Opakowania coraz częściej stają się dziełami sztuki. 18 marca w Poznaniu, w konkursie ART OF PACKAGING – Perły wśród Opakowań, nagrodzono najlepsze i najbardziej innowacyjne pomysły 2012 roku. Zwycięzcą w kategorii Premium zostało opakowanie wódki Smirnoff Black.
Podczas uroczystej gali finałowej przyznano nagrody w VII edycji konkursu na najlepsze opakowanie roku ART OF PACKAGING. Najlepszym projektem w kategorii Premium zostało opakowanie Smirnoff Black, stworzone przez agencję Czteryczwarte Brand Design.
W nowym, wyjątkowo eleganckim kartoniku Smirnoff Black postawiono na nietypowe rozwiązanie technologiczne, tworząc dwie różnorodne faktury. Jego górna część wykonana została unikalną techniką drukarską, która pozwoliła uzyskać efekt szczotkowanej miedzi. Druga część kartonika pokryta jest złotymi i czarnymi zdobieniami i tłoczeniami. Znajdują się też na niej między innymi informacje o sposobie wytwarzania produktu.
Jednym z zadań postawionych przed agencją designerską było podkreślenie wyjątkowego sposobu destylacji produktu. Udało się to dobrze uchwycić, poprzez nawiązanie do ponad 150 letniego miedzianego alembika, w którym to przebiega ostatnia, czwarta destylacja wódki Smirnoff Black, nadając charakterystyczny delikatny, owocowy aromat i smak – mówi Marcin Andrzejczyk, Senior Brand Manager Smirnoff, Diageo Polska.
Projektując opakowanie szukaliśmy nowej formy przestrzennej, która z jednej strony zoptymalizuje produkcję kartonu, a z drugiej podkreśli okazję, na którą tego typu opakowanie wódki się kupuje - ekskluzywny prezent dobry na każdą okazję. Równie ważne było stworzenie odpowiedniej kompozycji elementów graficznych i wyważenie uszlachetnień, by nowy design w pełni oddawał świat marki Smirnoff - komentuje Joanna Aleksandrowicz, New Business & PR Director w Czteryczwarte Brand Design.
Smirnoff Black, w nowym eleganckim opakowaniu, jest dostępny w sprzedaży od połowy stycznia 2013 roku. Jednocześnie na początku roku, niewielkiej modyfikacji uległ sposób etykietowania butelki oraz sama butelka W stosunku do poprzedniej wersji nowa tylna etykieta zawiera dodatkowo informację o kampanii edukacyjnej „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie” realizowanej przez Diageo i mającej na celu promowanie odpowiedzialnego spożywania alkoholu. Niezmienna pozostaje wyjątkowo wysoka jakość produktu i sposób jego produkcji w małych partiach.
Źródło: Diaego Polska