logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Śmiecioodpowiedzialne Forum Gdańsk

  PR 08.11.2023, przeczytano 334 razy
ilustracjastrzałka

9 listopada, w godzinach 11:00 – 19:00, w Forum Gdańsk odbędzie się akcja „Śmiecioodpowiedzialni”. Poprzez angażujące działania edukacyjne oraz wystawy, uczestnicy będą mogli poznać zasady segregacji, w szczególności odpadów, które mogą wydawać się problematyczne. Osoby zainteresowane udziałem w akcji będą również mogły sprawdzić swoją wiedzę w zabawach i quizach z nagrodami, ćwicząc przy tym właściwe nawyki. Akcji towarzyszy zbiórka małych elektroodpadów. Za oddanie przedmiotu pierwsze sto osób otrzyma sadzonkę wrzosu oraz „ekobombę” ogrodnika do stworzenia własnej łąki kwietnej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/smiecioodpowiedzialne-forum-gdansk,401987,artykul.html

O segregacji odpadów mówi się od lat, ale temat wywołuje wciąż wiele pytań. Wątpliwości wśród osób segregujących odpady budzi nie tylko fakt, co i gdzie powinno zostać wyrzucone, lecz także to, co dzieje się ze śmieciami po ich odbiorze. Dlatego już 9 listopada w Forum Gdańsk rusza dzień angażujących działań oraz pokazów edukacyjnych pod hasłem „Śmiecioodpowiedzialni”, zorganizowanych we współpracy z lokalnym partnerem – firmą PreZero.

W ramach akcji wszyscy klienci będą mogli dołączyć do zbiórki małych elektrośmieci, takich jak np. czajnik, telefony komórkowe, klawiatury, myszki, kalkulatory, elektryczne zabawki itp. W zamian pierwsze 100 osób otrzyma miododajne rośliny. Specjalne pojemniki na zbiórkę będą ustawione przy strefie edukacyjnej na poziomie 0 (mostek historyczny). Informacje o wydarzeniu, quizy i materiały edukacyjne oraz regulamin zbiórki dostępne są na stronie: www.smiecioodpowiedzialni.pl.

- W ramach inicjatywy chcemy utrwalać dobre nawyki oraz edukować, szczególnie w kwestiach nieoczywistych czy problematycznych. Dbałość o środowisko zaczyna się od małych kroków i codziennych zachowań. Podczas akcji będziemy m.in. odpowiadać na pytania, dlaczego warto segregować odpady oraz jak poprawnie to robić. Powiemy też, co robić z „kłopotliwymi” odpadami, czyli tymi, które nie nadają się do recyclingu. Podzielimy się również inspirującymi ciekawostkami - mówi Joanna Piątkowska, marketing manager w Forum Gdańsk. Zaangażowanie naszego centrum w działania edukacyjno-informacyjne na rzecz ochrony środowiska oraz odzyskiwania wartościowych surowców to ważny krok na drodze wzmacniania postaw odpowiedzialności społecznej i zrównoważonego rozwoju w Gdańsku – dodaje.

Cyrkularny Przewodnik od centrów NEPI Rockcastle

To już drugie wydanie publikacji, której głównym założeniem jest pokazanie konkretnych przykładów, które mają realny wpływ na gospodarkę w obiegu zamkniętym. Tegoroczna publikacja powstała we współpracy z najemcami – Grupą CCC, LPP oraz OTCF. Przewodnik Cyrkularny dostępny jest na stronie: https://dontbeplastic.com/.

Warto wiedzieć

Segregacja – jeden z kluczowych elementów Gospodarki o Obiegu Zamkniętym (GOZ)

Gospodarka Obiegu Zamkniętego to rozwiązania zakładające traktowanie odpadów jako surowców. Dzięki właściwej segregacji można znacząco zwiększyć stopień ich odzysku i recyklingu. Właściwa segregacja to większy procent odzysku materiału do ponownego przetworzenia, czyli wtórnego surowca. Warto pamiętać o wszystkich elementach GOZ znanych jako 5 R: Refuse (Odmawiaj), Reduce (Unikaj, Ogranicz), Reuse (Użyj ponownie), Recycle (Utylizuj, Recyklinguj) oraz Rot (Kompostuj).

