logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

SMS od dziennikarza? Nowe medium dla redakcji na 2020 r.

  PR 30.12.2019, przeczytano 1025 razy
ilustracjastrzałka
www.nytimes.com

Dostajemy od mediów tyle informacji, że nie potrafimy ich przyswoić. Często nie mamy nawet wyboru, co wyświetla się nam na ekranach. A gdyby na telefon odbiorcy przychodziło to, co naprawdę go interesuje? Powiadomienia o pracy ulubionego reportera albo relacje z wybranych wydarzeń. W USA media już wprowadzają takie usługi, a doświadczenia SMSAPI pokazują, że jest to możliwe także w Polsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sms-od-dziennikarza-nowe-medium-dla-redakcji-na-2020-r.,385199,artykul.html

Przed Igrzyskami Olimpijskimi w Rio de Janeiro dziennik New York Times uruchomił nową usługę. Dziennikarz działu sportowego Sam Manchester zaczął pisać do czytelników SMS-y prosto z miejsca zdarzenia. Nie było w nich wyników kolejnych startów, a doniesienia zza kulis imprezy. Zawierały teksty, grafiki i krótkie filmy, a także pytania, na które subskrybenci mogli odpowiadać. Relacja przypominała serię wiadomości od kolegi i tworzyła wrażenie bliskości z dziennikarzem, miejscem i wydarzeniem.

New York Times, który jest liderem w przenoszeniu papierowego pisma do mediów cyfrowych, zorientował się już, że media społecznościowe tracą swój osobisty wymiar. Dlatego właśnie do innowacyjnego olimpijskiego projektu wybrał stary, sprawdzony SMS.

Text message journalism przyszłością mediów?

W tym roku pomysł podchwyciły amerykańskie media lokalne. Kilku reporterów serwisu Cleveland.com z Ohio pisze teraz nie tylko artykuły, ale też SMS-y do czytelników, którzy je subskrybowali. W cenie 4 dolarów za miesiąc są na bieżąco z tematami, nad którymi pracują dziennikarze portalu i polecanymi przez nich wydarzeniami w okolicy. Narzędzie do komunikacji dostarcza platforma Subtext, która przekonuje amerykańskie media, że mogą zyskać nie tylko nową formę kontaktu z odbiorcami, ale też nowe źródło dochodu.

ilustracjastrzałka

Źródło: Cleveland.com

- SMS-y subskrybowane od dziennikarza mają charakter prywatnych wiadomości. Są bezpośrednie i spontaniczne. Wpisy na Facebooku czy Twitterze teoretycznie też, ale na kanałach tych algorytmy potrafią ukryć treści obserwowanych profili i zasypać użytkownika spamem. W przypadku wiadomości tekstowych mamy gwarancję, że subskrybenci dostaną je “na żywo” i nieco bardziej ekskluzywnie, co sprzyja budowaniu lojalności. Dzięki zdobytemu zaufaniu media mogą pokazać nieco dziennikarskiej kuchni, a przy okazji na tym zarobić - zauważa Maja Wiśniewska, PR & Content Marketing Manager w SMSAPI.

Newsletter SMS, czyli w Polsce też już to mamy

Nowatorskie rozwiązanie prosto z Ameryki to w rzeczywistości nic innego jak newsletter, który zamiast zamiast e-maila wykorzystuje SMS. Popularność tego SMS-owego narzędzia rośnie, w miarę jak internet w smartfonach pozwala rozbudować je o nowe funkcje. Mocy linka przychodzącego prosto na telefon świadomi są np. organizatorzy i uczestnicy konferencji TEDx Katowice.

ilustracjastrzałka

Źródło: TEDx Katowice

- Po kilku edycjach imprezy stali bywalcy przekonali się, że bilety na wydarzenie rozchodzą się błyskawicznie. Najlepszym sposobem, by nie przegapić momentu, kiedy są jeszcze dostępne, okazał się na Newsletter SMS. Z każdym rokiem liczba jego subskrybentów rośnie, a dzięki temu, że docieramy bezpośrednio do osób zainteresowanych, nie mamy problemu z frekwencją - wyjaśnia Karola Stachowicz, koordynator TEDxKatowice.

Z newslettera SMS już od jakiegoś czasu z powodzeniem korzystają sklepy internetowe.  Oprogramowania SMSAPI łatwo użyć do tego zadania dzięki dostępnym widżetom. Wykorzystuje je m.in. butik Click Fashion. Zachęca on klienta do subskrypcji, pisząc, że jako pierwszy dowie się o nowych ofertach. Nie jest to wcale obietnica na wyrost - jak wynika z badań SMSAPI większość wiadomości SMS odczytywana jest w ciągu kilku minut od otrzymania.

ilustracjastrzałka

Źródło: ClickFashion.pl

I dla sklepów i dla mediów szybkie i bezpośrednie dotarcie do odbiorcy, które do niedawna było konkurencyjną przewagą, w nadchodzącej dekadzie stanie się standardem. Mniej istotny stanie się zasięg, coraz ważniejsza będzie lojalność. Wiadomości tekstowe są prostym i skutecznym sposobem na jej zbudowanie. Przekonują się o tym nie tylko sprzedawcy czy organizatorzy wydarzeń, ale także samorządy, czego przykładem jest np. działający od kilku lat Katowicki Informacyjny Serwis SMS-owy. To kolejny powód, by nie tylko redakcje przyjrzały się bliżej starej-nowej technologii.

Źródło: SMSAPI

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764