerwalnie związane z wręczaniem sobie prezentów. Nadchodząca Wielkanoc może być miłą okazją, aby sprawić niespodziankę kontrahentowi.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764