Recykling tworzyw sztucznych w Polsce wynosi od 27 proc. do nieco ponad 30%, jednak według badań realnie nie przekracza on 10%. Zgodnie zaś w wymogami unijnymi do 2030 roku jako kraj powinniśmy osiągnąć 60% recyklingu. Od lipca 2017 roku w Polsce wdrażany jest Jednolity System Segregacji Odpadów (JSSO). Obliguje on gminy do poprawy w zakresie standardów dbania o selektywną zbiórkę śmieci. Jak wynika z przeprowadzonych w tym roku badań 96% Polaków deklaruje, że sortuje odpady, to w praktyce temat segregacji budzi wciąż liczne wątpliwości, jak choćby te dotyczące prawidłowego wyboru kosza dla danego odpadu.

Akcja #Śmiecioodpowiedzialni obejmuje 14 obiektów handlowych NEPI Rockcastle w całej Polsce. Odbędzie się w 11. miastach na terenie centrów: Galeria Warmińska i Aura Centrum w Olsztynie, Focus Mall w Piotrkowie Trybunalskim, Karolinka i Solaris Center w Opolu, Focus Mall Zielona Góra, Bonarka w Krakowie, Pogoria w Dąbrowie Górniczej, Platan w Zabrzu, Galeria Wołomin, Alfa Centrum Białystok, Galeria Copernicus w Toruniu. Wiosną tego roku pilotaż akcji odbył się w Galerii Tomaszów

Źródło: Forum Gdańsk

www.forumgdansk.pl 

Dodatkowe informacje:

Forum Gdańsk to wyjątkowo nowoczesna przestrzeń miejska z zupełnie nową panoramą Głównego Miasta, otwarta na sztukę i kulturę. Tutaj odpoczynek, zakupy i rozrywka w płynny sposób łączą się z życiem Gdańska i jego mieszkańców. To przestrzeń spotkań – różnorodna, kreatywna, otwarta, wypełniona energią i kulturą miasta. Na 63 360 mkw. powierzchni handlowej mieści się około 200 sklepów i punktów usługowych z niemal wszystkich sektorów handlu detalicznego, restauracje, przestrzeń rozrywkowa oraz 1100 miejsc parkingowych.

Forum Gdańsk oferuje strefy relaksu i pokoje rodziców, a wszystko to dopełnia niezrównany wystrój wnętrz centrum i architekturę oraz unikalnie zagospodarowane tereny zielone. Przestrzeń Forum Gdańsk podzielona jest na trzy strefy – Bulwar, Dziedziniec oraz Ulica, co dodatkowo podkreśla różnorodność Forum. Każda strefa wyróżnia się starannie dobranymi rozwiązaniami i detalami nawiązującymi do różnych stylów.

W skład kompleksu wchodzi również zabytkowy budynek dawnego przedszkola prowadzonego przez Siostry Elżbietanki oraz Kunszt Wodny - siedziba Instytutu Kultury Miejskiej. Właścicielem centrum handlowego Forum Gdańsk jest NEPI Rockcastle sp. z o.o.  

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Monitory wieloformatowe Newline Direct View LED all-in-one
Do oferty Newline Interactive wchodzą wielkoformatowe monitory Direct View LED all-in-one w rozmiarach – 120”, 150” i 180 cali. Seria Newline DV to połączenie najnowocześniejszej technologii z eleganckim designem.
New Balance powraca z kampanią Run Your Way
Niezależnie od płci, wieku, pochodzenia, intensywności treningów, motywacji czy wyznaczonych celów, dla marki New Balance jeśli biegasz, jesteś biegaczem. Kampania ‘Run Your Way’ skierowana jest do każdego, kto mierzy się z tym sportem, bez względu na poziomu zaawansowania. Kolejna odsłona tej aktywacji wzmacnia przesłanie marki zachęcając...
McCann Poland globalnym partnerem XTB w obszarze kreacji
McCANN Poland został globalnym partnerem kreatywnym XTB. Agencja będzie odpowiadała za stworzenie międzynarodowej kampanii obejmującej opracowanie kreacji dla nowej platformy komunikacyjnej oraz za produkcję materiałów foto i wideo na wszystkich 13 rynkach, na których jest obecny XTB. Agencja została wybrana w drodze przetargu.
Badania Havas z serii Meaningful Brands już w nowym serwisie
Havas prowadzi badanie Meaningful Brands już od 15 lat – w tę okrągłą rocznicę agencja prezentuje nowy branding swojego flagowego badania oraz serwis www.meaningful-brands.com, na którym można znaleźć raporty Meaningful Brands z ostatnich 3 lat.
Piotr Grabarczyk w nowej roli w MBridge
Wraz z rozwojem struktur klienckich i agencyjnych w MBridge, Piotr Grabarczyk, który do tej pory realizował swoje zadania jako Digital Strategist, obejmuje stanowisko Team Leadera i tym samym rozwija dział, który łączy kompetencje działów sprzedaży i strategii.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764