logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Śmieciarka Miecia wraz z Biedronką rusza w wakacyjną trasę

  PR 22.07.2022, przeczytano 950 razy
ilustracjastrzałka

16 lipca br. w Elblągu rozpoczęła się kolejna wakacyjna trasa śmieciarki Mieci – interaktywnej wystawy, realizowanej przez sieć Biedronka i Rekopol. Podczas wakacji Miecia zwiedzi kilkanaście nadmorskich miejscowości, edukując najmłodszych w zakresie recyklingu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/smieciarka-miecia-wraz-z-biedronka-rusza-w-wakacyjna-trase,396694,artykul.html

Miecia to nietypowa śmieciarka. W jej wnętrzu zamiast śmieci znajduje się interaktywna wystawa pokazująca jak odpady stają się surowcem dla nowych produktów. Zwiedzający strefę mogą poznać schemat recyclingu butelki PET. Najmłodsi goście mogą skorzystać ze zjeżdżalni oraz tarasu widokowego, znajdującego się na górze pojazdu.

Tegoroczna trasa to już trzecie wspólne przedsięwzięcie sieci Biedronka oraz Organizacji Odzysku Opakowań Rekopol, skierowane do turystów i klientów sklepów wypoczywających nad polskim morzem. Podczas przejazdu śmieciarki Mieci w latach 2020 i 2021 roku, edukacyjną strefę zwiedziło ponad 12 tysięcy osób.

Zdecydowaliśmy się po raz kolejny wyruszyć w edukacyjną trasę ze śmieciarką Miecią, bo wiemy jak istotne są kwestie związane z zamykaniem obiegu opakowań z tworzyw sztucznych oraz czystości mórz i plaż, na których wypoczywamy. Zamykanie obiegu poprzez ponowne wykorzystanie surowców jest jednym z priorytetów ochrony środowiskowa w sieci Biedronka. Przykładowo, prawie 110 tys. koszy zakupowych na kółkach i ponad 1250 wózków w naszych sklepach powstało z poddanych recyklingowi, wyłowionych z mórz i oceanów lin oraz sieci rybackich wykonanych z tworzyw sztucznych, co pozwoliło na zaoszczędzenie blisko 70 ton plastiku pierwotnego - Natalia Przybytkowska-Łasak, menager ds. ochrony środowiska w sieci Biedronka

Tegoroczna trasa Mieci obejmuje 15 turystycznych, nadmorskich miejscowości. Śmieciarka Miecia pojawi się na parkingach sklepów Biedronka, a także w Helu w okolicy Fokarium w godzinach 12:00 -20:00, gdzie planowany jest dłuższy postój i śmieciarkę będzie można tam zwiedzać przez tydzień.

Cieszymy się, że dzięki współpracy z siecią sklepów Biedronka mamy możliwość edukowania zarówno mieszkańców jak i urlopowiczów. Edukacja ekologiczna poprzez zabawę i tak niespotykane narzędzie jakim jest nasza śmieciarka Miecia daje dużo lepsze efekty. W prosty sposób, poprzez doświadczenie, dotknięcie i zobaczenie na „własne oczy” pozwala nam uczyć o tym, ze segregacja odpadów ma sens, a recykling to nie wydumane pojęcie, które nic nie znaczy. Do Mieci może przyjść każdy - i mały i duży znajdzie tu przydatne informacje i dowie się czegoś nowego - Anna Kamińska, koordynator strefy edukacyjnej w Rekopolu

Na wszystkich ciekawych kulis pracy śmieciarki Mieci czeka spora dawka ekologicznej wiedzy, a także możliwość sprawdzenia znajomości zasad segregacji odpadów i zrobienia pamiątkowego zdjęcia.

Miecia jest elementem kampanii „Działaj z imPETem!”, prowadzonej przez Rekopol Organizację Odzysku Opakowań S.A. (www.dzialajzimpetem.pl).

Źródło: Biedronka

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Panasonic: aktualizacja oprogramowania aparatu Lumix S5II i S5IIX
Panasonic wprowadza istotną aktualizację oprogramowania sprzętowego dla LUMIX S5II oraz S5IIX, swoich pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych. Nie tylko usprawnia ona fotografowanie, ale również zwiększa możliwości udostępniania zdjęć i filmów.
Płyty Swedboard w ofercie Sico Print Solutions
SICO Print Solutions, dostawca rozwiązań do druku cyfrowego, z przyjemnością ogłasza nawiązanie współpracy z firmą SWEDBOARD, producentem ekologicznych płyt kartonowych z rdzeniem przypominającym strukturę zagęszczonego plastra miodu. Ta współpraca pozwoli SICO Print Solutions oferować swoim klientom nowe, zrównoważone rozwiązania, które...
Firma Lavazza bezprzetargowo przedłużyła umowę ramową z NAV agency.
Allegro z międzynarodową platformą komunikacji
Allegro ogłasza ewolucję komunikacyjną marki. Idea kreatywna i hasło „Jak tak, to Allegro” skupiają się na różnorodności kategorii i szerokim wyborze produktów na platformie, które odzwierciedlają codzienne potrzeby, wyzwania i plany  współczesnych konsumentów.
Cofające się streamy w promocji filmu Omen
W ramach promocji filmu “Omen: Początek” studia 20th Century widzowie Twitcha mogli oglądać wyjątkowe transmisje. Podczas ich trwania zaaranżowane zostały problemy techniczne powodujące cofanie się całego materiału. W kampanii wzięli udział popularni twórcy gamingowi: Seto, Kamyk oraz Pago. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764